Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jaunākās Eiropas zaļo idejas: speciāla atļauja SUV, iesācējiem ātrums līdz 90 km/h 41

 

Ilustratīvs attēls Foto: BMW

iAuto | 21.septembris 2023 11:30

Eiropas Savienības Zaļo partija izvirzījusi virkni priekšlikumu, kam vajadzētu samazināt avārijā bojā gājušo skaitu līdz nullei.

Priekšlikumi ir daudz un dažādi, tostarp tādi, kurus neatbalsta pat pašu partijas biedri, tādēļ maz ticams, ka Eiropas Parlaments tos apstiprinās, raksta vācu izdevums Welt. Un tomēr – ir vērts ieklausīties, jo decembrī ir plānots balsojums par šo paketi.

Ko tad piedāvā Zaļo partija un viņu deputāte Karima Delli? Pirmkārt, autovadītājiem – iesācējiem nevajadzētu ļaut braukt ātrāk par 90 kilometriem stundā un ideālā gadījumā vispār nē, laikā no pusnakts līdz sešiem no rīta. Turklāt jaunajiem autovadītājiem būtu jāiziet medicīniskā pārbaude. Tas ir paredzēts, lai atturētu jauniešus no sēšanās pie stūres reibumā – taču apgrūtinātu dzīvi maiņu darbiniekiem, kā arī izslēgtu iespēju, ka jaunais autovadītājs varētu apdzīt kravas automašīnas.

Otrkārt, apvidus automašīnām un SUV turpmāk būs nepieciešama atsevišķa atļauja. Delli vēlas samazināt B klases autovadītāju apliecību svara ierobežojumu no 3,5 tonnām līdz 1,8 tonnām un, ja jūs vēlaties braukt ar smagāku automašīnu, nepieciešams iegūt jaunu autovadītāja apliecību, ko Delli to sauc par "B+".

Zaļie to skaidro ar to, ka apvidus auto ne tikai aizņem vairāk vietas un ir mazāk energoefektīvi, bet, salīdzinot ar vieglajām automašīnām, arī biežāk iekļūst sadursmēs, kurām ir daudz nopietnākas sekas. Šādā gadījumā tas ietvertu arī ģimenes automašīnas un elektromobiļus ar lieliem akumulatoriem.

Projektam ir daudz pretinieku, tādēļ maz ticams, ka tas pārtaps par likumu. Piemēram, Eiropas lielākais automobiļu klubs ADAC uzskata, ka svara ierobežojumi ir patvaļīgi, izvirzītajām vērtībām nav saprotama pamatojuma un nav skaidrs, kā tas varētu palielināt satiksmes drošību.

Citi izvēlas vēl stingrākus toņus. “Zaļā referenta ierosinājums ir ārpus labā un ļaunā, un to var uzskatīt tikai par uzbrukumu individuālai mobilitātei,” saka CSU Eiropas grupas transporta politikas pārstāvis Markuss Ferbers. "Tas viss ir bezjēdzīgs noteikumu kopums, kas ignorē jebkādu realitāti jauniem un veciem."

Taču Delli kritizē ne tikai politiskie oponenti. Anna Deparnē-Grunenberga, Eiropas Parlamenta deputāte no Vācijas Zaļajiem, saka: "Mēs kā Vācijas Zaļie jau no paša sākuma esam pauduši nopietnas bažas." It īpaši attiecībā uz jaunu vadītāja apliecību kategoriju automašīnām, kuru svars pārsniedz 1,8 tonnas, ātruma ierobežojumiem noteiktām autovadītāju grupām un obligāto veselības kontroli.

Zināms, ka Delli virzīto priekšlikumu pamatā ir Eiropas Komisijas direktīva “Zero Vision” (nulles vīzija), un tās mērķis ir nodrošināt, lai līdz 2050. gadam ceļu satiksmē neiet bojā neviens cilvēks.

 

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 21.septembris 2023 12:11
37 0 Atbildēt

Lai uzreiz ievieš Ziemeļkorejas modeli, kur ar auto var braukt tikai speciālie dienesti, armija un paši galvenie čiekuri 😄

650 21.septembris 2023 13:17
21 0 Atbildēt

Jaunākās (kārtējās) izredzēti/izmanīgo bandītu šauri specializētās grupas mēģinājums iegūt (un nostiprināt) ietekmi pār kādu citu (pamata) iedzīvotāju grupu (Lohiem).

Katrs pat visupēdējais visubeidzamākais Suuds tagad gribētu prezentēt kādu "cēlu ideju", kurā (īstenībā) viņam piešķirtu šis te "kontroles" tiesības.Jebkurā iespējamajā jomā un/vai nozarē.Kaut pašas mazākās, kaut vai kripatiņu no lielā iespēju pīrāga.

WALA 21.septembris 2023 14:31
18 0 Atbildēt

Kaut kur būsi palaidis garām faktu, ka drošība uz ceļa nav sasitīta ar vadītāja pieredzi,  vai auto izmēriem, bet gan ar to cik adekvāti konkrēts personāžs uztver uz ceļa notiekošo kontekstā ar paša "bravūru" un vēlmi izrādities.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti