Jaunuzņēmums “getUgo” demonstrē Latvijā pirmo attālināti vadāmo automašīnu pilsētvides apstākļos 3

Foto: Publicitātes attēls

getUgo | 11.novembris 2021 12:02

10. novembrī, VEFRESH inovāciju apkaimē, jaunuzņēmums “getUgo” pirmo reizi Latvijā, pilsētvides apstākļos demonstrēja teleoperācijas programmatūru, kas nodrošina autonomu transportlīdzekļu tālvadību.

Attālinātās vadības tehnoloģija ļauj vadīt automašīnas un citas iekārtas attālināti – vadītājam nav jāatrodas mašīnā vai tās tuvumā – to var vadīt gan no citas pilsētas, gan no citas valsts.

Līdz ar teleoperāciju programmatūras un aparatūras platformas izstrādi, “getUgo” risina nākamās mobilitātes paaudzes problēmu – teleoperācijas iespējas autonomajiem transportlīdzekļiem. Viesturs Celmiņš, VEFRESH inovāciju apkaimes vadītājs, norāda, ka šobrīd autonomās mašīnas vēl nespēj reaģēt uz visām ceļa situācijām pilsētvidē, un neparedzētos apstākļos autonomā mašīna var 'nesaprast', kā turpināt kustību. “Mūsu programmatūra ir ārkārtas gadījumu risinājums priekš jebkuras autonomi braucošas iekārtas – tās kustības var uzraudzīt un, ja nepieciešams, koriģēt ar tālvadības pulti,” paskaidro Jānis Upmanis, “getUgo” pārstāvis.

“getUgo” programmatūra darbojas caur standarta mobilo sakaru tīkliem. Tā ir viegli mērogojama un lietojama visos tīklos, tostarp gan 4G, gan 5G tehnoloģiju ietvaros. Pašā mašīnas kontrolpanelī nekas netiek mainīts, pie standartizētas lietojumprogrammas saskarnes (API) tiek pieslēgts dators un sensori, kas skenē pilsētvidi un ļauj stūrēt, paātrināt vai samazināt ātrumu, un bremzēt.

“getUgo” pārstāvji norāda, ka šādas teleoperāciju programmatūras būtiski atvieglos dažādus ar ikdienas mobilitāti saistītus procesus. Piemēram, samazināt koplietošanas auto izmaksas pārņemot šofera funkcijas loģistikas centros. – automašīnu pārvietošanas gaitā pilsētā, nogādājot automašīnas stāvvietās, uz uzlādes punktiem, automazgātavu vai servisu, nodrošinot opciju piegādāt koplietošanas auto klienta adresē, nepatērējot papildu cilvēkresursus. Piegādes roboti, droni, pārvadājumu infrastruktūra un citas iekārtas līdz ar šādu risinājumu spēj veikt “pēdējā kilometra” piegādi.

“Eiropas darba tirgū ir arvien grūtāk atrast uzticamu vadītāju savām loģistikas operācijām vai lauksaimniecības tehnikai, tāpēc attālinātie operatori ir daudzsološs risinājums. Šobrīd attīstās viedās pilsētās un drīzumā mēs varēsim redzēt, kā ikdienas transportlīdzekļi – koplietošanas auto, piegādes transports, lauksaimniecības tehnikas – tiks pārvaldīti attālināti. Proti, jebkuram autonomam transportlīdzeklim ir jābūt integrētai teleoperācijas programmatūrai, kas garantē drošību un iejaukšanās iespējas” norāda Jānis Upmanis.

Pirmais pilsētvides demonstrācijas brauciens norisinājās slēgtu Āraišu, Pēkšēna, Aizkraukles un Bajāru ielu teritorijā, kur saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem automašīnā atradās arī šoferis, Nākotnē “getUgo” plāno, ka, līdz ar mobilitātes digitalizāciju, teleoperācija, kas nodrošina autonomu transportlīdzekļu pārvaldību, sāks darboties ne tikai sacīkšu trasēs un noslēgtā satiksmē kopā ar autovadītāju, bet arī uz koplietošanas ceļiem. Demonstrācijas brauciens pilsētvidē norisinājās EIT Vides mobilitātes inkubatora projekta ietvaros, ko organizē inovāciju kustība “VEFRESH” sadarbībā ar Rīgas domi un Elektronikas un datorzinātņu institūtu.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 11.novembris 2021 14:35
4 0 Atbildēt

Vēl varētu izgudrot attālināti vadāmus robotus policistus, kas paši sevi arī ražotu

650 13.novembris 2021 22:43
0 0 Atbildēt

Par Jūsu naudu- izpiepipildīsim jebkuŗas kapprīzes.Vane, ko, cien. L... ?

mareks 13.novembris 2021 23:01
0 0 Atbildēt

ideāls auto teroristiem

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Satiksmes drošības uzlabošanai noteikts pieļaujamais gaismas spožums objektiem ceļu malās (+ VIDEO) 11

Šī gada 20. janvārī Satiksmes ministrija starpinstitūciju saskaņošanai nosūtījusi noteikumu projektu, kurā noteiktas prasības ceļu malās izvietotajiem reklāmas un informācijas objektiem. Lasīt vairāk

 

Preiļu novadā glābēji palīdz izkļūt cilvēkiem no avarējuša autobusa

Piektdien glābēju palīdzība bija nepieciešama Preiļu novadā, kur bija avarējis autobuss, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD). Lasīt vairāk

 

Drošākais auto Eiropā ir Subaru Outback 8

EuroNCAP par drošāko no visiem pēdējos divos gados testētajiem automobiļiem atzinis Subaru Outback krosoeru. Lasīt vairāk

 

Līdz 2040.gadam plānots elektrificēt visu dzelzceļu tīklu Latvijā 9

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz 2040.gadam plāno elektrificēt visu Latvijas dzelzceļu tīklu, ceturtdien preses konferencē sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti