Volkswagen melo par elektromobiļu sniedzamību? – tiesa liek atmaksāt naudu pircējam 53

 

Ilustratīvs attēls Foto: Volkswagen

iAuto | 16.maijs 2022 5:30

Austrijā kāds pircējs iesūdzējis Volkswagen dīleri, apgalvojot, ka e-Golf sniedzamība neatbilst tam, ko solījis pārdevējs. Tiesa nostājusies pircēja pusē.

Austrijas Lincas Augstākā apgabaltiesa otrajā instancē sprieda par labu neapmierinātam Volkswagen e-Golf īpašniekam, kurš apgalvoja, ka dīlera solīto 230 kilometru vietā viņa automašīnas akumulators ir tukšs jau pēc 110 – 120 kilometriem.

Saskaņā ar spriedumu dīlerim ir jāpieņem atpakaļ klienta auto un jāizmaksā 32 100 eiro – par 1000 eiro vairāk nekā bija norādīts pirmās instances spriedumā, vēsta Austrijas Kronen Zeitung.

Lincas Augstākā apgabaltiesa konstatēja, ka fakts, ka ziemā Eco režīmā un dažreiz pat bez apsildes automašīna nobrauc mazāk nekā solīja pārdevējs, ir patērētāja tiesību pārkāpums – labticīgs pircējs ir tiesīgs domāt, ka tas ko pārdevējs stāsta par tehniskajiem datiem ir taisnība un viņam nav jāpārbauda brošūras un internets, lai redzētu, vai tā ir tiesa.

Kronen Zeitung apgalvo, ka šis ir pirmais tiesas process Austrijā, kur izskatīta prasība attiecībā uz elektroautomobiļu nobraukumu. „Austrijas tiesu sistēma ir pielikusi punktu elektromobiļu ražotāju meliem,” uzsvēris prasītāja advokāts.

Faktiski sprieduma sekas var būt vēl nozīmīgākas, jo elektroautomobiļu patiesā sniedzamība ir mazāka kā norādīts rūpnīcas datos ne tikai Volkswagen. Atkarībā no apstākļiem - piemēram, zemā temperatūrā - diapazons strauji sarūk, īpaši ietekmējot vecākus elektromobiļus bez sarežģītas akumulatora un temperatūras uzturēšanas sistēmas.

Tas sakrīt ar Lincas apgabaltiesas spriedumu,  kur atzīmēts, ka automašīnu tirgotājs nebija norādījis uz faktu, ka īpaši kalnainā rajonā, kurā dzīvo prasītājs, pie zemām temperatūrām sniedzamība būs mazāka.

Volkswagen ģenerālimportētājs Porsche Austria atsaucās uz faktu, ka nobraucamais attālums bija norādīts "līdz" norādītajam kilometru skaitam, akumulatora veiktspēju ietekmēja braukšanas maniere un ārējā temperatūra. Turklāt tas ir vecākās paaudzes auto, kam nav pieejamas Volkswagen MEB elektriskās platformas tehnoloģijas.

WLTP dati, ko uzrāda ražotājs, var būt visai precīzi, tomēr ikdienā ne visos scenārijos sasniedzami. Kā jau tika minēts, sniedzamību visai būtiski ietekmē tādi faktori, kā temperatūra un reljefs.

 
53 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onsis 16.maijs 2022 11:35
23 6 Atbildēt

Patiesībā, ja Dīzeļauto reāli patērē vairāk par 10% visi cepās,

Par elektroauto tas skaitās norma.

Ziemā uzrādīto var droši dalīt ar 2, vai pat 3. tātad pie elektrības cenām, elektroauto ir dārgāks kā dīzelis!

MMX 16.maijs 2022 11:08
19 1 Atbildēt

Agrāk varēja ticēt, manam pavecajam opelim 6l/100km papīros un tikpat dabā. Darbā jaunai benzīna mazmotora Škodai ir 5l/100km, bet dabā ir kaut kas uz 6,5-7 neatkarīgi no tā cik mierīgi brauc. Varbūt kādas super eko riepas un tikai pa vējam jābrauc lai tādu patēriņu jābrauc.

ro 16.maijs 2022 9:32
17 6 Atbildēt

Kārtējais apliecnājums elektrobrīnuma nepraktiskumā...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti