Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jaunākās Eiropas zaļo idejas: speciāla atļauja SUV, iesācējiem ātrums līdz 90 km/h 41

 

Ilustratīvs attēls Foto: BMW

iAuto | 21.septembris 2023 11:30

Eiropas Savienības Zaļo partija izvirzījusi virkni priekšlikumu, kam vajadzētu samazināt avārijā bojā gājušo skaitu līdz nullei.

Priekšlikumi ir daudz un dažādi, tostarp tādi, kurus neatbalsta pat pašu partijas biedri, tādēļ maz ticams, ka Eiropas Parlaments tos apstiprinās, raksta vācu izdevums Welt. Un tomēr – ir vērts ieklausīties, jo decembrī ir plānots balsojums par šo paketi.

Ko tad piedāvā Zaļo partija un viņu deputāte Karima Delli? Pirmkārt, autovadītājiem – iesācējiem nevajadzētu ļaut braukt ātrāk par 90 kilometriem stundā un ideālā gadījumā vispār nē, laikā no pusnakts līdz sešiem no rīta. Turklāt jaunajiem autovadītājiem būtu jāiziet medicīniskā pārbaude. Tas ir paredzēts, lai atturētu jauniešus no sēšanās pie stūres reibumā – taču apgrūtinātu dzīvi maiņu darbiniekiem, kā arī izslēgtu iespēju, ka jaunais autovadītājs varētu apdzīt kravas automašīnas.

Otrkārt, apvidus automašīnām un SUV turpmāk būs nepieciešama atsevišķa atļauja. Delli vēlas samazināt B klases autovadītāju apliecību svara ierobežojumu no 3,5 tonnām līdz 1,8 tonnām un, ja jūs vēlaties braukt ar smagāku automašīnu, nepieciešams iegūt jaunu autovadītāja apliecību, ko Delli to sauc par "B+".

Zaļie to skaidro ar to, ka apvidus auto ne tikai aizņem vairāk vietas un ir mazāk energoefektīvi, bet, salīdzinot ar vieglajām automašīnām, arī biežāk iekļūst sadursmēs, kurām ir daudz nopietnākas sekas. Šādā gadījumā tas ietvertu arī ģimenes automašīnas un elektromobiļus ar lieliem akumulatoriem.

Projektam ir daudz pretinieku, tādēļ maz ticams, ka tas pārtaps par likumu. Piemēram, Eiropas lielākais automobiļu klubs ADAC uzskata, ka svara ierobežojumi ir patvaļīgi, izvirzītajām vērtībām nav saprotama pamatojuma un nav skaidrs, kā tas varētu palielināt satiksmes drošību.

Citi izvēlas vēl stingrākus toņus. “Zaļā referenta ierosinājums ir ārpus labā un ļaunā, un to var uzskatīt tikai par uzbrukumu individuālai mobilitātei,” saka CSU Eiropas grupas transporta politikas pārstāvis Markuss Ferbers. "Tas viss ir bezjēdzīgs noteikumu kopums, kas ignorē jebkādu realitāti jauniem un veciem."

Taču Delli kritizē ne tikai politiskie oponenti. Anna Deparnē-Grunenberga, Eiropas Parlamenta deputāte no Vācijas Zaļajiem, saka: "Mēs kā Vācijas Zaļie jau no paša sākuma esam pauduši nopietnas bažas." It īpaši attiecībā uz jaunu vadītāja apliecību kategoriju automašīnām, kuru svars pārsniedz 1,8 tonnas, ātruma ierobežojumiem noteiktām autovadītāju grupām un obligāto veselības kontroli.

Zināms, ka Delli virzīto priekšlikumu pamatā ir Eiropas Komisijas direktīva “Zero Vision” (nulles vīzija), un tās mērķis ir nodrošināt, lai līdz 2050. gadam ceļu satiksmē neiet bojā neviens cilvēks.

 

 
Visi komentāri
 
Krotow 21.septembris 2023 12:11
37 0 Atbildēt

Lai uzreiz ievieš Ziemeļkorejas modeli, kur ar auto var braukt tikai speciālie dienesti, armija un paši galvenie čiekuri 😄

0pis 21.septembris 2023 12:38
4 10 Atbildēt

Nu, mazliet ordnunga jau netraucētu. Pirmos 5 gadus pēc vad. apl. iegūšanas nebūtu jātļauj uz ielas vadīt jaudīgos auto, citādi kā iesēžas un dod grīdā, tā širmis aizkrīt un sāk taisīt brīnumus.

O-Pis 21.septembris 2023 14:44
15 0 Atbildēt

Kādas tik debilas idejas tavā aprobežotajā paurītī neparādās. Varbūt labāk vispār pirmos 5 gadus ļaut stūrēt tikai pedāļminamo bērnu auto? Visi širmoviki autovadītāji rodas no širmovikiem velosipēdistiem un gājējiem. Ja pārkāpj, tad ir jāsoda, piņemu ka sodu varētu uztaisīt  bargāku atkarībā no stāža, bet visādi auto ierobežojumi ir vienkārši debili. Cik būs "jaudīgs"?  Ja ģimenē ir piem. "jaudīgs" minivens, tad izrādās ka jaunais autovadītājs to stūrēt nevarēs. Nāksies pirkt speciālu pusmašīnu, lai viņš brauc atsevišķi.

GB12 22.septembris 2023 14:29
2 0 Atbildēt

Lielbritānijā šo risina diezgan vienkārši - uzliek tādu cenu apdoršināšanai, ka izdevīgāk tam janajam autovadītājam ir nopirkt litrīgu Corsu.

Rexx 22.septembris 2023 15:08
3 0 Atbildēt

Tāpēc, pēc Latvijā pastāvošās OCTA  kārtības, opcija ir omes auto.

es 21.septembris 2023 15:12
15 0 Atbildēt

Širmis aizkrīt arī ar 20+ stāžu! Adrenalīnam nav vecuma ierobežojuma. Protams, izņemot veloopjus, bet arī tie meklē adrenalīnu zem tramvaja.

0pis 21.septembris 2023 12:40
1 7 Atbildēt

ADAC var lobēt ko vien grib, bet nepielūdzams ir fakts ka smags SUV ir lielāks drauds pilsētas auto kuri pēc uzbūves ir mazāki un vieglāki. Gribi sukāt ar lielo behemotu - maksā vairāk.

Krotow 21.septembris 2023 14:48
8 0 Atbildēt

Laikam onkulis no lielā behemota būs konfekti atņēmis.

core 21.septembris 2023 12:44
0 0 Atbildēt

Ja grib samazināt līdz 1.8 t, tad jau ar B kategoriju varēs braukt tikai ar mazauto, nevis nevarēs ar SUV.

imzz 21.septembris 2023 18:13
2 0 Atbildēt

Es domāju, ka tā terminus lāgā nesaprotošā dāma būs domājusi auto pašmasu ( angliski curb weight ) , nevis pilnu masu. Jo, pilna masa 1.8 t būs arī tiem, kuru pašmasa 1.2t apm.

core 21.septembris 2023 18:52
14 0 Atbildēt

Nu tad dāmai no sākuma vajadzētu mazliet izglītoties, un tikai tad sākt nopietnas tēmas cilāt.

650 21.septembris 2023 13:17
21 0 Atbildēt

Jaunākās (kārtējās) izredzēti/izmanīgo bandītu šauri specializētās grupas mēģinājums iegūt (un nostiprināt) ietekmi pār kādu citu (pamata) iedzīvotāju grupu (Lohiem).

Katrs pat visupēdējais visubeidzamākais Suuds tagad gribētu prezentēt kādu "cēlu ideju", kurā (īstenībā) viņam piešķirtu šis te "kontroles" tiesības.Jebkurā iespējamajā jomā un/vai nozarē.Kaut pašas mazākās, kaut vai kripatiņu no lielā iespēju pīrāga.

s 21.septembris 2023 13:24
10 1 Atbildēt

Man jau arī šķiet kas ši neko diži neatrisinās, bija daunīši ar lieliem auto, tad tagad būtu daunīši ar maziem auto, manuprāt vadītāja apliecības iegūšanai vienkāŗši jābūt stingrākai, ka arī instruktoru kontrolei jābūt stingrākai, citādāk tagad arī, ja visādi ūpji un tamlīdzīgi dauņi māca braukt, tad nav brinums, ka ir haoss uz ceļiem.

650 21.septembris 2023 14:27
14 0 Atbildēt

Te vēl "cits"- nu kā gan "mēs" varēsim nokontrolēt, kurš no tiem +20 braucējiem ir iesācējs un kurš jau rūdītais bandīts.

Arvien vairāk vajadzīgs pieņemt tādus "likumus un lēmumus", kuru patieso jēgu un ietekmi ierindas Lohs nevarētu izprast.Kas viņam radītu apjukumu in palielinātu iespēju kļūdīties (nolohoties).Protams, par attiecīgu samaksu. 

Arvien vairāk pieņemsim populistiskus suudus, kuru izpildi nav iespējams nodrošināt pat ne teorētiski.Toties saglabāsim iespēju, ka jebkurš Lohs pēkšņi var tapt (un arī taps!) izjaats pilnīgi uz līdzenas vietas un par pilnīgi dajebko.Vainas apziņas kultivēšana, nenoteiktība, draudi,neziņa/Par! (gaišo) nākotni, bezjēdzība, bezizeja- lūk "patiesie" mērķi.

Katram ir uzdevums iekļauties kaut kādā "pārraudzītāju" kasstā (klanā,pārtijā,associciācijā) un tādējādi būt kaut nedaudz gudrākam par "to/tur" Lohu.

MMX 21.septembris 2023 17:09
11 0 Atbildēt

Problēma radot sistēmu kur kādu jāj ir tā, ka jābūt cilvēku resursiem, kas to jāšanu veic. Ņemot vērā, ka pat pie mums CP funkcijas jau uzticētas pašvaldības policijai, tad laikam jau drīz vairs nebūs kas jāj. 

Tas ko šie visi jaunie vai vecie Eiropas komunisti nesaprot ir tas, ka komunisms darbojas tikai tad, ja viņiem aiz muguras ir spēka struktūras kā Ķīnā, Krievijā vai ZKorejā. Ja tev nav cilvēku ar stekiem, tad pieņemt tu vari ko vien sirds vēlas, jo vai nu neviens to tevis pieņemto nepildīs, jo nav jau kas piespiež, vai arī pie tevis atbrauks sportiski jaunskungi un vienkāršā valodā paskaidros, ka pieņemtais lēmums nav labs un ir steidzami atceļams, pretējā gadījumā var iestāties slikta karma.

650 21.septembris 2023 17:34
8 0 Atbildēt

Tur jau tā sāls.Ja tu sākotnēji kaut vai (noalgo un)noliec uz katra stūra dzīvu poliscistu- nu kurš ta dalbaēbs ies viņam pāri kāpt.Pofig, kādā viņš būtu formā un no kuras struktūrvienības.Viņā klātbūtne ir acīm saredzama, viņš simbolizē likumu un/vai kārtību. Ikkatrs ikviens pat galējais lohs zinātu, ka šite te reku ir Kārtība un ka tā tiek uzraudzīta visas Sabiedrības vārdā un uzdevumā. Nevis ar kārtējo iepirkumu kādā eksotiski apslēptā formātā un galvenokārt tamdēļ, lai (atsevišķas personas) gūtu ienākumus.Pie kam, pelnītu tieši no tā, ka lohi ir ieraduši pārkāpt un savu to uzvedību sen aizmirsuši kontrolēt. 

Nekāds orgānizētas noziedzības paveids nevar uzrasties neorganizēti ne no kā. Ir jārada (ilgstoši jāpieļauj..) īpaši apstākļi, lai tas tā rastos.Pēc tam kādā jaukākā brīdī varēs populārzinātniski paziņot- lohi galīg izlaidušies,nu zb jau, tagad vaļņu/stabiņu vietā viņus mierināsim ar stekiem.

Krotow 21.septembris 2023 18:04
11 0 Atbildēt

Spēka struktūru vietā Eiropā nāks no hvz kurienes sabraukušie jaunie šariata adepti. Kuri, sasniedzot kritisko masu, pat neprasīs, vai "vecie marksisti" un LGBTQxyz grib pāriet zem pusmēneša zīmes.

MMX 21.septembris 2023 22:10
4 0 Atbildēt

Spēka struktūra Eiropā šobrīd ir pašas tautas, kas šiem likumiem seko pat neudzodot jautājumus "a kas būs ja pārkāpšu"? Princips kā suņiem kas visu dzīvi nodzīvojuši pie ķēdes un skrien pa savu iedzīto trasi pat nepiefiksējot ka ķēdes tad vairs nav. Šariata adepti un krievi, kas tiek vadīti caur spēka metodēm, uzreiz jūt šo varas tukšumu un tāpēc dara ko grib. 

Piedzīvojumi sākies tajā brīdī, kad parastā tauta čohnīs, ka tās ķēdes vairs nav, lūk tada aizies piedzīvojumi. 

Pat mums drīz vairs nekas netraucēs kādus neapmierinātus grupējumus risināt savas problēmas caur politiķu māju apciemojumiem. Atkal sāksies kā 90tajos "jumti" visos virzienos

650 21.septembris 2023 18:47
1 0 Atbildēt

Vēl nesen Eiropu terorizēja (turēja?) nez no kurienes massveidā iebraukušie kav kāza tautību pārstāvji. Pārpratumu gadījumos viņi uzradās no nekurienes un spēja "izregulēt" gandrīz vai jebkuru massveida konfliktu.Fraņču (un tml kraņču) "likumīgā polisija" vienkārši (ar gandarījuma sajūtu) noraudzījās šajā notiekošajā.

Kāda te ideja un kur viņi ir pašlaik (sen nav dzirdēts/Par!). Laikam ka Valsts(-u) subsidētie atspOguļotāji ir daļēji pazaudējuši spOguļojošās spējas (iespējas).

es 21.septembris 2023 14:13
1 4 Atbildēt

90 km/h iesācējam pilsētā ir tīri OK. Braukšanu ar SUV (bet lielo, sākot ar X5) pilnībā atbalstu. Drošība pirmajā vietā!

WALA 21.septembris 2023 14:31
18 0 Atbildēt

Kaut kur būsi palaidis garām faktu, ka drošība uz ceļa nav sasitīta ar vadītāja pieredzi,  vai auto izmēriem, bet gan ar to cik adekvāti konkrēts personāžs uztver uz ceļa notiekošo kontekstā ar paša "bravūru" un vēlmi izrādities.

es 21.septembris 2023 15:09
1 4 Atbildēt

Drošība uz ceļa ir tieši saistīta ar auto izmēru! Ja esi spēlējis basketbolu pret 20 kg smagāku pretinieku, tad zināsi. Kaut vai tas pats attālums (dzīvības zona) līdz stūrei. Kautkādam mazauto pusmetrs līdz stūrei ir sēžot auzmugurējā sēdeklī, kamēr normālā bobikā pie tāda attāluma auzmugurē sēdošajam ir tikpat daudz vietas.

WALA 21.septembris 2023 15:25
14 1 Atbildēt

Esmu spēlējis arī basketbolu, un ja garāks "tizlenis" mēģina mani nostumt - nostājos ar izteikti platākām kājām un izteikti pieliecies tuvāk zemei - un vienīgais ko tāds var panākt - nokrist pār mani ...

Bet par auto tev ir zināma taisnība, noteiktos leņķos saskrienoties SUV pret kompaktklasi - SUV ir gandrīz 10 reizes mazāk letāla iznākuma iespēja, pieņemot ka abi auto ir ar salīdzināmām drošības funkcijām un trieciena absorbcijas zonām utml. Bet nu es vairāk par to ka ļoooooti daudz kas atkarīgs tieši no vadītāja, nevis no "bleķiem" ...

S 21.septembris 2023 17:00
15 0 Atbildēt

Itkā jā, bet no otras puses tik un tā idiots sūdus sastrādās arī ar mazu auto. Manuprat nepieciešama vispārēja stingrāka kontrole instruktoriem un vad apliecības iegūšanai un vai atjaunošanai. Jo nu mūsdienās nokārtot B kategoriju ir fufels, neko tur nemāca (ja vien nav normāls instruktors), bet cik tādu instruktoru ir palicis? Man šķiet algas tiem instruktoriem arī mazas, līdz ar to viņiem pie dirsas ņem tik vairāk cilvēkus un viss. Ja cilvēks ir labi apguvis auto vadīšanu un nav pilnīgs dalbajobs, iekļūt csn, vai nedod dievs nomirst, ir gandrīz nereāli, vel ņemot vērā mūsdienu automašīnas. Ko tad teikt motocikla vadītājiem kuri visu mūžu braukā, kā tad viņi izdzīvo, tur apkārt nav vispār nekā, tik cik pats saproti un proti, tik daudz iespēju tev ir izdzīvot.

650 21.septembris 2023 17:42
14 0 Atbildēt

Maza niānse- instruktors nav Valsts pārstāvis. Bet viņš pa lielam veic Valstiski svarīgu darbu.Savukārt tā dēvētā Valsts pienācīgi neuzrauga to, kādi lohi un kādā veidā gluži mierīgi var darboties instruktoru lomā.

Par labu darbu labi jāmaksā, un par Mūža Sirdsdarbu būtu jādod medaļas un prēmijas.Taču kam tas interesē, ja ar nolaidību un krāpšanu var nopelnīt n-reiz vairāk, pie kam gandrīz jebkurā jomā(nozarē).

es 21.septembris 2023 19:13
0 0 Atbildēt

Tā nu gluži nav. Valsts diezgan stingri uzrauga autoskolas. Ja CSDD eksāmenā izkrīt pārāk daudz konkrētās autskolas audzēkņu, tad pret autoskolu sāk zināmas sankcijas, kas var beigties pat ar licences atņemšanu. Tādēļ vairākās autoskolās prasības autoskolas eksāmenā ir augstākas kā CSDD.

650 21.septembris 2023 20:34
6 0 Atbildēt

Varbūt "pašlaik" tiek štengri uzraudzīts ,bet īstenībā baudām iepriekšējo gadu "darba augļus"? Kā tad tā- visur uzraudzība arvien stingrāka, aber dablaijoēbu uz ceļa (vai tā tuvumā) arvien vairāk? 

Ja eksāmenu noliek,kontroli izgājuši,viss štokos- nu tad acīmredzot jāievieš vēl kādi jauni apmācības (vai dabiskās atlases) principi.Varbūt tos esošos dabloēbus ik pa laikam būtu jāsauc uz stingrā režīma pārkvalifikācijas nometni.

S 21.septembris 2023 20:33
11 0 Atbildēt

“Augstāka, kā CSDD” - Jā CSDD ļoti augstas prasības, vienīgais kur iespējams “izkrist” CSDD braukšanas eksāmenā ir tad, ja eksāmena pieņēmējs speciāli tevi aizdzen uz vietu kur vai nu zīmes kokos ieaugušas, vai ceļa apzīmējumi nodiluši utt., un ak vai, pa šīm vietām kursants jau ir braucis un iemācijies no galvas. Respektīvi kādas augstās prasības? Te ir tād lietotājs “ūpis”, jā protams arī viņš iemācis kursantam tā, lai tas nokārtotu eksāmenu, bet tas ir pats, pats, pats minimums. Tā pat arī csdd eksāmenā izkritīsi pābraucot pār oranžo(semi sarkano) un pofig kas tev tur aizmugurē. Normāls instruktors Tevi kaut nedaudz sagatavo “dzīvei”, nevis tikai iekaļ CSDD principus, lai nokārtotu eksāmenu.

Uz licenci arī daudzi liek mīksto, un jau labu laiku tā ir, kad mocim kārtoju A kategoriju pāris gadus atpakaļ. Protams es nesaku, ka nav normālu instruktoru, bet to ir maz un arī tie pārsvarā pāris fanāti kuriem interesē kaut cik pilnvērtīgi sagatavot transporta līdzekļa vadītāju. Kā jau augstāk “650” rakstija tas ir nenovērtēts amats, lai gan pati sakne.

650 21.septembris 2023 21:01
12 0 Atbildēt

Ta figzin, vai tos smagākos suudus taisa tieši tur, kur tās zīmes/kokos.Demagogi formāli ķer uz muļķi un p/iš cilvēkus, taču rezultātā tie izlaistie studenti nemāk "vadīt" ne tumsā, ne lietū/dsā vai sniegā/dubļos, ne apdzīt, ne arī izvairīties no visādu huļibandītu radītām krīzes situācijām.Nerakstītā "teorija" ir vismaz puse no kopējās veiksmes.Tās apgūšana jebkuram loham rosina iztēli un neko nemaksā.Bet nee,priekš kam. 

Kādreiz "mācīja" samazināt savu lohātrumu un apzināt apkārtni, kad/ja tu tukšā nakts pilsētā lepni šķērso krustojumu pie zaļā.Tagad kā tas ir pārkvalificēts- tu taču aizstāvi bandītus!

Kādam varbūt kāds oficiāli "māca" ikdienā tik nepieciešamo kustību koordināciju- laicīgi izkustēties vai noturēties lohplūsmā, vienlaikus bakstot kādu ekrānu vai sūkājot telefona trubu?

S 21.septembris 2023 22:06
14 0 Atbildēt

Jā nu droši vien pilnīgi visas situācijas neizdotos inscinēt, lai gan tas par auto vadīšanu tumsā izklausās labi, tiesa to piedzīvo tikai tie kuri kārto/mācās ziemā (un arī tad ne visi), ar sniegu tas pats. Apdzīšanu daļa pat nepiedzīvo, nu i nafig, sak priekš kam vajag, tas taču tik bīstami i nihuj skriet.

No otras puses lielu daļu no tā ko NEmāca var iemācīt pat teorijas nodarbībās, pat neatrodoties auto.

Es gan vairs sen neatceros, kā tieši man pašam instruktors to visu mācija, bet nekass īpašs jau tur nebija, stāstija ko un kā labāk darīt, ko nedarīt un tad atkārtotajās braukšanās uzdeva man jautājumus ar domu, lai pārbaudītu, vai ko atceros.

Daudzkas jau ir atkarīgs no situācijas izvērtēšanas un loģiskās domāšanas, skaidrs, ka kursantam neteiksi, lai šis brauc pie sarkanā/oranžā, jo ak vai neviens taču nav iemācījis, ka tajā spogulī vajag pablenst atpakal kādu gabalu pirms luksafora, lai saprastu kas tur darās un vai nebūs tā, kad luksaforam izdomājot pārslēgties uz oranžo kāds nav mēģinājis tā nejauši pietuvoties pie pakaļas. Vai kaut vai elementāra lieta, nu ja tu brauc pa to ceļu un redzi, ka priekš jau ilgu laiku deg zaļais, nu varbūt viņam drīz apniks būt zaļam.., ai nu vispār jau daudz šādu šķietami elementāru sīkumu.

Varbūt ir kaut kur pieejams šāds “nerakstīto likumu” apkopojums, es labprāt palasītu, jo 100% nezinu visu. - Nē bet šis nopietni, būtu interesanta tēma diskusijai.

Sergejs 22.septembris 2023 16:24
1 0 Atbildēt

Pa lielam nerakstītu un arī rakstītu likumu neievērošanas sekas pa laikam ir veselīgi Youtube paskatīties ieliekot meklētājā "idiots on the road" vai tamlīdzīgi. Palīdz šad tad noprognozēt kas tūlīt notiks vai ko var gaidīt aiz līkuma.

650 21.septembris 2023 22:41
6 0 Atbildēt

Cik neskaitāmi mēģinājumi uz "nerakstītu" diskusiju bijuši, tik viss beidzies ar kāda "virsuzrauga" atnākšanu un sekojošu savstarpējo epitetu apmaiņu.

Mans instruktiors brauciena laikā parasti lasīja avīzi.Pa retam, pie srakanās gaismas viņš to pārlocīja un trauksmaini apjautājās,- kapc stāvam ;p

Paņēmienus un iemaņas iespējams ka var apgūt par naudu- acīmredzot, tieši dēļ tā reti no kura daudzmaz "profesionāla" speciālista uzdzirdēsi kko vairāk par loga ūdens ieliešanu pareizajā caurumā.

Kā tad viņš(-a) var iztālēm preventīvi novērot to tur oranDžo signālu, ja rokas un mute un domas ir aizņemtas ar kko citu? Katrs tāds lohs uz katru ciklu iekavē savas 5sek, rezultātā visa garā rinda summāri nokavējas jau par minūtēm.Minūte dienā- 360min/gadā, 6h ;p

Uļmanna g-vē pie lielirbes spices nakts režīmā zaļais cikls jau vairākus gadus tīšām ir uzgriezts tikai kādas 15sek- šķērsot bez apstājas vai kko paredzēt tur neko nav iespējams.

Reku naktī braukt- tagad tūliņ jau tumšš ka dsā, grāvji pilni ar kustoņiem.Rudenī kad lietus līst, krūmi slapji, nau kur miiszt. Un kur ir oficiālie atgādinājumi/Par?

Nupat nesen brīvdienā braucu ne ar savu auto no inciema puses.Nu tur kamēr lietas, kamēr vēl lohsēnes paskatīt- nupat tumšš jau sāka mesties.Garu gabalu jauns assfalts, zīme 70..Kamēr rinda itin cienīgi gāja uz kādi 85+,nekādu probl.Tikko vajadzēja palaist garām pāris mocistus-viss, uzreiz bardaks līdz pat pašai sēnītei.Plus vēl kādus 5-6 lohus saskaitīju, kuri bez pakakaļas gabarītiem pa to pustumsu stūrēja.It kā jauni auto- bet, plet,sazin kā tam suudam gaismu var ieslēgt, lai vesels/galā aizbrauktu.Kādā te dsā drošiba, un kur tur kādi tiešām vajadzīgie "vadītāja assistenti".

Freijers 21.septembris 2023 14:34
4 0 Atbildēt

drošība tev pirmāja vietā būs, kad ar to aizbildinoties no mājas nevarēsi iziet un auto iekāpt, jo var taču kaut kas slikts notikt. Šis drošiba pirmajā vietā safetyistu lozungs ir sačakaŗejis visu samērīgumu pieejas un pašu drošības konceptu kompromitējis - tā ka paret to saķ normali cilvēki aizvien vairāk iebilst.

0pis 21.septembris 2023 15:21
1 8 Atbildēt

Vot uz šādiem primātiem arī vērsts jaunais likums.

Freijers 21.septembris 2023 14:36
6 0 Atbildēt

CSU ir pareizi izpratuši "grozījumu" jēgu, aiz skaistiem un neizpildāmiem "vision zero" saukļiem vienkārši grib likvidēt cilvēku iespējas individuāli parvietoties, to apgrūtnot tiktāl, lai kāds vispār divreiz padomā kur braukt, jo kameras, kontrolēs un sodi ik uz stūra....Cerams, ka cilvēkiem pietiks saprāta šos murgus vienkārši noraidīt, ar zaļumu un patiesu drošību tam nav nekāda sakara !

0pis 21.septembris 2023 15:23
1 4 Atbildēt

Nuja, tiklīdz parādās soda iespēja par CSN pārkāpumiem tā uzreiz sākas raudāšana par pārvietošanās ierobežošanu. Tak pārvietojies, bet ar sajēgu ka neesi vienīgais satiksmes dalībnieks!

650 21.septembris 2023 17:57
9 0 Atbildēt

Tak jau teicu- v/vid kontroles ierīces nebūt nav vientiešu ieviestas.Ieviesēji labi zin- te trešdaļa Valsts brauc bez octass un po/ujā bez vignettes un vispār bezTAbū. Kapc viņi tā brauc- nu tapc, ka (gadiem ilgi!) viņus neviens ne uja pienācīgi nekontrolē! Kam gan interesē iekassēt kapeikas par suuda +10kmh/vid, ja te fonā mirdz šitādas naudīgas pozīcijas! Kamēr lohi sapratīs- iekassēsim da uja, pēc tam pēc 3g "uzticēsim Valstij"- lai tad viņa tur tālāk p/sās..

Kāds kapos mēģina izvarot apkopēju- ok, nofilmējam un izvērtējam.Pēc mēneša piestādīsim Rēķinu- cik par nogāšanu/zemē,cik par saplēstajām apakš biksēm (mošk nav Jāpērk,varētu Sašūt..) un piemetam kko vēl papildus par e-jakullāciju. Visapkārt kārtība un miers un/vai cilvēkiem labs prāts, p/is for ōll ze pipel..

John 21.septembris 2023 18:52
0 2 Atbildēt

Braukšanas kultūra un vis.

Ja brauc pa šoseju, kur atļautais ātrums ir 90km/h nu tad brauc uz tiem 90 vai 95km/h un netaisi kolonnu aiz sevis.

Nedroši autovadītāji pie tāda ātruma neapdzīs. Mazāk visādas apdzīšanas. Drošāka satiksme

iciks 22.septembris 2023 8:01
1 0 Atbildēt

Zaļie komunisti ir diezgan neizlēmīgi. Vai tad nevarētu vienkārši aizliegt braukt ar to auto? Vai atļaut braukt ar taloniem. Teiksim, 2x mēnesī un 1x gadā papildus, ja nu gadās kāds īpašs gadījums kā bēres.

Auto būtu kopīpašums, ko gādīgi apkoptu visi tam piesaistītie talonu turētāji.

0pis 22.septembris 2023 9:20
0 1 Atbildēt

Tā vietā, lai ievērotu CSN, vadītāji krīt marasmā ar zaļo komunismu, taloniem, kopīpašumu....liekas - kas tur sarežģīts - brauc pēc zīmēm, bet nē, cilvēki saskata masonus, citplanētiešus un Marksu kāpjam laukā no kapa....

ZZZZ 22.septembris 2023 10:33
2 2 Atbildēt

Visus šhitos murgus nelasīju, bet gEiropā izskatās, ka autoskolu apmācību NEPIECIEŠAMS 1gada garumā ieviest.😜 Citādi lielajā aizokeānijas  autozemē aizej un noliec 1/2h un brauc no 16...Nekādu liekēžu armiju nav jāuztur un jāalgo 🙈

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti