Volkswagen pāries uz elektrību, taču saglabās arī dīzeļus 19

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 17.decembris 2021 10:23

Jaunākās paaudzes dīzeļdzinēji varētu būt tikpat „tīri” kā elektrība. Risinājums – sintētiskā degviela.

Tāpat kā lielākā daļa pasaules autoražotāju, arī Volkswagen pāries uz elektrisko piedziņu, taču jaunākā informācija liecina, ka dīzeļdzinēji vēl netiek norakstīti pilnībā. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno samazināt oglekļa dioksīda emisijas par 40 procentiem, bet līdz 2050. gadam no tradicionālo iekšdedzes dzinēju izmantošanas atteiksies pilnībā.

Tajā pašā laikā zīmols turpinās attīstīt savu iekšdedzes motoru līniju un ir oficiāli apstiprinājis savus četrcilindru dīzeļdzinējus parafīnu degvielu izmantošanai.

"Šīs jaunizveidotās dīzeļdegvielas ar biokomponentu proporcijām ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas par 70-95 procentiem salīdzinājumā ar parasto dīzeļdegvielu," teikts Volfsburgas ražotāja paziņojumā.

Šo degvielu var izmantot visi TDI dzinēji, kas ražoti pēc šī gada jūnija beigām, var darboties ar EN 15940 standarta parafīnu sintētisko dīzeļdzinēju, bet senāka ražojuma agregātiem der maisījumi Diesel R33, V. -Power Diesel, OMV MaxMotion un Aral Ultimate Diesel.

Šāda degviela tiek ražota no bioloģiskiem atkritumiem: atkritumu taukiem, zāģu skaidām, pārstrādātiem dārzeņiem, eļļām. Pēc ekspertu domām, piemēram, hidrogenētu augu eļļu izmantošana samazinās CO₂ emisijas par 70–95 procentiem. Nākotnē var parādīties cita veida degviela - PtL (Power-to-Liquid), tas ir, degviela, kas sintezēta no ūdens un uztvertā oglekļa dioksīda. Līdzīgi projekti ir arī Audi un Porsche.

Septembra vidū Porsche kopā ar Siemens Čīlē sāka būvēt rūpnīcu sintētiskās eFuel degvielas ražošanai. Pēc zīmola pārstāvju teiktā, rūpnīca spēs saražot līdz 130 000 litru videi draudzīgu degvielu gadā, 2024.gadā šo daudzumu palielinot līdz 55 miljoniem litru gadā, bet 2026.gadā – līdz 550 miljoniem litru.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 17.decembris 2021 14:57
10 1 Atbildēt

domāju. ka pareizi dara neliekt visas olas vienā grozā, domāju .ka diezgan riskanti atteikties no fisilajiem dzinējiem un pilnībā pāriet tik uz elektrisko ražošana. Vēl neviens nezin kā būs kas el. auto savairosies nopietnākā apjomā,kādas problēmas šie nesīs, a el pieslēgumiem, akumulātoriem u.t.t

Āmus 17.decembris 2021 13:10
4 2 Atbildēt

Samazināt CO2.

CO2 daudzums jau tādā variantā no atmosfēras cik ir tagad mazāk nepaliks

Mērķis tak ir arī izņemt no aprites to CO2 kas ir salaists pa šiem 100 gadiem?!

WALA 17.decembris 2021 20:58
2 0 Atbildēt

Tas tak nevienu nesip, jo tagad bubulis ir CO2....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 3

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti