Vācijas autobūves kompānija prezentējusi jaunās paaudzes RS6 Avant universālu, kas aprīkots ar 600 Zs jaudīgu motoru un spēj sasniegt 305 km/h.
Jaunās paaudzes RS6 Avant ir jaudīgāks un dinamiskāks par savu priekšteci. Tagad tas ir daļējais hibrīds ar 48V elektrosistēmu un starterģeneratoru. Astoņu cilindru motors attīsta 600 Zs un 800 Nm (agrāk 560 Zs un 700 Nm), kas pirmo simtu ļaus sasniegt 3,6 sekundēs. 200 km/h padosies pēc 8,4 sekundēm, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie atzīmes 250 km/h. Izvēloties Dynamic paketi maksimālā ātruma robeža tiek pacelta līdz 280 km/h, bet iegādājoties Dynamic Plus – līdz 305 km/h.
Kombinācijā ar V8 motoru strādā astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba un quattro pilnpiedziņa. Jau bāzes komplektā būs aktīvais aizmugures diferenciālis, piestūrējošie aizmugures riteņi un sportiski noregulēta pneimopiekare, kas nelielos ātrumos braucot var pacelt virsbūvi par 20 mm, bet sasniedzot vairāk par 120 km/h, samazina atstatumu līdz zemei par 10 mm. Par papildmaksu var iegādāties vēl smalkākās sistēmas, piemēram, Dynamic Ride Control amortizatorus vai quattro sport diferenciāli ar griezes momenta vektorizāciju.
Audi Drive Select piedāvā sešus braukšanas režīmus: automātisko, dinamisko, komforta, ekonomisko un divus individuālos - RS1 un RS2. Pēdējie divi ļaus izvēlēties dzinēja un transmisijas pārvaldes, stūres pastiprinātāja, balstiekārtas, dinamisko visu riteņu stūrēšanas, quattro sporta diferenciāli un dzinēja skaņas iestatījumus.
Jaudīgais universāls atšķiras ar platāku šķērsbāzi, sportiska noformējuma aerodinamikas elementiem, lielākiem gaisa pievadiem un aizmugures difuzoru. Automašīna komplektēta ar 22 collu riteņu diskiem, diožu lukturiem (LED matricu ar lāzera gaismu – par papildmaksu), ventilējamiem sporta sēdekļiem, RS stila ciparu mērinstrumentiem un stūri.
Neraugoties uz izteikti sportisko raksturu, praktiskās īpašības nekur nepazudīs – kā jau universāls, tas var pārvadāt dažādu kravu savā bagāžniekā uzņemot 565-1680 litrus.
Degvielu palīdz ietaupīt gan daļējā hibrīda sistēma (MHEV) , gan cilindru atslēgšanas sistēma (COD), kas pie zema vai vidēja ātruma pie augstiem pārnesumiem atslēdz četrus no astoņiem cilindriem, apturot degvielas iesmidzināšanu. Savukārt MHEV atkarībā no izvēlētā režīma ļauj uzkrāt enerģiju, kad 55 – 160 km/h ātrumā braucot, tiek atlaists akseleratora pedālis vai līdz pat 40 sekundēm ripot ar izslēgtu motoru, ikdienas braukšanas apstākļos ļaujot ietaupīt līdz pat 0,8 litriem uz 100 km.
Jaunais Audi RS 6 Avant pasūtīšanai kļūs pieejams 2020. gada pirmajā ceturksnī. Automašīnas cena vēl nav zināma, taču Autobild.de prognozē, ka Vācijā tā varētu maksāt aptuveni 125 000 eiro.
Par Audi RS6 Avant galvenajiem konkurentiem tiek uzskatīti Mercedes-AMG E 63 S (612 ZS) und BMW M5 Competition (625 Zs).
Šāds viedoklis pārsvarā ir tiem kuri pērk konkrētā modeļa lētāko eksemplāru, ja "paveicās", tad to šrotu kāds viniem iesmērē pa dārgo.
Un tad vēl ir tā saucamie fani, kuri koncentrējas uz kādu konkrētu auto ražotāju, tiem visi citi auto ražotāji ir, kā melnās avis.