Visi komentāri - Lielākā daļa autoīpašnieku pēdējo 20 gadu laikā nav izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus

Lielākā daļa autoīpašnieku pēdējo 20 gadu laikā nav izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus 4

 

Foto: Publicitātes foto

LTAB | 26.augusts 2025 16:36

Vairums autovadītāju kopš 2004. gada nav izraisījuši nevienu obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) gadījumu jeb ceļu satiksmes negadījumu, par kuru tie būtu atbildīgi, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.

Tāpat pakāpeniski samazinās transportlīdzekļu skaits, kas satiksmē piedalās bez derīgas OCTA polises. Lai veicinātu sabiedrības izpratni par OCTA apdrošināšanas nozīmi, Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) ir izstrādājusi izglītojošu ceļa karti.

Pēdējo 20 gadu laikā gandrīz 415 tūkstošiem fizisku personu nav bijis neviens apdrošināšanas gadījums. 228 tūkstošiem personu reģistrēts viens līdz trīs gadījumi, 10 tūkstošiem – četri līdz seši, bet vairāk nekā 2000 cilvēku – seši līdz desmit apdrošināšanas gadījumi. Īpašu “antirekordu” uzstādījusi kāda persona, ar kuras transportlīdzekļiem šajā periodā izraisīti 130 ceļu satiksmes negadījumi.

Šobrīd uz Latvijas ceļiem tikai aptuveni 1-1,5 % transportlīdzekļu nav OCTA. Lai vēl vairāk samazinātu šādu transportlīdzekļu īpatsvaru ceļu satiksmē, kā arī laicīgi brīdinātu aizmāršīgākos autoīpašniekus, šī gada sākumā stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas paredz nekavējoties nosūtīt informāciju transportlīdzekļa īpašniekam, ja ir fiksēts, ka ceļu satiksmē tiek izmantots transportlīdzeklis, kuram noteiktā termiņā nav iegādāta OCTA.

“OCTA ir obligāta apdrošināšana visiem transportlīdzekļiem, kas ir reģistrējami un piedalās ceļu satiksmē, un tā neapdrošina pašu transportlīdzekli, bet gan tā īpašnieka atbildību,” atgādina LAA prezidents Jānis Abāšins. “Jau kādu laiku OCTA esamību kontrolē ne tikai policijas reidos, bet to fiksē arī fotoradari un vidējā ātruma radari. Ja ceļu satiksmes negadījums izraisīts ar automašīnu bez spēkā esošas OCTA, tad cietušajiem sākotnēji zaudējumi tiks atlīdzināti no OCTA Garantijas fonda, bet pēc tam šī summa tiks piedzīta no automašīnas īpašnieka vai vadītāja.”

Ceļa karte par OCTA apdrošināšanu

Noslēdzot izglītojošo kampaņu par dažādiem apdrošināšanas veidiem, LAA kopā ar sadarbības partneriem ir sagatavojusi OCTA apdrošināšanas ceļa karti. Tajā vienkāršā valodā skaidrota šī apdrošināšanas veida darbība, izmantojot ceļa kartes principu.

“OCTA sedz zaudējumus citu cilvēku mantai un īpašumam, piemēram, citas mašīnas remontam, mājas vai sētas atjaunošanai, ārstēšanas izdevumus, ja kāds tiek savainots, kā arī kompensāciju par morālu kaitējumu, ja tā pienākas. Vienlaikus jāatceras, ka OCTA nesedz zaudējumus tavai mašīnai vai tavai mantai, ja esi avārijas izraisītājs,” skaidro J. Abāšins. 

Ceļa karte elektroniskā veidā ir brīvi pieejama LAA mājaslapā www.laa.lv sadaļā “Ceļveži”, kā arī pie LAA sadarbības partneriem, tostarp pie Latvijas Bankas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra.

Kampaņas ietvaros LAA ir publiskojusi ceļa kartes arī par īpašuma apdrošināšanu, dzīvības apdrošināšanu ar uzkrājuma veidošanu, veselības apdrošināšanu, nelaimes gadījumu apdrošināšanu, mūža pensijas apdrošināšanu, KASKO apdrošināšanu, dzīvības apdrošināšanu bez uzkrājuma veidošanas un ceļojumu apdrošināšanu.

 
Visi komentāri
 
Rexx 27.augusts 2025 17:09
2 2 Atbildēt

Tas ir iemesls pacelt OCTA cenu.

Kanibaals 27.augusts 2025 23:21
0 0 Atbildēt

Tas jau tikai oficiāli. Pie tam satiksmes negadījums ir arī ar auto durvīm noskrāpēt otru auto stāvvietā, tā kā lai nemuld, ka bez negadījumiem.

1/228 tūkst. 28.augusts 2025 21:58
0 0 Atbildēt

20 gados 130 negadījumi,tas nemaz nav daudz,būtu vairāk,bet ķēpa ar to noformēšanu.Derētu kārtīgi iekaustīt,viņa dēl OCTA iet augšā.

šī e 29.augusts 2025 13:40
0 0 Atbildēt

nu tad octu atceļam, ka jau lielākā daļa no 🐒 pārtapusi par cilvēkiem?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti