Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), laika posmā no 2004.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.decembrim, saņēmis un izskatījis 4923 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam.
Kopējā divdesmit gados iesniegto sūdzību proporcija attiecībā pret visiem reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem ir 0,723%.
LTAB izskata visas saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA lietās un uz katru no tām sniedz atbildi un vērtējumu par situāciju. LTAB sūdzību izskatīšanā darbojas kā no apdrošinātājiem neatkarīga institūcija, kas pieņem lēmumus, rūpīgi izvērtējot notikumu apstākļus. Atzinumu sniegšanā tiek pieaicināti arī kompetenti eksperti. “Kaut arī OCTA likumā noteikts, ka LTAB lēmumam ir tikai rekomendējošs raksturs, vairumā gadījumu, kad apdrošinātāja lēmums atzīts par nepamatotu, apdrošinātāji LTAB viedokli ņēmuši vērā un iepriekš pieņemto lēmumu pārskatījuši,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.
LTAB divdesmit gados iesniegto sūdzību proporcija attiecībā pret visiem apdrošināšanas gadījumiem ir 0,723%. “Proporcionāli vislielākais sūdzību skaits attiecībā pret apdrošināšanas gadījumiem bija 2020.gadā (0,94%), vismazākais – 2007.gadā (0,45%),” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka pērn šī proporcija bija 0,71%.
2023.gada 12 mēnešos LTAB kopā saņemtas 268 sūdzības. 178 gadījumos sniegts atzinums, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir pamatots, 59 gadījumos - ka lēmums ir nepamatots, bet 31 gadījumā sūdzības iesniedzējiem sniegts skaidrojums rakstiskas atbildes veidā.
Sūdzību izskatīšana un LTAB atzinuma sniegšana ir bezmaksas. Kopš 2013.gada sūdzību iespējams iesniegt elektroniskā veidā, aizpildot veidlapu www.ltab.lv mājas lapā.