Apvienotajā Karalistē sāka izmantot īpašus sensorus, kas atpazīst vadītājus, kuri izmanto mobilos tālruņus, braucot bez brīvroku ierīcēm.
Izdevums Daily Mail. vēsta, ka jaunās iekārtas spēj atpazīt 2G, 3G un 4G tīklus, kā arī Bluetooth signālu. Tādā gadījumā, ja sistēma nefiksē Bluetooth protokola darbību, tā secina, ka tālrunis tiek izmantots bez bezvadu ierīces. Tad uz īpašas informācijas zīmes, kas novietota brauktuves malā, parādās signāls ar pārsvītrota tālruņa atveidu.
Jaunais drošības risinājums jau tiek izmantots uz autocela A34 pie Oksfordšīras, vēlāk to uzstādīs arī Hempšīras grāfistē. Pagaidām sistēma tiek izmantota tikai preventīviem nolūkiem, jo elektronika vēl nav iemācījusies noteikt, vai tālruni izmanto vadītājs, vai tas ir pasažiera rokās.
Atgādināsim, ka par nepieciešamību ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie stūres šonedēļ tika spriests arī pie mums: https://iauto.lv/zinas/latvija/31324-satiksmes-drosibas-uzlabosanai-rosina-lemt-par-riskanto-gajeju-pareju-slegsanu-un-mobilo-telefonu-ierobezosanu
Es jau rakstīju, bet atkārtošos:
Telefons ir drauds drošībai. Ne tikai pie stūres. Ļoti daudz cilvēki iet bojā, kad klausās mūziku austiņās, ļoti daudz iet bojā, kad laupītājs sit vai dur un atņem naudu un TELEFONU, ļoti daudz notiek negadījumi, kad cilvēks lieto telefonu un pakļūst zem riteņiem, kad kāds runā pa telefonu publiskā vietā - tā ir viena no kaitinošākajām darbībām, tāpēc pastāv risks, ka tāds "runātājs" var dabūt dunci mugurā.
Tāpēc nākošais evolūcijas posms - aizliegt izmantot telefonus ārpus mājas.
Visiem liberastiem patiks.
Tad nu turpināsim: jebkādas sarunas traucē, blakus sēdošajai sievai arī vajag aizliegt runāt brauciena laikā, tajā skaitā pa telefonu, jo tāpat jau jāklausās ;)
Piekrītu ka traucē tikai sensora telefoni, vecie ar pogām bij nekaitīgi jo sms varēja ar acīm ciet uzrakstīt nerunājot par atbildēšanu uz zvanu. Korķos cilvēki tiešām sāk braukt dīvainām trajektorijām un distancēm.