2018.gada sezonas tendences motociklu pasaulē 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape Motors | 3.aprīlis 2018 16:13

Pat ļoti garā un aukstā ziema nespēj apstādināt pieaugošo entuziasmu visu motociklu cienītāju sirdīs, jo, tici vai nē, bet pavasaris tuvojas! Cilvēks un dzelzs rumaks nevar vien sagaidīt, lai tiktu atpakaļ uz ceļa.. vai bezceļa. Lai ceļojumi būtu vēl spilgtāki, uzzini, kādas tendences tiek plānotas motociklu pasaulē šajā sezonā!

Šāgada 12.martā Štutgartē norisinājās moto pasaules svarīgākais notikums Eiropā - “Gada motocikls 2018” apbalvošana. Šogad teju 52 tūkstoši žurnāla “Motorrad” lasītāju balsoja, lai no 206 motocikliem noteiktu labākos rumakus. BMW pārstāvji uz skatuves kāpa deviņas reizes, divas no tām, lai saņemtu augstāko apbalvojumu nozarē, apliecinot savu vadošo pozīciju motociklu tirgū.

“Šajā sezonā ražotāji ir ļoti pievērsuši uzmanību drošībai. Ikkatrs jaunais modelis lielākoties pārsteidz tieši ar tehnoloģijām, kas atvieglo motocikla vadāmību, lai braucēja uzmanība būtu pievērsta tikai un vienīgi ceļam. Tāpat, protams, arī aprīkojums tiek ražots aizvien izturīgāks un katrs zīmols meklē savu īpašo risinājumu,” stāsta “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs.

BMW ir celmlauzis gan automašīnu, gan motociklu ražošanā un arī šīs vasaras sākumā vidējo skūteru premium segmentā BMW C 400 X ienesīs jaunas vēsmas. Pēc Berga stāstītā jaunumi būs tieši tehnoloģiju ziņā. Papildu standarta LED tehnoloģijām, jaunajā skūterī būs iebūvētas jaunākās savietojamības tehnoloģijas, kas būs pilnīgs jaunums šajā segmentā!

“Piemēram, kā viens no jaunumiem būs daudzfunkcionāls ierīču kopums ar 6,5 collu pilnkrāsu TFT ekrānu, kas kopā ar integrētu multi kontroles paketi braucējam ļaus piekļūt spēkrata un savienojamības funkcijām ātri un bez uzmanības novēršanas no ceļa. Papildu iespējai izmantot tālruņa funkcijas, kā arī klausīties mūziku ceļojumā, sistēma piedāvā ērtu ceļa navigāciju praktisku bultu sistēmu veidā,” stāsta Bergs.

Tāpat arī konceptuāli jaunie vidējās klases ceļojumu enduro moči BMW F 750 GS un F 850 GS, kuri apskatei būs pieejami jau aprīlī, iezīmē galveno tirgus tendenci - ieviest tehnoloģiskos jauninājumus, kas ļauj braukt drošāk un ērtāk. Kā daži no jaunumiem šajā klasē ir pieminami savienojamības aprīkojums ar TFT ekrānu. Turklāt šie abi motocikli nav vien ar tehnoloģiskiem jaunumiem - tie ir radīti ar pilnīgi jaunu rāmja konstrukciju, kas nodrošina labāku vadāmību un stabilitāti uz ceļa, kā arī pilnībā jaunu divcilindru rindas motoru ar lieliskiem tehniskajiem parametriem. Tas ir ļoti labi izbalansēts un nodrošina visaugstāko komfortu un dinamiku.

Atbilstoši eksperta paustajam jaunākās tehnoloģijas palīdz arī speciālajiem motociklistu apģērbiem kļūt aizvien drošākiem. Piemēram, “ProTechwool” poliamīda un vilnas audums ar karbona apdari tiek kompresēts zem spiediena un lielā temperatūrā, tādējādi padarot to ļoti izturīgu pret nodilumu kritiena gadījumā. Bet BMW “Rallye” tērpam elkoņu un ceļu zonā papildu tiek iestrādāti keramiski punktiņi, lai mazinātu braucēja saskari ar ceļa segumu.

BMW ir radījis arī īpašu augstas izturības audumu “GS Dry” no poliamīda un “Cordura 500”, ko parasti izmanto koferu, apavu un īpašā apģērba ražošanai. Kaut arī tas ir ļoti blīvs, klimata kontroles ziņā šis audums paliek nepārspēts. “GS Dry” tērpi ir vienīgie, kuriem ir iestrādāti īpaši ūdensnecaurlaidīgi savienoti rāvējslēdzēji uz krūtīm un muguras, kuri atver ne tikai augšējo materiālu, bet arī membrānu. Tas nodrošina tiešu ventilāciju augstākajā pakāpē.

Kā lielisks papildu drošības līdzeklis un šīs sezonas jaunums ir gaisa spilvenu veste, kura precīzi nosaka avārijas situāciju un piepūš gaisa spilvenus. Tehnoloģijai nav nepieciešami sensori uz paša motocikla, tā darbojas pilnībā autonomi.

Vēl runājot par drošību, noteikti jāmin jaunumi arī ķiveru tendencēs. Augstākās izturības materiāli, saglabājot ērtību un vieglumu paliek nemainīgi. Taču aizvien vairāk speciālisti pievērš uzmanību, tam, lai ķivere arī nelaimes gadījumā paliek nemainīgā pozīcijā. Tā, piemēram, “System 7” karbona ķiverē ir integrētas kakla stiprinājuma siksnas, kas nodrošina, ka avārijas gadījumā ķivere paliek uz galvas optimālā pozīcijā. Šāds stiprinājums pagaidām ir tikai dažām ķiverēm.

Taču, lai arī drošība ir un būs pirmajā vietā, ekipējumu izvēlamies arī, lai tas saskanētu ar mūsu izvēlētā moča veidu. Šajā ziņā vēl aizvien visiecienītākie šajā sezonā būs trīs virzieni: retro, tūrisma un čopera stils. Retro stila moči patiks tiem, kuri vēlas skaistu, mazāk praktisku spēkratu, kuru iespējams papildināt ar sev patīkamiem aksesuāriem. Savukārt tūrisma un čopera stila spēkrati patiks ceļotājiem, kuriem patīk baudīt gan apkārtējo dabu, gan arī pašu braucienu.

 
Visi komentāri
 
LMT 3.aprīlis 2018 19:28
10 7 Atbildēt

Neievērot ātrumu, nosist sevi un citus...

Raitis 4.aprīlis 2018 11:56
6 2 Atbildēt

Jau sensenos laikos bija cilvji, kuriem labāk patika kratīties ratos, nevis jāt. Te ir kas līdzīgs... Nu nesapratīs daudzi auto vadītāji, ka motocikls ir kas vairāk par pārvietošanās līdzekli. Varbūt arī nevajag sapratni. Lai tup savās kastītēs, iluziorajā drošībā.

x 4.aprīlis 2018 15:27
3 2 Atbildēt

Ko Tu tur pļūtī!?

Vispirms iemācieties ievērot atļauto braukšanas ātrumu, vai vismaz pārkāpt ar normu, nevis pārkāt pamatīgi un pīkstēt, ka kāds izlīda priekša.

Tas gan attiecas parasti uz "žilētēm"

P.s. Pašam nu jau šī būs trešā sezona uz motocikla, pa vasarām braukāju gan pa Rīgu, gan tālākus gabalus, un ja godīgi ne reizi nav bijušas problēas ar "ceļa nogriežšanu" nu ok, iespējams vienkārši laicīgi pamanu "aizdomīgos auto"

Pļurkt 4.aprīlis 2018 16:47
0 2 Atbildēt

Aizveries mopēdist!!

Ne jau ikkatrs kas brauc ar moci brauc 2 x ātrāk par atļauto!!

Bet nu tas ir labais - kas nejēdz jāt, tas kratās ratos!

x 5.aprīlis 2018 9:08
0 0 Atbildēt

Kur es teicu, ka visi brauc daudz ātrāk par atļauto?

Es runāju par tām trauslajām aizvainotajām dvēselēm kuras, nepamatoti pukst, ka viņiem tiek nogriests ceļš. Laikam esi viens no viņiem, jau jau tā aizskāru tavas jūtas

Pļurkt 5.aprīlis 2018 17:15
0 2 Atbildēt

Takš vispār tu te sarakstīji murgus bez adreses!

Pieņemu, ka ierakstīji pavisam citā topikā atbildi kādam!!

x 5.aprīlis 2018 17:59
2 0 Atbildēt

Pieļauju, ka neesi pat ar "vakareni" ticis galā...

Pļurkt 6.aprīlis 2018 13:16
0 0 Atbildēt

TRĪS reizes esi iedirsis šajā topikā un visas trīs pilnīgi tukša pļūtīšana ņe po ģelu!!

Atkal neuzminēji! Pieļauju, ka tev i pamatskola nav beigta.

x 6.aprīlis 2018 16:49
0 0 Atbildēt

Ha, Tu pat vienu teikumu bez pareizrakstības kļūdām neproti uzrakstīt...

Skolnieks atradies...

Pļurkt 6.aprīlis 2018 17:41
0 0 Atbildēt

Droši vari aizvērties.

Skolotājs atradies.

Conqueror 4.aprīlis 2018 6:37
2 2 Atbildēt

Es palieku pie auto. Tomēr drošāk

Slinkais 4.aprīlis 2018 10:33
6 2 Atbildēt

un daudz garlaicīgāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti