Igaunijas premjere mudina mainīt ogļskābās gāzes izmešu kvotu tirdzniecības mehānismu 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.janvāris 2022 11:01

Ogļskābās gāzes izmešu kvotu tirdzniecības pašreizējais mehānisms ir jāuzlabo, lai cenu izmaiņas nebūtu tik haotiskas, otrdien uzrunā Igaunijas parlamentam par kraso enerģijas cenu pieaugumu teica premjerministre Kaja Kallasa.

Viņa norādīja, ka ir vairāki veidi, kā stabilizēt elektroenerģijas cenas un enerģijas tirgu kopumā, no kuriem viens veids ir Eiropas ogļskābās gāzes izmešu tirgus mehānisma izmaiņas.

"Dzīve ir pierādījusi, ka pašreizējie risinājumi nav tie labākie un tie ir jāpārstrādā. Ekonomikai būtu labāk, ja oglekļa dioksīda izmešu kvotu tirdzniecības sistēma būtu paredzamāka, proti, lineārāka nekā pašlaik, kad tā atgādina braucienu pa amerikāņu kalniņiem," klāstīja Igaunijas premjere.

Viņasprāt, situāciju stabilizētu vairāk līgumu ar fiksētu cenu, kas savukārt liktu uzlabot nosacījumus elektroenerģijas pārdevējiem.

Kallasa klāstīja, ka "atšķirībā no līgumiem par biržas cenu, kad ļoti zemai cenai var sekot spējš cenas pieaugums, līgumi ar fiksētu cenu garantē stabilu elektroenerģijas cenu ilgākā termiņā. Tomēr, lai cilvēki vairāk slēgtu tādus līgumus, mums ir jāuzlabo nosacījumi elektroenerģijas pārdevējiem - lai tie varētu piedāvāt zemākas fiksētās cenas mājsaimniecībām".

Premjerministre atgādināja, ka Igaunijas parlamentam izskatīšanai iesniegts Elektroenerģijas tirgus likums, kurā precizēti nosacījumi, kā atteikties no līguma.

Kā informēja Kallasa, valdībai pagājušajā nedēļā sēdē apspriežot situāciju elektroenerģijas tirgū, izkristalizētas vairākas problēmas un izvirzīti uzdevumi to atrisināšanai.

Pirmkārt, valdība pilnvarojusi trīs ministrus gada pirmajā ceturksnī iesniegt priekšlikumus par vietām, kur būtu iespējams uzbūvēt vēja elektrostacijas. Otrkārt, izstrādāts tā dēvētais vietējā ieguvuma elements, kura mērķis, kā teica Kallasa, ir palielināt iedzīvotāju interesi par atjaunīgo energoresursu jaudu izveidi viņu apkaimē.

Tāpat, kā uzsvēra Igaunijas premjere, jāapstiprina jūras teritorijas plānojums, kurā būtu ietvertas vietas iespējamai vēja parku izveidei, un ceturtais plāna punkts ir risinājumi enerģijas glabāšanai, kā arī paātrināta analīze par iespējamo atomelektrostacijas būvniecību Igaunijā.

Kallasa sacīja, ka ātri jāatrisina arī problēma ar atjaunīgās enerģijas jaudu pieslēgšanu tīklam.

Lai Igaunija saņemtu lētāku elektroenerģiju no Ziemeļvalstīm, līdz 2030.gadam plānots izveidot trešo starpsavienojumu starp Igauniju un Somiju - jūrā izbūvēto starpsavienojumu "Estlink 3".

Premjere uzsvēra, ka ūdeņradis ir enerģētikas nākotne, tādēļ vairāk jāpievēršās tā sniegtajām iespējām.

Kallasa, kas ir Reformu partijas līdere, norādīja, ka ar otru valdošās koalīcijas dalībnieci Centra partiju iecerēts apspriest iespējas noteikt elektroenerģijas biržas cenas griestus un atcelt sadales tīklu pakalpojumu maksu uzņēmumiem. Viņa piebilda, ka šajos jautājumos valdības partijas cenšas atrast kopsaucēju.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
NaivaisTu 19.janvāris 2022 20:33
6 0 Atbildēt

Ceri vien ka būs tādas lielas baterijas.

Ūdeņradi var glabāt gadiem un lirlā daudzumā pazemes krātuvēs arī Inčukalnā pēc 50 gadiem būs pilns ar ūdeņradi.

www.cnbc.com/2020/11/01/ho...rgy-boom-.html

Acid acid 19.janvāris 2022 21:56
6 0 Atbildēt

Formula e no 2024.gada vēlas pariet uz ūdeņradi,

Dakāra no 2024.gada braks ar ūdeņradi,

Baja 1000 2022.gadā arī brauks ar ūdeņradi.

Galvenais dabūt zaļā ūdeņraža cenu zem 1kg, tad elektroauto vairāk būs nevajadzīgs.

imzz 19.janvāris 2022 11:46
5 0 Atbildēt

Tāpēc, ka viņiem tā ir spiesta lieta: ES elpo pakausī degakmens dēļ. Mēs igauņiem "zaļuma" ziņā esam priekšā jau kopš "Ķegums ražo elektrību, divas sirdis mīlestību laikiem".

Un idejās viss bija labi līdz šai vietai: "Premjere uzsvēra, ka ūdeņradis ir enerģētikas nākotne, tādēļ vairāk jāpievēršās tā sniegtajām iespējām." Nu, kurš viņai to iestāstījis ?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti