Volkswagen pāries uz elektrību, taču saglabās arī dīzeļus 19

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 17.decembris 2021 10:23

Jaunākās paaudzes dīzeļdzinēji varētu būt tikpat „tīri” kā elektrība. Risinājums – sintētiskā degviela.

Tāpat kā lielākā daļa pasaules autoražotāju, arī Volkswagen pāries uz elektrisko piedziņu, taču jaunākā informācija liecina, ka dīzeļdzinēji vēl netiek norakstīti pilnībā. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno samazināt oglekļa dioksīda emisijas par 40 procentiem, bet līdz 2050. gadam no tradicionālo iekšdedzes dzinēju izmantošanas atteiksies pilnībā.

Tajā pašā laikā zīmols turpinās attīstīt savu iekšdedzes motoru līniju un ir oficiāli apstiprinājis savus četrcilindru dīzeļdzinējus parafīnu degvielu izmantošanai.

"Šīs jaunizveidotās dīzeļdegvielas ar biokomponentu proporcijām ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas par 70-95 procentiem salīdzinājumā ar parasto dīzeļdegvielu," teikts Volfsburgas ražotāja paziņojumā.

Šo degvielu var izmantot visi TDI dzinēji, kas ražoti pēc šī gada jūnija beigām, var darboties ar EN 15940 standarta parafīnu sintētisko dīzeļdzinēju, bet senāka ražojuma agregātiem der maisījumi Diesel R33, V. -Power Diesel, OMV MaxMotion un Aral Ultimate Diesel.

Šāda degviela tiek ražota no bioloģiskiem atkritumiem: atkritumu taukiem, zāģu skaidām, pārstrādātiem dārzeņiem, eļļām. Pēc ekspertu domām, piemēram, hidrogenētu augu eļļu izmantošana samazinās CO₂ emisijas par 70–95 procentiem. Nākotnē var parādīties cita veida degviela - PtL (Power-to-Liquid), tas ir, degviela, kas sintezēta no ūdens un uztvertā oglekļa dioksīda. Līdzīgi projekti ir arī Audi un Porsche.

Septembra vidū Porsche kopā ar Siemens Čīlē sāka būvēt rūpnīcu sintētiskās eFuel degvielas ražošanai. Pēc zīmola pārstāvju teiktā, rūpnīca spēs saražot līdz 130 000 litru videi draudzīgu degvielu gadā, 2024.gadā šo daudzumu palielinot līdz 55 miljoniem litru gadā, bet 2026.gadā – līdz 550 miljoniem litru.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 17.decembris 2021 14:57
10 1 Atbildēt

domāju. ka pareizi dara neliekt visas olas vienā grozā, domāju .ka diezgan riskanti atteikties no fisilajiem dzinējiem un pilnībā pāriet tik uz elektrisko ražošana. Vēl neviens nezin kā būs kas el. auto savairosies nopietnākā apjomā,kādas problēmas šie nesīs, a el pieslēgumiem, akumulātoriem u.t.t

Āmus 17.decembris 2021 13:10
4 2 Atbildēt

Samazināt CO2.

CO2 daudzums jau tādā variantā no atmosfēras cik ir tagad mazāk nepaliks

Mērķis tak ir arī izņemt no aprites to CO2 kas ir salaists pa šiem 100 gadiem?!

WALA 17.decembris 2021 20:58
2 0 Atbildēt

Tas tak nevienu nesip, jo tagad bubulis ir CO2....

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: No alternatīvas uz pamatizvēli- Isuzu D-Max (+VIDEO)

Meklējot derīgos izrakteņus šobrīd skopajā pikapu piedāvājumā priekšplānā izvirzās tie, kas iepriekš spēlēja otrā plāna lomas. Viens no tādiem ir japāņu pikaps Isuzu D-Max. Lasīt vairāk

 

Kāpēc saules paneļu saražoto elektrību īpašnieks nevar izmantot citos īpašumos? (+ VIDEO) 2

Īpašnieks uzstādījis savā īpašumā saules paneļus "ar rezervi", cerot, ka tādejādi varēs norēķināties arī par citos savos īpašumos iztērēto enerģiju. Lasīt vairāk

 

Ar skrūvgriezi un āmuru vairs auto nesaremontēsi (+VIDEO) 9

Bosch Car Service izkārtnes pie lielākiem un mazākiem autoservisiem Baltijā kļuvušas par tik ierastu lietu, ka šķiet - tādas Latvijā bijušas vienmēr. Patiesībā sākums bija gauss un grūts. Lasīt vairāk

 

250 000 eiro - septembrī veikta vēsturiski lielākā izmaksa no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu CSNg 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) šī gada septembrī veicis vēsturiski lielāko izmaksu no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg), ko izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, turklāt tā vadītājs bijis alkohola reibumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti