BMW attīstības padomes loceklis Frenks Vēbers sniedzis interviju, kurā apgalvo, ka uzņēmums arī turpmāk piedāvās automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem.
Viens no vadošajiem BMW speciālistiem intervijā vācu izdevumam Auto-Motor-Und-Sport atklājis, ka neredz tuvāko nākotni bez ICE motoriem, tieši pretēji – šādi dzinēji būs nepieciešami vēl ilgi cilvēces pārejā uz elektropiedziņu. "Viena lieta ir droša: mums joprojām ir nepieciešams vismodernākais iekšdedzes dzinējs vēl dažus gadus, lai efektīvi samazinātu CO2 emisijas vieglo automobiļu nozarē visā pasaulē". Tāpēc BMW strādā pie jaunas paaudzes dzinējiem: benzīna, dīzeļa, sešu un astoņu cilindru agregātiem, kas būs tehnoloģiski sagatavoti gaidāmajiem izmešu standartiem.
Vēbers uzskata, ka nav jēgas noteikt beigu datumu iekšdedzes dzinējiem. Pirmkārt, ir jāizveido alternatīvā infrastruktūra. "Protams, nākotne ir elektriska, taču ja mēs klientu piespiežam pārsēsties uz e-auto, bet viņš ceļā uz savu atvaļinājuma galapunktu iestrēgs rindā pie uzlādes stacijas, tad nekas netiks iegūts," brīdina Vēbers. "Šī pāreja nebeigsies ne pēc pieciem, ne pēc desmit gadiem."
Vēbers uzskata, ka pārejas fāzē svarīga loma ir uzlādējamiem hibrīdiem ar pieaugošu elektrisko diapazonu. “PHEV, kas var nobraukt 80 līdz 100 km tīri elektriski, vairums klientu arī darbinās tikai elektriski. Tam ir patiešām svarīga loma pārejā.”
Turklāt ne visi pasaules tirgi ir gatavi elektromobilitātei. "Pat 2025. gadā joprojām būs daudz cilvēku, kuri nevarēs braukt ar elektromobili, jo viņiem nav vajadzīgās infrastruktūras".
Attiecībā uz elektromobiļiem, attīstības padome saskata tajos tik lielu efektivitātes potenciālu, ka nākotnē tie nestu peļņu arī bez valsts dotācijām. Vēbers uzskata, ka tas būs iespējams ar otrās paaudzes BEV, tāpat kā akumulatoru attīstības jomā, kur nākamās paaudzes ražojumiem uzstādīts mērķis samazināt izmaksas par 30 procentiem.
Kādam vēl arī ir smadzenes šai apdauzītajā pasaulē. Elektroauto patiešām pieder nākotne, bet piespiesta un visos aspektos nesagatavota, šī pāreja nodarīs vairāk ļauna, nekā laba.
Būsim reālisti visi vācu autoražotāji pelna milzu piķi ar iekšdedzes dzinēju biznesu.
Un viņi visai pasaulei ari citiem ražotājiem tirgo savu dzinējus.
Bet te viņiem no ķīniešiem jāpērkt baterijas.
Rezultātā elektro mašīna jātirgo vel dārgāk jo pazūd bizness no ieksdedzes dzinējiem.
Tapec noteikti ražotāji lobēs ka ūdeņraža iekšdedzes dzinējs ir tikpat tīrs kā elektroauto, lai saglabātu biznesa daļu.
Californija peteica, ka BMW Hydrogen7, kas izmantoja ūdeņraža iekšdedzes dzinēju, nav tīrs, jo izmanto motoreļļu un tā var sadeg cilindrā radot sīkus izmešus.
www.bmwblog.com/2016/08/17/bm...rogen-7-model/
Un tā sākās Tesla uzvaras gājies.