Latvijā patlaban reģistrēti aptuveni 8700 elektroauto, kas veido mazāk nekā 1% no kopējā Latvijas autoparka, aģentūrai LETA sacīja "Circle K Latvia" degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.
Viņš sacīja, ka elektroauto popularitāte Latvijā turpina augt, bet lēni.
"Baltijas reģiona līmenī attīstība notiek straujāk - pavisam nesen atvērts "Tesla" dīleru centrs Lietuvā, bet Igaunijā tirgū ienācis viens no Ķīnas lielākajiem elektroauto ražotājiem. Attīstība kaimiņvalstīs potenciāli varētu ietekmēt arī elektroauto pieaugumu Latvijā," prognozēja Titovs.
Viņš informēja, ka degvielas mazumtirdzniecības tirgus Latvijā šogad ir pieaudzis par 1,5%, benzīna tirgus palielinājies par 4,6%, bet dīzeļdegvielas - par 1,5%, kas liecina par vienmērīgu degvielas pieprasījuma pieaugumu.
Tāpat viņš atzīmēja, ka jauni tirgus dalībnieki veicinājuši pārmaiņas, liekot pielāgoties un pilnveidot uzņēmuma sniegtos pakalpojumus.
"Tā kā degvielas mazumtirdzniecības tirgus Latvijā ir piesātināts un konkurence ir ļoti liela, pārāk liela cenu starpība starp tirgotājiem rada klientu migrāciju starp zīmoliem, tāpēc cenu izmaiņas tirgū nemainīgi bijušas dinamiskas," piebilda Titovs.
Viņš piebilda, ka, neskatoties uz cenu svārstībām, "Circle K" ir saglabājis stabilas pozīcijas un turpina piedāvāt konkurētspējīgas cenas, kvalitatīvus pakalpojumus un augstu servisa kvalitāti.
Vienlaikus viņš minēja, ka šogad ir sākts izmaiņu process valsts likumdošanā, tostarp Klimata un Transporta enerģijas likumos, kas ietekmēs nozares attīstību nākamajiem desmit gadiem.
"Degvielas cenu svārstības globālo notikumu ietekmē turpinās, tomēr pēdējā laikā tās ir bijušas salīdzinoši stabilas, īpaši salīdzinot ar krasajām svārstībām pirms diviem gadiem. Galvenokārt cenas augušas, ņemot vērā situācijas saasināšanos Tuvajos Austrumos, kā arī ietekme joprojām ir jūtama no Krievijas sāktā kara pret Ukrainu," minēja Titovs.
Rēķini kā gribi, kamēr EX maksā neadekvāti dārgi, nu nekas tur lētāk nesanāk. Ikdienas izmaksas jā, bet kas notiek ar vērtības kritumu? Un cik ilgi tad tu brauksi ar vienu mašīnu, var rēķināt uz pieciem gadiem. Atkarībā no nobraukuma, reti kurš to starpību cenā vispār nobrauktu degvielā, kur nu vēl ja ņemam vērā vērtības kritumu tai mašīnai. Nu nav viņa ekonomiski pamatojama, tikai bez visiem PVN utt, viņa nostājas cenā, kad jā, tādu var ņemt. Teiksim ar Range 600km, būtu apmierināts un varētu lādēt divas reizes mēnesī. Tikai cik maksā ID7? Paldies nē.