Jaunais Renault Master, kas atklāts nesenajā Solutrans tirdzniecības izstādē Lionā pērnā gada 21. novembrī un radīts, lai “tiktu tālāk, celtu vairāk un tērētu mazāk”, tagad pieejams pasūtījumiem Polijā.
Kopš tirgus debijas 1980. gadā, jau pārdoti vairāk nekā trīs miljoni Renault Master automobiļu, kas visi bez izņēmuma ražoti Francijā Batijī (Batilly) rūpnīcā netālu no Mecas (Metz). Tradicionālais tirgus līderis Eiropā un Polijā – jaunais Master kopš tā debijas tirgū ir piedāvāts plašā versiju klāstā, lai apmierinātu visas profesionālo lietotāju transporta vajadzības gan pilsētas apstākļos, gan tālos braucienos. Pilno klāstu veido vairāk nekā 40 rūpnīcas virsbūves versiju, kuras papildina neierobežots skaits iespējamo pielāgojumu. Automobilis būs pieejams ar palielinātu celtspēju līdz pat 2,4 tonnām un kravas platību 10,8 līdz 22 m3 versijās ar priekšējo vai aizmugurējo piedziņu, turklāt iekraušanas durvju platums un kravas telpas garums ir viens no lielākajiem šajā segmentā.
Aprīkojuma versijas
Jaunais Master ir nākamās paaudzes furgons ar šajā segmentā labāko veiktspēju degvielas patēriņa, inovāciju un aprīkojuma ziņā – tas pieejams aprīkojuma versijā extra, kuras standarta komplekts ir ļoti dāsns. Dažas no standarta aprīkojuma funkcijām versijā extra:
§ openR link 10″ multivides sistēma ar bezvadu viedtālruņa repliku;
§ LED tuvās gaismas / dienas gaitas lukturi;
§ manuāla gaisa kondicionēšanas sistēma;
§ aizmugurējie sensori novietošanai stāvvietā;
§ automātiskā avārijas bremzēšana;
§ atbalsts joslas saglabāšanai;
§ adaptīvā kruīzkontrole ar ātruma ierobežotāju;
§ vadītāja sēdeklis ar regulējamu roku balstu un sēdekļa jostas daļu;
§ divvietīgs “mobilā biroja” aizmugurējais sēdeklis ar glabāšanas vietu.
Dzinēji un cenas
Jaunais Master ir savā klasē visenergoefektīvākais automobilis – to nodrošina Aerovan virsbūves dizains, kura pretestības koeficients ir samazināts par 20 % un kurš ir vienīgais šīs kategorijas modelis, kas salikts Francijā. Visas versijas ir ražotas vienā salikšanas līnijā Batijī rūpnīcā, tādēļ ražošanu var elastīgāk pielāgot pieprasījumam. Dzinēju, transmisiju ražošana un akumulatoru salikšana arī notiek Francijā, no kurienes ir 84 % piegādātāju.
Jaunais Master ir pieejams Blue dCi dīzeļdzinēja četrās versijās ar 105, 130, 150 un 170 ZS jaudu savienojumā ar manuālo pārnesumkārbu. Tam ir būtiski samazināts degvielas patēriņš (vidēji par 1,5 l/100 km) un mazāks (par 39 g/km) CO2 izmešu daudzums, kas ļauj nepārsniegt 200 g/km robežu. Automātiskā transmisija ar deviņiem ātrumiem nonāks pārdošanā vēlāk šajā gadā.
Neto cena pamata versijai (ar Blue dCi 105 dzinēju) ar aprīkojuma versiju extra sākas no 30 600 EUR.
Jaunais Master, kas nosaka jaunus standartus elektrisko furgonu segmentā Eiropā, būs pieejams kā E-Tech 100% electric versija ar divu veidu vilces akumulatoriem – vai nu ar 40 kWh (ar sniedzamību braucieniem pilsētā), vai 87 kWh (tālākiem braucieniem) jaudu, ļaujot apmierināt visas vajadzības ar sniedzamību līdz pat 460 km1.
Jaunais Renault Master E-Tech 100% electric lepojas ar rekordlieliem veiktspējas parametriem: 1625 kg celtspēju (4 t GVW versijā), braucot ar B kategorijas vadītāja apliecību, sniedzamību līdz pat 460 km1, kā arī spēju vilkt piekabi ar masu līdz 2,5 tonnām. Izmantojot inovatīvo temperatūras regulēšanas sistēmu, enerģijas patēriņš joprojām ir mērens – 21 kWh/100 km WLTP ciklā versijai ar 87 kWh akumulatoru. Ātrā līdzstrāvas uzlāde no 130 kW termināliem ļauj 229 km sniedzamību atjaunot 30 minūtēs. Uzlāde no 10 % līdz 100 %, izmantojot mājas elektroenerģijas avotu – 22 kW Wallbox maiņstrāvas terminālu – ilgst mazāk par četrām stundām.
Tagad Polijā pasūtījumiem pieejamas iekšdedzes versijas ar mehānisko transmisiju, un pirmās piegādes plānotas šī gada septembrī. Elektriskās versijas būs pieejamas pasūtījumiem vēlāk šajā vasarā. Savukārt iekšdedzes versijām ar automātisko transmisiju vajadzētu nonākt tirdzniecībā 2024. gada pēdējā ceturksnī.