Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) aicina motobraucējus būt piesardzīgiem uz ceļa, savlaicīgi iegādāties OCTA, kā arī atbildīgi izturēties pret valstī noteiktajiem COVID-19 ierobežojumiem.
Pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 506 CSNg, kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. Salīdzinājumam 2018.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 580 CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 433 negadījumi. “CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē ar laikapstākļiem – jo garāks ir gada siltais periods, jo lielāks ir negadījumu skaits. Ja pērn siltais laiks iestājās aprīļa otrajā dekādē, tad šogad jau divas nedēļas agrāk. Tādēļ paredzam, ka jau šajā nedēļas nogalē uz Latvijas ceļiem parādīsies aizvien vairāk motobraucēju,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs, aicinot satiksmes dalībniekiem citam pret citu izturēties atbildīgi un būt piesardzīgiem.
No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 211 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 295 gadījumos – cietušais. “Pēdējo četru gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. Tā, piemēram, salīdzinot ar 2018.gadu, mototransporta līdzekļu vadītāju izraisīto negadījumu skaits sarucis par vairāk nekā ceturto daļu (2018.gadā – 282 CSNg), savukārt negadījumu skaits, kur divriteņu spēkrats bijis cietušais, palicis salīdzinoši nemainīgs (2018.gadā – 298 CSNg),” skaidro J.Abāšins.
Vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītajiem CSNg pērn bija 735,24 EUR, bet par negadījumu, kurā motobraucēji bija kā cietušie – 1281,57 EUR. Pagājušajā gadā lielākā izmaksātā atlīdzība par negadījumu, ko izraisījis motobraucējs, bija 39009,38 EUR. Šis CSNg ir noticis 2018.gadā, un tā ir lielākā atlīdzība kopš 2015.gada par motorizētā divriteņu spēkrata vadītāja izraisītu negadījumu.
Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtas stāvokli saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatības ierobežošanu, LTAB aicina motobraucējus atbildīgi izturēties pret savu un līdzcilvēku veselību. Tāpat LTAB atgādina, ka par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram nav derīga OCTA, var tikt piemērots sods mopēda vadītājam no 30 – 55 eiro, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no 85 līdz 120 eiro.
Až interesanti palika ar ko motobraucēji būtu īpašāki par auto braucējiem tieši COVID-19 sakarā?
Nav tā, ka COVID-19 pieminēšana ir lēts, bet bezjēdzīgs triks, lai piesaistītu papildus uzmanību?
Braucot ar močiem, šķaudošie jāliek kolonnas beigās un apstājoties uz urīna pauzi, nevajag salīst kopā, bet izklīst pa vienam. Nu un šķaudošajiem un klepojošajiem nevajag iet veikalā pēc hamburgera un kafijas - lai veselie to atnes savārgušajiem. Būtībā jau nekā jauna.
Ja kāds nošķudās savā ķiverē - kā tas kādu citu iespaido?
Bet mašīnu stūrētāji un to pasažieri var šķaudīt uz vella paraušanu un iet pēc burgera uz bodi, jo tieši mptobraucēji kaut kādi riebekļi un infekcijas uņēmēji, perēkļi vai izplatīāji...
tad vienīgi šādi: www.liveleak.com/view?t=urYNy_1585190840
raksts par močiem, tāpēc nepievērsos autobraucējiem. Īpaša uzmanība jāpievērš tiem, kas no lidostas ved uz mājvietu t.s. repatriantus (lasīt - potenciāli inficētos), lai arī viņi ievērotu 14d miera periodu.
Kāds sakars repatriantiem ar motocikliem???
Tie kāpj takšos un autobusos...