ASV uzņēmums Lightship radījis tūristu ceļojumu māju-piekabi ar elektropiedziņu, kuras galvenais uzdevums ir palīdzēt ietaupīt degvielu (elektroenerģiju) automobilim, kas to velk.
Tūrisma ceļojumiem paredzētie dzīvojamie treileri nereti ir gana smagi, lai vilcējs spētu pārvietoties bez ietekmes uz degvielas vai enerģijas patēriņu. Elektroautomobiļa gadījumā smagās piekabes ietekme ir būtiska un sastāva sniedzamība jūtami sarūk, tādēļ Lightship izstrādājis modeli L1, kas šo nepatīkamo faktoru pilnībā neitralizē, tas ir – ja vilcēja sniedzamība būs 500 kilometri, tad 500 kilometrus tas arī nobrauks, neraugoties uz to, ka sakabē tam 8,2 m garā un 3,4 tonnas smagā ceļojumu māja.
Lightship, kuru komandā arī divi bijušie Tesla speciālisti, radīja konstrukciju, kas aerodinamikas ziņā vismaz trīs reizes pārspēj parastos dzīvojamos treilerus, turklāt tai iebūvēts 80 kilovatstundu akumulators un piedziņas elementi, kas nodod vilkmi vienai no divām kempera asīm.
Piekabes akumulatoru var uzlādēt no elektrotīkla, bet citas elektroierīces var darbināt ar elektrību, ko nodrošina uz jumta uzstādītās saules baterijas.
Citādi tā ir parasta ceļojumu māja četriem līdz sešiem cilvēkiem atkarībā no izvēlētā varianta un ērtībām, kuru skaitā guļamtelpa, virtuves bloks, tualete un duša.
L1 cena ir vismaz 125 000 dolāru, turklāt arī vilcējs būs nepieciešams tikpat dārgs un tikpat jaudīgs, jo, piemēram, ne būt ne lētais Audi Q8 e-tron (75-95 tūkstoši eiro) drīkst vilkt maksimāli 1,8 tonnas.
Lightship L1 ražošanu sāks 2024. gada beigās.
Nākotnes variants būs bezsakabes piekabe, kura pati sekos vadošajam auto. Vēl tālākas: piekabe, kuru aizsūtīs pa priekšu pašai noparkoties noskatītā tūrisma objektā. Un tad būs diskusija, vai šo iekārtu vēl saukt par piekabi :-/