Tesla elektronika par sešiem gadiem apsteidz lielos autoražotājus 23

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 2.marts 2020 13:53

Japāņu izdevums Nikkei, atsaucoties uz ekspertu veikto pētījumu ziņo, ka Tesla elektronika par sešiem gadiem apsteidz līdzīgas tehnoloģijas, kas ir Volkswagen, BMW vai Toyota rīcībā.

Tesla trumpis ir Hardware 3 – pašu izstrādātā skaitļošanas platforma. Līdz tam Tesla cieši sadarbojās ar pazīstamo elektronikas sistēmu izstrādātāju NVIDIA, taču pēc tam, kad abu uzņēmumu ceļi šķīrās, Hardware 3 tika pabeigta pašu spēkiem.

Rezultātā Tesla rīcībā nonāca jaudīga centrālā vadības iekārta, kas ievāc visu svarīgāko informāciju un veic visus nepieciešamos aprēķinus Autopilot sistēmas sekmīgai darbībai. Divi neatkarīgi procesori pastāvīgi analizē saņemtos datus, gatavojot nepieciešamos manevrus un tikai tad, kad abi datori ir vienisprāt, automobilis izpildīs attiecīgu darbību.  

Salīdzinot ar Hardware 2.5, trešā paaudze spēj apstrādāt līdz 21 reižu vairāk kadru sekundē nekā iepriekšējais modelis.

Tesla priekšrocība slēpjas arī tajā apstāklī, ka visas vadības sistēmas apvienotas vienā blokā, bet divi neatkarīgi procesori garantē lielāku drošību un nodrošina labāku savstarpējo sadarbību. Eiropas ražotāji līdz šim uzsvaru likuši uz atsevišķu komponenšu komplektu, kas ir daudz komplicētāk. Saskaņā ar t3n IT izdevuma informāciju, viena Premium klases automobiļa konstrukcijai nepieciešamo vadības bloku skaits var sasniegt pat septiņus desmitus.

Arī Eiropas ražotāji ir aizdomājušies par vienotu vadības sistēmu, taču šāda tehnoloģija viņu rīcībā var nonākt ne ātrāk par 2025.gadu – tas ir pēc 5-6 gadiem.

Volkswagen šo problēmu jau atskārtis, tādēļ programmnodrošinājuma izstrādei piesaistījis 10 000 ekspertu, kam jārada konkurētspējīgs risinājums.

 

 
Visi komentāri
 
WALA 2.marts 2020 16:56
2 3 Atbildēt

Nu vienīgais labums no šāda centralizeta verķa - ražošanas lētums.

LA 2.marts 2020 17:12
4 0 Atbildēt

Es tās nianses nesaprotu, bet Tesla no uzņēmuma, kas visu laiku atradās uz bankrota sliekšņa, piepeši pacēlies debesīs, kamēr par, piemēram, Volkswagen pēdējā laikā runā ka ir kaut kādas ķibeles ar elektroniku. Tieši tāpēc aizkavējās Golf 8 un tieši tāpēc aizkavēsies izslavētais ID.3

WALA 2.marts 2020 17:35
8 8 Atbildēt

Teslai visu laiku ir tieši tadas pat problēmas ar ražošanas palaišanu. + tagad vēl visiem ir problēmas ar elektronikas un visa ka piegadi no Ķīnas ...

Tesla veiksme slēpjas veiksmīgākā cilvēku muļķošanā izmantojot izmešu kvotu radītos bonusus. Tas faktiski ir līdzvērtigs pasākums akciju tirgum, kas ekoloģijsi sniedz 0 ieguldījuma !

Asaris 2.marts 2020 20:12
3 7 Atbildēt

Tu nu gan vari tukši irst.

WALA 2.marts 2020 22:28
5 2 Atbildēt

Domā, ka diršu? Nopērc kādu kaut pēdējā modeļa Teslu, ja trāpīsi kadu no pirmajām 5000 vispār domāsi ja ķīnīzeri vārtrūmē salikuši no tās kas pie rokas, bet arī tagad var atrast defektus virsbūvē utml.

WALA 2.marts 2020 22:31
7 2 Atbildēt

Un no mīnusiem izlida dēl FCA grupai notirgotām izmešu kvotām, ja doma ja atkal diršu, tad palieto draugu google !

topinamburs 3.marts 2020 10:21
0 3 Atbildēt

Tesla brought in $21.4 billion in revenue in 2018, with $7.2 billion coming in the final quarter alone, so hundreds of millions of euros will make up a small portion of the overall money the company generates.

WALA 3.marts 2020 11:29
2 0 Atbildēt

Izskatās ja arī finsēs nespēk atšķirt terminus, revenue un profit vai loss ir ļoti atšķirīgas lietas - varbūt šis raksts tev drusku palīdzēs nonākr tuvāk patiesībai, nu vai vismaz sapratnei :

thenextweb.com/hardfork/2020...ll-loses-862m/

topinamburs 3.marts 2020 16:19
0 2 Atbildēt

Fļe, ja tev ieliek iekopētu tekstu, tad tu uzreiz jau nosaki diagnozi, kas ko 'nespēk finsēs'

Protams, ka Teslai daudz palīdzēja, gan valdības aizdevumi, gan privāto investoru ieguldījumi.

Jāņem vērā, ka viņi visu laiku ieguldīja - un iegulda R&D un būvē jaunas fabrikas.

Bet, ja kāds pasludina, ka tieši to pārsimt miljonu dēļ, ko saņēma no Fiat Chrysler, Tesla ir izķepurojusies - tad tieši tāds taustiņklabinātāja ir tas, kurš finsēs neko nespēk

WALA 3.marts 2020 18:33
2 1 Atbildēt

Tad lūdzu atvaino, ka esmu parpratis tava teksta mērķi. R&D gan man diemžēl izskatās ka nav ieguldījuši sevišķi daudz, citādi būtu daudz mazāk kasjaku pēdējā Tesla model 3. Es ceru ka Elons nav pārņemts ar pasaules dominanci, jo ja ir - ātri nogremdēs kompāniju.

imzz 2.marts 2020 20:26
0 0 Atbildēt

Ļoti labi pārdošanas rādītāji 2019. gadā

Kanibaals 2.marts 2020 23:52
0 0 Atbildēt

Var arī 15 gadus muļķot investorus atliek tik izvalbīt acis un runāt rupjākā balsī - www.tvnet.lv/6907389/no-re...holmsas-stasts

JanJan 3.marts 2020 8:34
0 0 Atbildēt

Teslai lielākais + pēdējos gados bija model 3 palaišana. Ļoti populārs modelis, kas būtiski visu pacēlis uz augšu. Redzēs, protams, kā ar visu Corona herņu ies, bet, pirms tā 2020.gads Teslai tika prognozēts, kā pirmais peļņu nesošais gads.

WALA 3.marts 2020 14:16
3 1 Atbildēt

Ansolūti iesprjams, ja nemēģinas sagrabt visu pasauli uzreiz ar saviem, kā nu kuro reizi sanakušajiem produktiem. Kaut kada brīdī fanu pulki beidzas, sviestainas subsīdijas tapat, un tad paliks jautzjums cik beigās labs pats produkts būs. Aizraujotues ar paplašināšanos var arī baigi norauties, un ... cerams ja nebankrotēt... jo lai arī neesmu sajūsmā par EV, atbalatu konkurenci un uo ka vilvekuem ir un būs uzvēle.

Latvietis 3.marts 2020 7:11
6 8 Atbildēt

WALA atkal Tu esi Lohs... Baigais vecis kurš salasījies Neita ziņas.

WALA 3.marts 2020 10:03
5 2 Atbildēt

Ja vēl pateiksi kas ir Neits - butu zelta cilvēks. Tas ko es izdarīju noskatījos video par neatkarīgu kantori, kurš gluži ka šajā raksta sazāģeja smaljos gabalos Tesla S un analizēja līdzigi ka citus auto. Tajā brīdī Teslai labs bija tikai motors un bateriju paka, viss cits bijā līmenī itkā pāris Vasjas leišmalē būtu metinājuši kopā no dažādiem metāla gabaliem kas pie rokas bijuši. Vari ari Tesla rogue mechanic paskatities, tur arī var redzet kasjakus, ja labi ieskatās (viņš par tiem sevišķi nerunā pats).

Un par FCA un Tesla kvotu darījumu, vispār ir publiska info.

Tātad vienīgais jautājums man kā "loham" - kas ue Neits ?

WALA 3.marts 2020 10:11
4 0 Atbildēt

P.S. tupa domā ka mana galva ir cepures nēsāšanai, protams tā domāt tev neviens nevar aizliegt?!?

Taču visi EV fani un nīdēji nespēja pamanīt ka viņu EV visiem ir pārnesumkārbas - man tas nebija jāsaka - es to jau bildēs uzreiz redzu ...

anonimikis 3.marts 2020 10:21
0 4 Atbildēt

Krievu demagogu standarta metodes. Ja par tēmu (Teslas elektronika), nav ko teikt, tad to vienkārši nodiršam un kā argumentus pievelkam ar tēmu galīgi nesaistītas lietas.

Dīvāna eksperti varēja pamatot kas tad ir tik nepareizs rakstā minētajā apgalvojumā, nevis sākt vāvuļot par kārbām un izmešiem.

WALA 3.marts 2020 13:16
3 1 Atbildēt

Stop, kas nav par tēmu, skaidri un gaiši ar pirmo teikumu pateicu to kapēc ir tapis tik garš raksts - tehniski cilveki izjauca un skaidri pateica ka šī ir butiska priekšrocība lai leti un labi ražotu auto. Es tikai to īsti neuzskatu par priekšrocību, ja uz vienas plates sauiet dēlī viena "smadzeņu" daļa, tad arī ar otru notiek tieši tas pats, saprātīgāks risinajums nāk no enterprise serveru pasaules, tur var viens CPU aiziet pilnīgi pa kaju, bet parējais turpina darbu.

Kanibaals 10.marts 2020 8:30
0 0 Atbildēt

Tieši tas arī notiek. Tesla vadības blokā sāk iziet no ierindas tur iebūvētā flešatmiņa un viss, bloks jāmaina. Atmiņa ir ielodēta. Pie tam atmiņa būtu kalpojusi ilgāk ja tajā netiktu glabāti visi debug logi.

Antņš 3.marts 2020 21:56
1 1 Atbildēt

Palsi vēl googles brīnums un pamegini paspīdēt komentāru daļa.????

NuNu 4.marts 2020 8:35
4 0 Atbildēt

Katrai pieejai ir savi plusi un mīnusi. Daudz bloku sistēmai ir bonuss tas, ka noplīstot kaut kam vienam, neapstājas un nav jāmaina viss. Mīnuss - bieži gļuko savienojumi (sk. piemēram Land Rover), jo mašīnā mitrums un attiecīgi "zaļais" kontaktos, nav nekas neparasts.

Viena bloka sistēmas neapšaubāma priekšrocība ir savienojumu neesamība. Toties ja kaut kas "nobirst", tad mierā ir viss automobīlis, un bonusā vēl jāmaina bloks, vismaz ceturtdaļ-automobīļa vērtībā...

šoferīc 5.marts 2020 3:50
0 0 Atbildēt

Man tas diezgan vienaldzīgi, kamēr normālas ietilpības elejtrovāģis būs nelielas mājas cenā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti