Bez retzemju metāliem - Renault ar partneriem izstrādās jaunās paaudzes elektromotoru 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 20.februāris 2022 8:52

Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive paziņoja, ka ir parakstījuši starpresoru vienošanos ar mērķi veidot stratēģisku partnerību, lai Francijā projektētu, kopīgi izstrādātu un ražotu jaunas paaudzes elektromotoru, neizmantojot retzemju metālus.

Visi iesaistītie partneri apvienos savas zināšanas un pieredzi, lai izstrādātu unikālu elektropiedziņas sistēmu, kas ar mazāku enerģijas daudzumu nodrošinās lielāku jaudu, turklāt tās izstrādē netiks izmantoti retzemju metāli.

Katrs no trim partneriem sniegs savu ieguldījumu divu galveno elektromotora daļu – rotora un statora – izstrādē un ražošanā.

Renault izstrādās un ražos EESM (electrically excited synchronous motor) rotora tehnoloģiju. Izstrādāta, neizmantojot retzemju metālus, šī tehnoloģija nodrošinās augstāku energoefektivitāti. Papildus detaļu piegādei, balstoties uz katra uzņēmuma zināšanām, Renault izstrādās arī Renault Group paredzēto vispusīgā dzinēja kopējo arhitektūru.

Valeo un Valeo Siemens eAutomotive izstrādās un ražos statoru, kura pamatā ir Valeo tehnoloģiskās zināšanas par vara stiepļu komplektēšanu. Valeo unikālās zināšanas ļauj statorā blīvāk izmantot varu, tādējādi panākot lielāku jaudu, nepatērējot vairāk elektroenerģijas.

Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive būs pirmie, kas, sākot no 2027. gada, masveidā ražos 200 kW elektromotoru, neizmantojot retzemju metālus. Dzinēja ražošana paša autoražotāja vajadzībām notiks Renault Group Kleonas (Cléon) rūpnīcā Normandijā, Francijā.

“Esam pagodināti sadarboties ar Valeo – uzņēmumu, kura zināšanas ir atzītas un novērtētas visā pasaulē. Kopā mēs izstrādāsim un izveidosim jaunas paaudzes augsto tehnoloģiju elektromotorus, kas tiks ražoti mūsu rūpnīcā Kleonā. Šī sadarbība parāda mūsu spēju būt autobūves nozarē notiekošās elektroauto revolūcijas priekšgalā un radīt Francijā jaunu autobūves vērtību ķēdi,” norāda Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.

“Šīs stratēģiskās sadarbības rezultātā tiks sperts liels solis uz priekšu elektromobilitātes virzienā. Kopā ar Renault Group mēs veidojam jaunas paaudzes automobiļu elektromotoru, kas atbrīvo no nepieciešamības izmantot retzemju metālus. Šis jaunais dzinējs atbildīs pašām stingrākajām vides prasībām un augstākajiem veiktspējas standartiem,” uzsver Kristofs Perilā (Christophe Périllat), Valeo izpilddirektors.

Automobiļu elektrifikācijas pionieri Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive aizsāk jaunu nodaļu elektromobilitātes tehnoloģiju vēsturē.

 

 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 21.februāris 2022 6:27
3 1 Atbildēt

Ar oglītēm vēl joprojām ražot elektromotorus ir idiotisma kalngals!

Kruta! 21.februāris 2022 8:43
3 0 Atbildēt

Nākotnē elektroauto ražos, kā saka kaimiņos, iz govna i palok.

Visi materiāli pieejami uz vietas un nekādas atkarības. Ja vēl uzlādēt varētu, kasot dirsu vai ieskājot kuli, tad pavisam suppper!

Turbīna 21.februāris 2022 12:51
2 0 Atbildēt

Vēja turbīnas ražos ar pastāvīgajiem magnētiem, jo to cena ir paceļama biznesam un izmaksas sadalās uz daudziem patērētājiem ilgākā laika periodā.

Bet auto ir pavisam cits stāsts - to pērk viens pircējs ar bieži vien caurām zeķēm un tam ir svarīgi, lai auto maksātu lētāk pat ja tas nozīmē sūdīgāku auto. Dārgā gala auto jau tāpat izmantos labākos, etākos un dārgākos materiālus. Lētā gala pļundrakos atkal taupīs pilnīgi uz visu, stāstot ka tas ir labķ no ilgtspējas viedokļa. Tikai nebilstot, ka runa par autobūves nozares ilgstpēju, nevis pircēja maciņu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti