Volkswagen pāries uz elektrību, taču saglabās arī dīzeļus 19

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 17.decembris 2021 10:23

Jaunākās paaudzes dīzeļdzinēji varētu būt tikpat „tīri” kā elektrība. Risinājums – sintētiskā degviela.

Tāpat kā lielākā daļa pasaules autoražotāju, arī Volkswagen pāries uz elektrisko piedziņu, taču jaunākā informācija liecina, ka dīzeļdzinēji vēl netiek norakstīti pilnībā. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno samazināt oglekļa dioksīda emisijas par 40 procentiem, bet līdz 2050. gadam no tradicionālo iekšdedzes dzinēju izmantošanas atteiksies pilnībā.

Tajā pašā laikā zīmols turpinās attīstīt savu iekšdedzes motoru līniju un ir oficiāli apstiprinājis savus četrcilindru dīzeļdzinējus parafīnu degvielu izmantošanai.

"Šīs jaunizveidotās dīzeļdegvielas ar biokomponentu proporcijām ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas par 70-95 procentiem salīdzinājumā ar parasto dīzeļdegvielu," teikts Volfsburgas ražotāja paziņojumā.

Šo degvielu var izmantot visi TDI dzinēji, kas ražoti pēc šī gada jūnija beigām, var darboties ar EN 15940 standarta parafīnu sintētisko dīzeļdzinēju, bet senāka ražojuma agregātiem der maisījumi Diesel R33, V. -Power Diesel, OMV MaxMotion un Aral Ultimate Diesel.

Šāda degviela tiek ražota no bioloģiskiem atkritumiem: atkritumu taukiem, zāģu skaidām, pārstrādātiem dārzeņiem, eļļām. Pēc ekspertu domām, piemēram, hidrogenētu augu eļļu izmantošana samazinās CO₂ emisijas par 70–95 procentiem. Nākotnē var parādīties cita veida degviela - PtL (Power-to-Liquid), tas ir, degviela, kas sintezēta no ūdens un uztvertā oglekļa dioksīda. Līdzīgi projekti ir arī Audi un Porsche.

Septembra vidū Porsche kopā ar Siemens Čīlē sāka būvēt rūpnīcu sintētiskās eFuel degvielas ražošanai. Pēc zīmola pārstāvju teiktā, rūpnīca spēs saražot līdz 130 000 litru videi draudzīgu degvielu gadā, 2024.gadā šo daudzumu palielinot līdz 55 miljoniem litru gadā, bet 2026.gadā – līdz 550 miljoniem litru.

 
Visi komentāri
 
Āmus 17.decembris 2021 13:10
4 2 Atbildēt

Samazināt CO2.

CO2 daudzums jau tādā variantā no atmosfēras cik ir tagad mazāk nepaliks

Mērķis tak ir arī izņemt no aprites to CO2 kas ir salaists pa šiem 100 gadiem?!

:-) 17.decembris 2021 15:10
1 1 Atbildēt

Pamatskolā māca par gāzu apriti atmosfērā, palasi!

Pļurkt 18.decembris 2021 9:58
0 0 Atbildēt

Patiešām palasi!!!

No akmeņoglēm un naftas iegūtais CO2, atpakaļ par akmeņoglēm vai naftu nepārvēršas!

CO2 par O2 pārvērš noteikt LAUKUMS hlorofila. Jo vairāk izcērt mežus, jo mazāks tas laukums kļūst.

GTD2 17.decembris 2021 14:57
10 1 Atbildēt

domāju. ka pareizi dara neliekt visas olas vienā grozā, domāju .ka diezgan riskanti atteikties no fisilajiem dzinējiem un pilnībā pāriet tik uz elektrisko ražošana. Vēl neviens nezin kā būs kas el. auto savairosies nopietnākā apjomā,kādas problēmas šie nesīs, a el pieslēgumiem, akumulātoriem u.t.t

MMX 17.decembris 2021 16:43
1 0 Atbildēt

Es tieši to pašu nodomāju. Audi vadītājs itkā nobļāvās, ka viss būs elektrisks un ka jāaptur naftas ieguve, bet reāli Porsche jau labu laiku bakstās ar sintētiskajām degvielām un es stipri šaubos, ka kāds nopietni domā Bentley pārlikt uz elektrodzinējiem.

Krotow 17.decembris 2021 16:59
1 3 Atbildēt

Pastāsti kā var olas saliekt

eh,bij'laiks 18.decembris 2021 11:47
0 0 Atbildēt

To tagad iemāca attālināti,katram individuāli,nevis pīpējot atejā kā mēs to darījām.

Странник 17.decembris 2021 19:22
1 0 Atbildēt

Viena milzu problēma pastāv jau - litija kapsētas.

felix65 19.decembris 2021 8:33
0 0 Atbildēt

Kapsētas, nekapsētas, bet pagaidām vairumā tās batarijas vienkārši sadedzina. Ekoloģija, bļa...!

raimondsm 17.decembris 2021 19:49
0 0 Atbildēt

Vispār jau, ja raksta kaut ko par dažādu dīzeļdegvielu un dīzeļdzinējiem, būtu jāpiemin piesārņojums ar ar NOx un PM2.5 un PM10 daļiņām.

WALA 17.decembris 2021 20:58
2 0 Atbildēt

Tas tak nevienu nesip, jo tagad bubulis ir CO2....

Pļurkt 18.decembris 2021 10:00
1 0 Atbildēt

,,, nākamais bubulis būs liekie H2O tvaiki no ūdeņraža auto, jo beidzot atcerēsies ka ūdens tvaiks arī ir siltumnīcas efekta gāze!!

ak,valodiņa 18.decembris 2021 11:44
0 0 Atbildēt

pāries,taču arī nepāries

Latvietis 18.decembris 2021 12:34
0 0 Atbildēt

Dīzeļmēslu un ElektroMēslu Mēsli!

Latvietis 19.decembris 2021 17:55
0 0 Atbildēt

Drīz jau arī slapjo tualeti vairs nevarēsim atļauties, zaļāk būs atkal dalīt sauso un slapjo frakciju atsevišķi.

ES 18.decembris 2021 15:32
1 0 Atbildēt

Protams protams, jāpāriet visiem uz elektro auto, lai pēc tam cenu par elektrību var pacelt vēl 10reizies un tik bizness ies! Prātiņ nāc mājās!

Alek 18.decembris 2021 16:38
0 0 Atbildēt

V-Power Latvijā nav.

Vācu Aral Ultimate Latvijā nav.

Austrijas OMV MaxMotion Latvijā nav.

HVO no Somijas ir.

Joriks 18.decembris 2021 19:35
0 0 Atbildēt

Lielākais apkarotāji jau padodas biznesa priekšā

Andris 20.decembris 2021 13:21
0 0 Atbildēt

Kā ar benzīna motoriem?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti