Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Somu miljardierim jāmaksā 77 808 eiro par gājēja nepalaišanu 24

 

Foto: Ekrānšāviņš no Motor.ru

iAuto | 27.marts 2017 15:07

Helsinku apgabaltiesa par gājēja nepalaišanu piespriedusi miljardierim Antti Ilmari Āarnio-Vihuri 77 808 eiro lielu naudas sodu.

Kā vēsta izdevums Ilta-Sanomat, incidents noticis 2016.gada 5.martā. Biznesmenis, kura īpašumi tiek lēsti 1,7 miljardu eiro apmērā, nepalaidis gājēju, neraugoties uz to, ka citi autovadītāji bija apstājušies, kā to prasa satiksmes noteikumi.

Notikušā rezultātā neviens necieta, bet miljardieris policijai paskaidroja, ka viņam neesot bijis laika, lai piebremzētu.

Biznesmeņa advokāti apstrīdēja lēmumu, pieprasot mazāku sodu, tomēr tiesa atstāja spēkā pasludināto spriedumu, nosakot, ka naudas sods jāsamaksā 12 dienu laikā.

Summa, kas piespriesta par šādu pārkāpumu ir tik ir rekordliela, tādēļ, ka, nosakot soda apmēru Somijā tiek ņemti vērā vainīgās personas ienākumi.

Antti Ilmari Āarnio-Vihuri ir vairāku kompāniju īpašnieks, viņam pieder uzņēmumi, kas darbojas tirdzniecības un aviācijas sfērā.

 
Visi komentāri
 
Netaisnība! 27.marts 2017 16:42
0 2 Atbildēt

Baigi pa ļauno - vīriņš gandrīz, ka trūcīgs bildītē izskatās!

kirdik 27.marts 2017 20:04
11 1 Atbildēt

Pilnīgi pa taisnīgo un pareizo! Un par to soda noteikšanu rakstā aprakstīts samērā pareizi,-viņiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pārsvarā sodi noteikti nevis konkrētā summā,bet pārkāpēja dienas algu izteiksmē.

Pie mums vajadzētu līdzīgi,tikai ņemt vērā nevis vainīgā dienas izpeļņu,bet % no auto,ar kuru izdarīts pārkāpums,vidējās tirgus vērtības.

pats 29.marts 2017 2:10
3 0 Atbildēt

Citās valstīs neplātās ar bagātību , jo tā nāk patiešām ar darbu ,nevis kukuļņemšanu un zagšanu ! Lavijā sodu vajadžetu likt proporcionāli auto tirgus vērtībai , tad tas sods būtu kaut cik godīgs !

kirdik 27.marts 2017 19:58
0 1 Atbildēt

Pilnīgi droši varu apgalvot,ka uzvārds uzrakstīts nepareizi! Somiem nav ā,ī,ū,ē,kaut ko līdzīgu,bet ne gluži,izrunā panāk ar aa,ii,uu,ee.

kirdik 28.marts 2017 6:44
0 0 Atbildēt

Vo,viens somu valodas "eksperts" paspējis atzīmēties... Neslapsties pa krūmiem,padalies ar savām zināšanām,ja uzskati,ka mans teksts ir nepareizs!

CRDI 27.marts 2017 20:13
7 2 Atbildēt

Tā miljonāra nelaime, ka nepareizie advokāti.... Pie šitā pārkāpuma vajadzēja ņemt nervonu par aizstāvi.... :)

P.S. Tad jau somu CSDD arī ir noziedznieki, ka predzējuši somu CSNos gājējiem priekšroku... A Nervon?

Ha-ha 27.marts 2017 20:24
1 0 Atbildēt

Es arī gribējo par šito - lai pamācās no Magoņa, Vaškeviča, Lemberga utt

viencexperc 27.marts 2017 23:10
6 0 Atbildēt

Ja Latvijā tā ieviestu, varu iedomāties, kāds bardaks būtu uz ceļiem. Kā trakotu visi individuālie komersanti, zobārsti un citi, kas brauc ar "džipiem" bet oficiāli strādā uz pusslodzi un nodokļus maksā par 100 eiro.

JautāJUMS 28.marts 2017 2:56
11 0 Atbildēt

Latvijā jau vajadzētu sodu pēc auto ,,biezuma", tas ir ja vari atļauties auto tad atļaujies arī sodu.

Erix 27.marts 2017 23:31
0 9 Atbildēt

Apmēram tā, kā tagad trako proletariāts, kad priecājas, ka "biezajiem" slikti. Nekas, sabruks arī jūsu eirosociālims. Pavisam drīz... Diemžēl skarbi un tieši proletariātam vissmagākajā veidā.

kirdik 28.marts 2017 6:50
6 0 Atbildēt

Priecājas nevis par to,ka biezajam slikti,bet par to,ka sods adekvāts! Ja jau čalis tā steidzās,ka nebija laika palaist gājēju tad acīmredzot viņš uzskata,ka tas bija tā vērts!

P.s. neesmu ne proletārietis,ne biezais,tomēr daudzu biezo bezkaunība un varenības sajūta tracina!

Erix 28.marts 2017 12:36
0 6 Atbildēt

Redz, nav jau tā informācija, ka sods adekvāts. Tikai tā, ka biezajam liels. Vai pārkāpums tiešām bija tik nopietns, ka par to tiktu uz tiesu principiāli vilkts arī kāds nabags, no kurā sodā pienāktos iekasēt 10Eur? Vai tomēr tādu palaistu, pakratot pirkstu. Mēs nezinām patiesos notikuma apstākļus, bet esam gatavi priecāties par milzu sodu, kas piemērots kādam, kuru apskaužam.

Neesmu pamanījis arī to "biezo bezkaunību un varenības sajūtu". Vissliktākie satiksmes dalībnieki ir taksisti un policisti. Savus auto nomet kā pagadās dažādu spēkratu īpašnieki - arī aprūsējušas pāris simtus vērtas "huļuigankas". Bet pamanām, publicējam un apspriežam tikai "biezos". Kas arī parāda īsto nepatiku - ne jau pret pārkāpumu, bet pret kāda cita labklājību.

kirdik 28.marts 2017 14:14
4 0 Atbildēt

Izlasi rakstu! Daudzi jautājumi atkritīs. Uz tiesu vilka tāpēc,ka čalis pats gribēja izlocīties,nebūtu pārsūdzējis,tiesas nebūtu!

Par biezo varenības sajūtu,-ja Tu neko nedari,tad var arī nesaskarties,bet,ja meža "biznesmenis" šķīdonī vēsā mierā čakarē ceļu,pie kura uzturēšanas nekad nav piedalījies un nekad arī nepiedalīsies,es to nesauktu par pieticību vai toleranci!

Kanibaals 29.marts 2017 21:38
0 0 Atbildēt

Eiropas Savienība nav PSRS kāršu namiņš, kas sabrūk tiklīdz kāds mēģina no tās izstāties.

Vernons 28.marts 2017 10:50
1 2 Atbildēt

146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.

Pa lēto un pa vieglo ticis cauri! Jo no šīs vietas Francijā, Parīzē, iesēdināja cietumā diplomātu par divu bērnu sabraukšanu dzērumā.

Šādā situācijā var redzēt katra braucēja kultūras līmeni!

viencexperc 28.marts 2017 13:40
2 0 Atbildēt

bet ja autobuss neievērojot distanci, kādu nosit? Kas tad? Nekas?

CRDI 28.marts 2017 14:27
5 0 Atbildēt

Ja jau viss ir tik pareizi, tad kādēļ sāc ķērkt un šķiest siekalas, komentāros pie video, kur autobuss ieliek pakaļā kādam, kurš grib šo punktu ievērot? Tad redz tam priekšējam ne tādas bremžlampiņas un gājējam nafig nevajag iet pāri kad brauc Autobuss.... Atkal nonāc pretrunā pats ar sevi vai savu otro "es" :)

Vernons 28.marts 2017 15:07
0 3 Atbildēt

Redz kā ir diviem oponentiem CSN sastāv tikai un vienīgi no "Distances". Ceļu satiksmes Noteikumu kopums ir stipri garāks par "Distanci", kur "Katram" ar savu rīcību ir jāgarantē drošība. Tātad "Katram" ir kaut kādi pienākumi pildāmi. CSDD pašos pamatos bija bailes ielikt CSN vārdu salikumu "Garantēt drošību". Vai tik tiešam ceļu policijā nevienam neienāk prātā pajautāt CSDD, kur ir sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana"? Savstarpējā komunikācijā uz ceļa ir izkultivēts "KRAHS"! Un tas ir laikmetā, kad ir "tāda" sakaru un vadības sistēma, kura nezin robežas. Brīdinājuma signālam "Nulles" vērtība! To vēlas kompensēt ar distances vērošanu. Un cik ilgi tam ticēsim?

CRDI 29.marts 2017 11:06
4 0 Atbildēt

Un kā tad ir ar gājēja tiesisko paļāvību, ka viņš tiks palaists atbilstoši CSN, un "priekšā esošā" tiesisko paļāvību, ka samazinot ātrumu vai apstājoties aizmugurē esošais nervonais nordekas setrists ievēros gan distanci gan tevis minēto 146. punktu? Vai tiesiskā paļāvība attiecas tikai uz nervoniem nordekistiem?

CRDI 29.marts 2017 11:15
8 0 Atbildēt

Par tiem bremžu lukturiem es ne vienu reizi vien esmu citējis gan Vīnes konvenciju, gan mūsu CSL, kuros ir noteikts, ka bremžu signāllukturi ir brīdinājuma signāli. Un dīvaini, ka 99% autovadītāju tie ir saprotami, tik tev vienam ne.

P.S. Operatīvā transporta speciālajiem gaismas un skaņas signāliem ar CSN nav ierādīta speciāla goda vieta, kā brīdinājuma signāliem, tad jau tos ar var neņemt vērā?

Kanibaals 29.marts 2017 21:53
0 0 Atbildēt

Izpildi pašu minimumu ievēro distanci un tad prasi atbildību no pārējiem. Kaut kā ikdienas satiksmē problēmas no distances ievērošanas neesmu novērojis, problēmas, kā reiz ir ar distances neievērotājiem. Un ietriecoties kādam pakaļā, kas bremzē atbilstoši CSN, ja citur nav kur palikt, nevarēsi aizbildināties ar galēju nepieciešamību, jo būs sekas, bez kurām varēja iztikt.

Ja ieliks "garantēt drošību"(CSN jau starp rindām tas ir rakstīts) tad tieši tev arī tā būs jāgarantē ievērojot distanci. Par to, kas tev notiek priekšā(braukšanas virzienā) tu esi 100% atbildīgs, ja priekšā esošā situācija tai brīdī prasa 100% koncentrēšanos, tad 0% ir atbildība par to kas notiek aizmugurē. Te arī formula pret distances zagļiem un audzinātājiem, ja nozog distanci pārkārtojoties, bet priekšā ceļš brīvs, tad priekšā esošā situācija prasa 10% koncentrēšanos, bet 90% atbildība par to kas aizmugurē, ja bremzē bez iemesla, tātad vainīgs.

Brīdinājuma signālam "Nulles" vērtība ir tikai tavā iestādē.

Distances ievērošana nekādi neatceļ to, ka katram ir jāgādā par drošu satiksmi, bet visam ir robežas, kā jau "Titānika kapteinis pret CP" spriedumā secināts distance ir jāievēro un tai ir jābūt vismaz lielākai par 10m, tātad tā ir primāra un ja priekšā braucošais rāda signālus atbilstoši CSN drošību jāgarantē ir tam kas pie bampera piezīdies. Jau jau tev brīdinājumu signāli neeksistē, tad esi divtik uzmanīgs.

Kanibaals 31.marts 2017 15:06
0 0 Atbildēt

Tā. Vakar no rīta braucot ārpus pilsētas man krustojumā vajadzēja nogriezties pa labi, bet rīta zemā saule spīdēja spoguļos tā ka neko nevarēja redzēt, kas notiek aizmugurē. Vernon, kā man bija rīkoties un kā es varēju garantēt aizmugurē esošo drošību, ja laicīgi biju saslēdzis visus iespējamos signālus un uzsācis bremzēšanu? Vai tomēr man nebija atļauts nogriezties un bija jāmauc grāvī?

kasinsh79 28.marts 2017 11:13
7 0 Atbildēt

Jā, Somijā tā arī ir, ka sods atkarīgs no ienākumiem. Bet - visi ienākumi tur 100% caurspīdīgi.

Visiem labi zināms, kāpēc pie mums tam nestrādāt :D

Pats 29.marts 2017 2:21
4 0 Atbildēt

Somijā netiek slēpts algas lielums ! To slēpj Latvijā ! Un lielākie bļāvēji Latvijā , neskaties manā makā , ir tie kas zog un saņem kukuļus !!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

LVC aicina arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas aprīkot ar ziemas riepām 27

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) aicina aprīkot transportu ar ziemas riepām, tostarp arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Jaunmārupē uz ielas nogāžas ceļamkrāns, par laimi cietušo nav (+ FOTO) 16

Attēlos tas nav redzams, taču aculiecinieks apgalvo, ka tonnām smagā konstrukcija nogāzusies blakus skolas autobusam. Ja tā, tad esam izvairījušies lielas nelaimes tieši Zolitūdes traģēdijas 11. gadskārtā. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 29

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti