Aicina motociklistus būt uzmanīgiem – rudenī pieaug avāriju risks ceļu satiksmē 5

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 16.septembris 2020 14:40

Ceļu satiksmes noteikumu neievērošana joprojām ir viena no lielākajām problēmām ceļu satiksmē, kas apdraud visus satiksmes dalībniekus.

Lai arī negadījumi notiek visu gadu, rudens sākums ir viens no bīstamākajiem periodiem motociklistiem, kad pieaug drošības riski. Gjensidige Latvija vērš uzmanību, ka līdz motociklu sezonas beigām, ir jābūt jo īpaši uzmanīgiem, atrodoties ceļu satiksmē.

Iepriekšējā nedēļa ir beigusies traģiski arī kādam vietējam moto braucējam – uz Dienvidu tilta ir notikusi smaga avārija, kurā gājis bojā kāds motocikla vadītājs. Tas nebūt nav vienīgais šādas sadursmes gadījums, kurā stipri vai letāli cieš kāds motobraucējs. Eiropas Komisijas dati liecina, ka pēc transportlīdzekļu iedalījuma, 25,9% ceļu satiksmē bojāgājušo skaita 2018. gadā ir bijuši motobraucēji. Tāpat dati liecina, ka šādās avārijās cieš gan jaunāki, gan vecāki motobraucēji, kas apzīmē, ka, visticamāk, šādi gadījumi nav atkarīgi no transportlīdzekļa vadītāja stāža.

Motociklu iedalījums

Motocikli ir iedalāmi vairākos veidos pēc jaudas un braukšanas mērķa. Šodien no tiem Latvijas ceļos visbiežāk sastopami ir ielas, sporta un ceļojuma motocikli. Pamatojoties uz CSDD noteikumiem, motociklu vadīšanas tiesības ir iespējams iegūt un tās izsniedz atkarībā no vecuma. Tas, kādas kategorijas motocikla tiesības ir iegūstamas konkrētā vecumā, nosaka spēkrata motora tilpums. Taču tas nesniedz garantiju, ka pēc tiesību iegūšanas, motocikla vadītāji apzinīgi ievēros visus satiksmes drošības noteikumus un brauc tā, kā to nosaka vispārpieņemtie satiksmes drošības noteikumi.

Negadījumu cēloņi

Parasti motociklistu sezona sākas pavasarī un aktīvi turpinās līdz septembra beigām, taču būtībā, jo siltāks un labāks ir laiks, jo ilgāk tā ilgst. Galvenie riski motociklistiem rudenī ir diennakts tumšais laiks un tā izraisītais temperatūras kritums – dienas ir īsākas nekā naktis, līdz ar to biežāk nākas pārvietoties tumsā, kas apgrūtina redzamību un palielina risku netikt pamanītam uz ceļa. Īpaši bīstamas situācijas var radīt tik vienkārša lieta, kā no kokiem nokritušās lapas, kas mitros apstākļos rada pavisam bīstamas situācijas un var būt iemesls motociklam zaudēt saķeri ar ceļa virsmu.

“Lai arī vasara ir laiks, kad ceļu satiksmē ir visvairāk motociklistu, rudenī pieaug virkne risku, ar ko jārēķinās aktīvākajiem motociklu vadītājiem. Avārijas notiek uz visiem ceļiem – auto maģistrālēm, pilsētvidē un uz lauku ceļiem – visi ir vienlīdz izplatīti avarēšanas punkti. Viens no pēdējā laika izplatītākiem smagu avāriju cēloņiem ir apdzīšanas manevru veikšana neatļautās vai nepiemērotās vietās.  Ir jāņem vērā, ka uzvedībai uz ceļa ir jābūt atbilstošai abiem – gan laikapstākļiem, gan ceļam. Ir jāspēj pielāgoties, taču šodien cilvēki nereti ievēro tikai vienu principu – ātrāk sasniegt galamērķi,” skaidro Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Neatbilstošs ekipējums

Ne mazāk svarīga drošas motobraukšanas sastāvdaļa ir ekipējuma izvēle. Ekipējums vienlaikus nodrošina gan drošību, gan komfortu braukšanas laikā. Motociklista ekipējums sastāv no speciāla moto apģērba – biksēm, cimdiem, jakas, vestes, muguras sarga, zābakiem, kā arī dažādu ķermeņa daļu sargiem – ceļu, muguras, un, protams, galvas. Visas ekipējuma sastāvdaļas ir vienlīdz būtiskas. Tikpat būtiski ir izvēlēties kvalitatīvu materiālu aizsargus. Vēlme ietaupīt uz sargiem, var būt iemesls smagu, pat letālu traumu gūšanai. Vienas vai otras ekipējuma sastāvdaļas neesamība ietekmē, cik stipri ir apdraudēts motobraucējs.

Kopumā ne laiks, ne ceļš, ne ekipējums nav īstais nelaimju cēlonis. Patiesībā iemesls negadījumiem ir viens, un tas ir subjektīvs – braukšanas stils, kas ietver gan ātru braukšanu tam neatbilstošos laikapstākļos pa neatbilstošu ceļu bez ekipējuma, gan arī vispārējo satiksmes dalībnieka uzvedību uz ceļa. Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis aicina motociklu braucējus būt apzinīgus un ievērot drošības noteikumus.

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 16.septembris 2020 15:21
8 1 Atbildēt

Sen nav bijusi akcija, ka motociklistam spidometrā jāskatās divreiz. Vismaz divreiz, kamēr pielec cik tas rāda un cik atļauts konkrētajā vietā.

vienreiz 16.septembris 2020 17:02
2 5 Atbildēt

Pirmo reizi dzīvē, kaut arī neklātienē, sastopu cilvēku, kurš spidometrā skatās tikai vienreiz un nekad nepārkāpj ātruma limitus.

Csdd 17.septembris 2020 9:35
2 0 Atbildēt

Sen nav bijusi akcija kad vecos krabjus pārbauda uz reakcijas un redzes spējām. Tu būtu pirmais kuram vadītāja apliecība tiktu atņemta.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO)

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Cik viegli var "noslīcināt" Defenderu?

Šodien Tavs Auto TV pie jaunākās paaudzes Land Rover Defender stūres aicināsim sēsties cilvēku, kurš mežā jūtas kā mājās, bet kopā ar domu biedriem ceļojis pa visu pasauli, savas gaitas iemūžinot dokumentālos stāstos. Lasīt vairāk

 

Mihaela Šūmahera dēls nākamajā nedēļā piedalīsies F-1 posma treniņbraucienu pirmajā sesijā

Leģendārā Pirmās formulas (F-1) pilota Mihaela Šūmahera dēls Miks nākamajā piektdienā Nirburgringas trasē piedalīsies pasaules čempionāta 11.posma - Eifela "Grand Prix" - treniņbraucienu pirmajā sesijā. Lasīt vairāk

 

840 km ar vienu uzlādi - Tesla gatavo 1100 Zs jaudīgu Model S versiju 12

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla atklājis, ka nākamgad laidīs klajā Model S Plaid – jaunu elektriskā sedana versiju, kas būs apveltīta ar 1100 Zs jaudu un varēs nobraukt 840 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti