Bez retzemju metāliem - Renault ar partneriem izstrādās jaunās paaudzes elektromotoru 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 20.februāris 2022 8:52

Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive paziņoja, ka ir parakstījuši starpresoru vienošanos ar mērķi veidot stratēģisku partnerību, lai Francijā projektētu, kopīgi izstrādātu un ražotu jaunas paaudzes elektromotoru, neizmantojot retzemju metālus.

Visi iesaistītie partneri apvienos savas zināšanas un pieredzi, lai izstrādātu unikālu elektropiedziņas sistēmu, kas ar mazāku enerģijas daudzumu nodrošinās lielāku jaudu, turklāt tās izstrādē netiks izmantoti retzemju metāli.

Katrs no trim partneriem sniegs savu ieguldījumu divu galveno elektromotora daļu – rotora un statora – izstrādē un ražošanā.

Renault izstrādās un ražos EESM (electrically excited synchronous motor) rotora tehnoloģiju. Izstrādāta, neizmantojot retzemju metālus, šī tehnoloģija nodrošinās augstāku energoefektivitāti. Papildus detaļu piegādei, balstoties uz katra uzņēmuma zināšanām, Renault izstrādās arī Renault Group paredzēto vispusīgā dzinēja kopējo arhitektūru.

Valeo un Valeo Siemens eAutomotive izstrādās un ražos statoru, kura pamatā ir Valeo tehnoloģiskās zināšanas par vara stiepļu komplektēšanu. Valeo unikālās zināšanas ļauj statorā blīvāk izmantot varu, tādējādi panākot lielāku jaudu, nepatērējot vairāk elektroenerģijas.

Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive būs pirmie, kas, sākot no 2027. gada, masveidā ražos 200 kW elektromotoru, neizmantojot retzemju metālus. Dzinēja ražošana paša autoražotāja vajadzībām notiks Renault Group Kleonas (Cléon) rūpnīcā Normandijā, Francijā.

“Esam pagodināti sadarboties ar Valeo – uzņēmumu, kura zināšanas ir atzītas un novērtētas visā pasaulē. Kopā mēs izstrādāsim un izveidosim jaunas paaudzes augsto tehnoloģiju elektromotorus, kas tiks ražoti mūsu rūpnīcā Kleonā. Šī sadarbība parāda mūsu spēju būt autobūves nozarē notiekošās elektroauto revolūcijas priekšgalā un radīt Francijā jaunu autobūves vērtību ķēdi,” norāda Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.

“Šīs stratēģiskās sadarbības rezultātā tiks sperts liels solis uz priekšu elektromobilitātes virzienā. Kopā ar Renault Group mēs veidojam jaunas paaudzes automobiļu elektromotoru, kas atbrīvo no nepieciešamības izmantot retzemju metālus. Šis jaunais dzinējs atbildīs pašām stingrākajām vides prasībām un augstākajiem veiktspējas standartiem,” uzsver Kristofs Perilā (Christophe Périllat), Valeo izpilddirektors.

Automobiļu elektrifikācijas pionieri Renault Group, Valeo un Valeo Siemens eAutomotive aizsāk jaunu nodaļu elektromobilitātes tehnoloģiju vēsturē.

 

 

 
Visi komentāri
 
imzz 20.februāris 2022 13:01
1 1 Atbildēt

Galvenās problēmas, saprotams, slīdošie kontakti un enerģijas tērēšana rotora ierosmei. Risinājums, saprotams, nav brīvprātīgs , bet "spiesta lieta", lai nebūtu atkarība no Ķīnas magnētu sakarā.

raimondsm 20.februāris 2022 15:21
1 1 Atbildēt

Par tām "vara stieplēm".

Stāsts ir par to, kā noteiktā telpā satīt pēc iespējas vairāk vada vijumu. Piemēram, ja tin apaļu vara vadu, tad tā tinuma škērzgriezumā var redzēt, ka starp tiem apaļajiem vadiem ir daudz telpas. Transformatoriem to risina, tinot plakanu vadu vai pat vara plāksni visa tinuma platumā. Motoriem ar īsslēgtu rotora tinumu tas ir alumīnija lējums, kas aizņem visu telpu.

Renlauts 20.februāris 2022 19:15
0 0 Atbildēt

Zojām jau no paša sākuma bija ārējās ierosmes motori, ar oglītēm. Arī BMW pāriet uz tādiem.

WALA 21.februāris 2022 6:27
3 1 Atbildēt

Ar oglītēm vēl joprojām ražot elektromotorus ir idiotisma kalngals!

Renlauts 21.februāris 2022 15:06
1 0 Atbildēt

Tik pat labi varētu apgalvot ka kurināt māju ar šķeldu ir idiotisma kalgals, jo ir taču gāze.

WALA 22.februāris 2022 8:32
0 1 Atbildēt

Ja kādam rūp ekoģija nevis tikai "zaļais bizness", tad lietu ilgmūžība ir svarīga ... un sludināt ka zaļš ir tas kas nez vai 100Kkm spēj nobraukt ... nu nezinu

Kruta! 21.februāris 2022 8:43
3 0 Atbildēt

Nākotnē elektroauto ražos, kā saka kaimiņos, iz govna i palok.

Visi materiāli pieejami uz vietas un nekādas atkarības. Ja vēl uzlādēt varētu, kasot dirsu vai ieskājot kuli, tad pavisam suppper!

imzz 21.februāris 2022 11:45
0 0 Atbildēt

Mani izbrīna tas, ka atteikšanās no pastāvīgajiem magnētiem notiek auto industrijā. Interesanti tādā gadījumā, ko iesāks ar vēja turbīnām, kur lielākās un labākās turbīnas ir ( bija ? ) iecerēts taisīt tieši lietojot retzemju magnētus.

Turbīna 21.februāris 2022 12:51
2 0 Atbildēt

Vēja turbīnas ražos ar pastāvīgajiem magnētiem, jo to cena ir paceļama biznesam un izmaksas sadalās uz daudziem patērētājiem ilgākā laika periodā.

Bet auto ir pavisam cits stāsts - to pērk viens pircējs ar bieži vien caurām zeķēm un tam ir svarīgi, lai auto maksātu lētāk pat ja tas nozīmē sūdīgāku auto. Dārgā gala auto jau tāpat izmantos labākos, etākos un dārgākos materiālus. Lētā gala pļundrakos atkal taupīs pilnīgi uz visu, stāstot ka tas ir labķ no ilgtspējas viedokļa. Tikai nebilstot, ka runa par autobūves nozares ilgstpēju, nevis pircēja maciņu.

Bembijs 21.februāris 2022 15:02
0 0 Atbildēt

Pirms raksti apceri, ieskaties, kādus motorus lieto BMW:

www.motortrend.com/news/bmw-ix-m...ech-deep-dive/

Krotow 21.februāris 2022 16:18
1 0 Atbildēt

Kolektormotoriem ir zināms limits, cik tālu tos var samazināt. Pēc pieredzes ar modeļu motoriem, pārāk mazi motori ļoti ātri mirst,statora kontaktiem nodegot. Pareizi uztaisīts un pietiekami liels kolektormotors līdz brīdim kad būs jāmaina oglītes un kontakti, tiešām darbosies ilgi. Vienīgi būs kā tagad ar eļļas maiņu - pēc katriem X gadiem oglītes un kontakti būs jāmaina kopā ar putekļu izpūšanu.

Bembijs 21.februāris 2022 17:15
2 0 Atbildēt

Nesalīdzini kolektormotoru, kuram ar plāksnīšu palīdzību tiek veikta arī tinumu komutācija ar ārējās ierosmes rotora piebarošanu. Pēdējam oglītes slīd pa nepārtrauktu gredzenu un nedzirksteļo.

Krotow 22.februāris 2022 0:14
0 0 Atbildēt

Tā nu nav ka pavisam nedzirksteļo. Taču jā - oglēm ieliekums ir pieslīpēts atbilstošs gredzena diametram. Tāpēc sprauga ir mikroskopiska un dzirksteles ar aci neredz.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti