Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā no šā gada sākuma ir pārreģistrēti 45 transportlīdzekļi, kas iepriekš bija reģistrēti Baltkrievijā, aģentūrai LETA pavēstīja CSDD pārstāvji.
Tostarp pārreģistrēti 11 vieglie pasažieru transportlīdzekļi, bet 34 ir bijuši dažādi, vēl Padomju Savienībā ražoti vēsturiski motocikli.
CSDD norādīja, ka no vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem, kuri ir pārreģistrēti, lielākā daļa ir luksusa klases automobiļi, piemēram, "Tesla", "BMW", "Mercedes-Benz" un "Jaguar".
Direkcijā arī atzīmēja, ka kopumā pārreģistrācijas apmēri ir bijuši niecīgi, tostarp kopš augusta Latvijā ir pārreģistrēti 17 iepriekš Baltkrievijā reģistrēti transportlīdzekļi, no tiem astoņi ir vēsturiskie "Java" motocikli.
LETA jau vēstīja, ka šogad 12.septembrī Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas Latvijā noteica aizliegumu uzturēties Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem. Likuma grozījumi noteica, ka tie Baltkrievijā reģistrētie transportlīdzekļi, kuri atrodas Latvijas teritorijā, jāizved vai jāreģistrē dalībai ceļu satiksmē Latvijā līdz šā gada 31.oktobrim.
Pēc noteiktā termiņa Baltkrievijas transportlīdzekļi Latvijā var iebraukt tikai Latvijas teritorijas šķērsošanai vienu reizi tranzītā, iepriekš piesakoties CSDD nodrošinātajos e-pakalpojumos.
Plānots, ka jaunā regulējuma neievērošanas gadījumā Latvijā varēs veikt Baltkrievijā reģistrēto transportlīdzekļu konfiskāciju par labu Ukrainai, atbalstot ukraiņus cīņā par savas valsts neatkarību.
Tāpat ziņots, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) no 16.jūlija personām ar Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem - vieglajām pasažieru automašīnām - liedzis iebraukt Eiropas Savienībā (ES) caur Latvijas-Baltkrievijas un Latvijas-Krievijas robežšķērsošanas vietām.
Esmu retro moču cienītājs, šitā ir dzirdēta shēma, kā legalizēt nedokumentētus motociklus. Latvijā ja nevari pierādīt, kur rāmi bez reģistrācijas dabuji, CSDD dod 5 minūtes laika tīties prom pirms izsauc policiju kura nāks noskaidrot, vai tāds rāmja nummurs nav kādam nozagts. Un pat ja nav, bez iegādes dokumenta tāpat nereģistrē. Pārsvarā 90tajos motocikls tika iemests garāžā un aizmirsts, īpašnieks sen jau zem zemes un mantinieki nezin ko ar viņiem iesākt, tad nu ir pilni sludinājumu plači ar "garāžā stāvējis, dokumentu nav" seniem motocikliem. Bet ir vīri kas par naudiņu var jebkuru rāmi ārpus Latvijas legalizēt, un Jawa ir vieni no populārākajiem tādā ziņā jo tur ja pacenšas pat motocikls sanāk. Ar Ižiem un Ural/Dņepr tā ļoti reti dara jo pat ja legalizē, tev tāpat paliek dranķīgs motocikls. Zinu vīru kurš šādu rūpalu piekopj ar Sarkanās Zvaigznes mopēdiem, vienu Rīga Mini pats esmu tā dabūjis uz ceļa, tāpat izdevīgāk nekā mēģināt atrast tādu ar dokumentiem, jo tādu jau tad nebija daudz un tagad ir palikuši vēl mazāk. Ja būtu iespējams reģistrēt pa taisno Latvijā, šādas pelēkās rūpalas arī uzreiz būtu izskaustas.