„Rimac Concept One” – ātrs kā dzirkstele - iAuto

„Rimac Concept One” – ātrs kā dzirkstele 4

 

Foto: Rimac Automobili

iAuto | 2.marts 2016 15:16

„Rimac Automobili” pieteica savas ambīcijas pirms pieciem gadiem, bet vakar Ženēvas autoizstādē horvātu ģimenes uzņēmuma pārstāvji paziņoja, ka elektriskās piedziņas sporta kupeja „Concept One” beidzot ir sagatavota sērijveida ražošanai.

Runa, protams, ir par sīksērijas izlaidi – plānots izgatavot tikai astoņus „Concept One” eksemplārus. Katrs no tiem maksās aptuveni 900 tūkstošus eiro.

Ilgo mašīnas sagatavošanas laiku kompānijas dibinātājs Mate Rimaks skaidro ar to, ka viņi nav centušies pielāgot savam sportistam dažādus tirgū salasāmus elektriskos komponentus un detaļas, bet gan veidojuši 21. gadsimta elektromobili, kur ikvienai sastāvdaļai jābūt augsti tehnoloģiskai.

„Rimac Concept One” sver tikai 1850 kg. Tā spēka agregātu komplekss sastāv no četriem elektromotoriem, kuru griezes moments caur divpakāpju pārnesumkārbu tiek pievadīts katram ritenim atsevišķi. Elektroniskais vadības bloks kontrolē vilkmes spēka sadali un līdz ar to mašīnas uzvedību.

Lai pārlēktu 100 km/h robežai, rumāņu elektriskajai kupejai nepieciešamas 2,6 sekundes, 200 km/h tas sasniedz 6,2 sekundēs, bet „Concept One” maksimālais ātrums ir 355 km/h, kas izvirza to par vienu no pasaules ātrākiem elektromobiļiem.

Interesanti, ka nelielā ātrumā, piemēram, braucot pilsētas satiksmes apstākļos, „Rimac” spēj palēnināties bez bremžu izmantošanas – tikai aktivizejot enerģijas rekuperācijas sistēmu.

Kompānijas pārstāvji uzsver, ka liela vērība veltīta dažādiem drošības risinājumiem. Tostarp, rodoties avārijas situācijai, vadības bloks momentā atslēdz strāvas padevi, samazinot elektrošoka un pašaizdegšanās riskus.

Lai gan „Concept One” tika pieteikts kā gatavs ražošanai, kad pirmais automobilis varētu nonākt laimīgā īpašnieka rīcībā, pagaidām nav atklāts. 

 
Visi komentāri
 
LMT 2.marts 2016 16:51
0 0 Atbildēt

Ātrs kā dzirkstele, nesmuks kā brokolis

Andris 3.marts 2016 10:39
0 0 Atbildēt

Tev gumijas ģīmi vispār nav gaumes.

Crankshaft 3.marts 2016 7:25
0 0 Atbildēt

Glīts auto, par ko nevajadzētu brīnīties, jo dizaina grupā

strādā dizaineri, kuri pārnākuši no Pininfarina un

Magna Steyr...

Nav vienīgi skaidrs, kur tur tekstā piepeši RUMĀŅI parādās -

ar tem nu tam Rimac nav nekāda sakara. :-))))))))))))))

MaDDeX93 4.marts 2016 13:43
0 0 Atbildēt

Tomēr nav tik ātrs kā dzirkstele, ja Bugatti Veyron GT līdz 100km/h vajag tikai 2,2 sekundes

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 50

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 10

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti