Interesantu materiālu nopublicējis vācu izdevums Autobild, kas ilgstošā testā salīdzinājis divus kompaktklases modeļus: Volkswagen Golf 7 un Mercedes-Benz A-klasi.
Autobild raksta, ka abi automobiļi iegādāti 2013.gadā, Golf Comfortline versijā maksājis 27 000 eiro, bet Mercedes Style versijā – 26 000. Abi aprīkoti ar četru cilindru benzīna motoru, kas attīsta 122 Zs. golfiņam tas kombinēts ar septiņu pakāpju DSG robotizēto pārnesumkārbu, Mercedes – ar manuālo pārnesumkārbu. Nosacījumi abiem vienādi – redakcijas darbinieki izmanto tos saviem braucieniem bez kilometru un laika limita. Lai kilometru skaits saglabātos aptuveni vienāds, abas automašīnas reisā parasti tiek sūtītas reizē.
Golf pirmās nebūšanas sākas jau pie 37 073 km – klimata iekārta sāk zaudēt šķidrumu, kas izeju atrod salonā. Mašīna tiek nogādāta servisā, kur uziet sūci un salabo blīvējumus. Pie nobraukuma 81 000 km sāk raustīties Start-Stop automātika. Golf atkal servisā, kur pie viena nomaina eļļu DSG kārbā, sintētikas vietā ielejot minerāleļļu. Kad pienāk 121 418 km, Golf jānomaina signāltaure, priekšējie amortizatori un piekares svira.
Golf noskrien vēl aptuveni 30 000 km (153 722 km) un “beigas pienāk” DSG kārbai. Servisā to nomaina, taču pie 200 000 km atklājas nepievilcīga aina – visa automobiļa apakša klāta ar eļļu. Vainīgs izrādās kārbas blīvslēgs, kas, acīmredzot, tika sabojāts DSG nomaiņas laikā.
Pie 220 000 km nobraukuma tiek konstatēts, ka Golf pastiprināti patērē motora eļļu. Aiziet jau tiktāl, ka darbinieki tālākā braucienā bez 5 l kanniņas nedodas. Apsteidzot notikumus piebildīsim, ka visa testa laikā Golf iztērēja 70 litrus smērvielas. Par nepatikšanām signalizēja arī grabošie vārsti un nepatīkama turbīnas svilpošana.
Ar laiku nepatīkamie trokšņi pieauga, bet motora jauda samazinājās. Noņemot eļļas vāceli atklājās salauzta virzuļa fragmenti. Detaļa nav izturējusi slodzi, ko var skaidrot ar ražošanā izmantoto pārāk plāno materiālu un arī otram virzulim atklājas plaisas, līdz ar to Golf izstājas no spēles pie atzīmes 287 147 km.
Par A-klasi patiesībā nav daudz ko pastāstīt: automobilis servisu apmeklē tikai tad, kad pienāk plānotās TA laiks. Pēc 200 000 km tiek nomainītas bremzes, saregulēta riteņu savirze, bet vēl pēc aptuveni 50 000 km (251 858 km) tiek nomainīts termostats. Tas arī viss. Ja nu grib piesieties, tad var pieminēt, ka testu dienās darbiniekus kaitina čīkstošā viduskonsole un lēnām savu stingrību zaudējošais vadītāja sēdeklis.
Mercedes A-klase testu turpina vienatnē un pēc sasniegtiem 303 166 km nekas neliecina, ka tam draudētu Golf 7 liktenis.
Manam 2014. Gada Sharanam noskrējiens 404 tūkst km. Vēl no spēles nav izstājies... Pēc iepeiekšējās pieredzes varu teikt, ka līdz 600 tūkst daudz maz normāli novilks un tiks pārdots kādam laimīgajam jaunajam īpašniekam Ukrainā..