Fotoreportāža: asfaltbetona paraugu noņemšana ceļa kvalitātes pārbaudēm Lēdmanē (+ FOTO) 5

 

Foto: Renārs Koris

LVC | 26.jūlijs 2024 6:11

VSIA Latvijas valsts ceļi (LVC) Ceļu laboratorijas speciālisti plānotā kvalitātes pārbaudē šonedēļ noņēma asfaltbetona kārtu paraugus uz autoceļa Ogre–Viskāļi–Koknese (V996) Lēdmanē, kur posmā no 28,10. līdz 28,80. km ir atjaunots asfaltbetona segums. Darbus veica SIA Binders, būvuzraudzību – PA BPU&Ing Way.

Darbus autoceļa V996 posmā pabeidza 18. jūlijā, un patlaban tiek veiktas gala kvalitātes pārbaudes. Pamatojoties uz tām, tiks veidots gala slēdziens par izbūvētā ceļa kvalitāti – ja tā atbilst prasībām, būve tiks pārņemta un būvuzņēmējs saņems pilnu samaksu, bet, ja gala pārbaudēs tiks atklātas atkāpes no prasībām, tiks lemts par soda sankcijām – cenas samazinājumu var garantijas pagarinājumu.

Lai nodrošinātu kvalitāti ceļu būvdarbos, LVC īsteno gan kvalitātes uzraudzības procesu, gan kvalitātes kontroli. Kvalitātes uzraudzību visa būvniecības procesa laikā veic LVC norīkotie projektu vadītāji, būvlaukumā to veic būvuzraugs, kas atbilstoši normatīvajam regulējumam ir pasūtītāja pārstāvis, kā arī uzraudzība tiek īstenota, veicot LVC Ceļu laboratorijas neplānotās pārbaudes būvdarbos izmantotajiem materiāliem.

LVC kvalitātes vadības sistēma paredz, ka būvdarbu laikā konstatētās neatbilstības būvuzņēmējiem ir jālabo. Savukārt, ja neatbilstības tiek atklātas pasūtītāja (LVC) gala pārbaudēs pēc būvdarbu pabeigšanas un labošana nav iespējama bez kaitējuma pārējai būvei, tad darbu pieņem, piemērojot cenas samazinājumu vai papildu garantiju un izvērtējot neatbilstību iespējamo ietekmi uz būves kalpošanu.

Kvalitātes uzraudzības procesā divos valsts ceļu būvdarbu objektos konstatētas neatbilstības

Vidzemes šosejas (A2) būvdarbu posmā no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei (77,24.–88,10. km), kur tiek veikta pārbūve, būvuzņēmējam abās ceļa pusēs 820 metru garumā bija jāmaina šķembu virskārta astoņu līdz deviņu centimetru biezumā un 11,5 metru platumā. Materiāls bija jānomaina, jo būvuzraudzības kārtā veiktie kvalitātes testi uzrādīja neatbilstošu Losandželosas koeficientu (stiprību). Vēl daļai šķembu šajā objektā tika konstatētas nelielas atkāpes no prasībām un tika pieņemts lēmums, ka tās var atstāt ceļa konstrukcijā, taču tiks piemērots cenas samazinājums par šo materiālu daļu. Būvdarbus uz Vidzemes šosejas (A2) veic PA ACBR-SB par līgumsummu 15 607 090,62 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina SIA BPU, projekta autors – SIA Projekts EAE.

Vecumniekos, kur tiek pārbūvēts vietējās nozīmēs autoceļš Pārslas–Misa–Šarlotes (V1011), posmā no 7,84. līdz 8,54. km (brauktuves labajā joslā) un posmā no 11,28. līdz 11,60. km (brauktuves abās joslās)  konstatēta neatbilstoša iebūvētās smilts  filtrācija, un posmā no 2,60. līdz 2,80. km (brauktuves kreisajā joslā), kā arī posmā no 9,08. līdz 9,59. km (brauktuves kreisajā joslā) konstatēta neatbilstošs iebūvēto šķembu putekļu saturs. Projekta autors atzina, ka atklātās neatbilstības neradīs būtisku ietekmi uz būves kalpošanu, tāpēc pieņemts lēmums smilts kārtu nepārbūvēt, bet piemērot cenas samazinājumu. Savukārt šķembas ar pārāk lielu putekļu saturu 443 m3 apjomā būvuzņēmējam būs jānomaina pret tādām, kuras atbilst kvalitātes prasībām.

Pērn valsts ceļu tīkla būvdarbu objektos ir noņemti 3647 paraugi, tiem veikti 12 025 testi. 43 objekti pērn pieņemti ekspluatācijā, piemērojot dažādas sankcijas par neatbilstībām – no cenas samazinājuma līdz garantijas termiņa pagarinājumam, līgumsodi piestādīti par 200 tūkstošiem eiro. Vairākos gadījumos piemērota arī papildu pagarinātā garantija, tās laikā radušos defektus būvuzņēmējam jālabo par saviem līdzekļiem.

Šogad joprojām saglabājas tendence, ka LVC Autoceļu kompetences centra pārbaudēs tiek atklāts lielāks neatbilstību skaits nekā būvuzraudzības veiktajās pārbaudēs. Tāpat lielāka uzmanība tiek pievērsta minerālmateriālu kvalitātei, jo pērn tiem bija kvalitātes problēmas un šogad tendence saglabājas.

Šogad dažāda veida darbi plānoti 468 kilometros valsts autoceļu, no tiem uz 211 kilometriem atjaunos asfaltbetona segumu, 123 kilometrus pārbūvēs, savukārt 67 kilometriem grants ceļu veiks divkārtu virsmas apstrādi. Tiks pārbūvēti septiņi tilti, vēl septiņus nojauks un uzbūvēs no jauna, 34 km plānots realizēt satiksmes drošības projektus.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Viencexpercs 29.jūlijs 2024 11:55
1 0 Atbildēt

cik cilvēki tika nošauti par sliktu kvalitāti?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti