E-mobilitāte: ražotāji varētu saražot lētāk, taču izvēlas lielāku peļņu nesošo SUV segmentu - iAuto

E-mobilitāte: ražotāji varētu saražot lētāk, taču izvēlas lielāku peļņu nesošo SUV segmentu 13

 

Foto: iAutolv

iAuto | 24.septembris 2023 5:13

Jaunākais pētījums, kas veikts Eiropā liecina, ka elektrisko automašīnu ražotāji Eiropā varētu gūt peļņu arī segmentā, kur cenas grozās ap 25 000 eiro, taču tā vietā tiek ražoti elektriskie krosoveri, kas ļauj gūt vēl lielākus ienākumus.

Automašīnu ražotāji var pārdot mazākus Eiropā ražotus elektromobiļus par 25 000 eiro un tik un tā gūt peļņu – tāds ir Eiropas transporta organizāciju jumta organizācijas Transport & Environment (T&E) jaunākās analīzes rezultāts. Saskaņā ar pētījumu, ražošanas izmaksu un akumulatoru cenu kritums varētu ļaut līdz 2025. gadam elektrificēt tā dēvētā B segmenta transportlīdzekļus masu tirgum.

Tas nepieciešams, lai mobilitātes pāreja būtu sociāli pieņemama, taču, ne mazāk būtisks faktors ir arī izaicinājumi, ko rada Ķīnas uzņēmumi, kas arvien kuplākā skaitā iespiežas Eiropas tirgū.

Analītiķi prognozē, ka 2025. gadā Eiropas autoražotāji var gūt 4 procentu peļņas normu no Eiropā ražota neliela elektromobiļa. Tomēr tas tika balstīts uz scenāriju ar “labvēlīgiem tirgus apstākļiem”. Šajā scenārijā akumulatoru izmaksas samazinās līdz 100 USD par kWh, saskaņā ar BloombergNEF un citu analītiķu firmu prognozēm. Analīzē tiek ņemti vērā arī turpmāki tiešo izmaksu samazinājumi. Iedomātajam B segmenta transportlīdzeklim būtu 40 kWh LFP akumulators un darbības rādiuss no 250 līdz 300 kilometriem. Pēc "mazāk labvēlīgu tirgus apstākļu" scenārija 2025. gadā tāds pats transportlīdzeklis joprojām maksātu ap 28 000 eiro, bet scenārijā ar "nelabvēlīgākajiem tirgus apstākļiem" mazais elektromobilis maksātu ap 31 000 eiro. Salīdzinājumam: 2019. gadā tāds pats transportlīdzeklis būtu maksājis aptuveni 38 000 eiro.

Tomēr, saskaņā ar T&E datiem, seši lielākie Eiropas autoražotāji (BMW, Mercedes, Renault, Stellantis, Volvo Cars and Volkswagen.) ir atteikušies vai atlikuši savus plānus par maziem, pieņemamiem elektromobiļiem, lai palielinātu peļņas normu. Tā pieauga daudz ātrāk nekā inflācija: no 2019. līdz 2022. gadam tīrā peļņa uz vienu transportlīdzekli, ņemot vērā inflāciju, pieauga no 40 līdz 1920 eiro līdz pašreizējam 510 eiro līdz 8940 eiro, liecina ziņojums. To padarīja iespējamu ienesīgāku elektrisko SUV pārdošana, kas šobrīd veido vairāk nekā pusi (53 procentus) no visiem Eiropā pārdotajiem transportlīdzekļiem. Elektriskie apvidus automobiļi, kuru ražošanai un apkopei izmanto vairāk elektroenerģijas un izejvielu, 2022. gadā veidoja 51 procentu no elektromobiļu pārdošanas apjoma.

Tāpēc T&E aicina likumdevējus radīt apstākļus, lai autoražotāji varētu dot priekšroku maziem elektromobiļiem, jo ​​tie ir labvēlīgāki videi, mājsaimniecībām ar zemiem ienākumiem un Eiropas autobūves konkurētspējai. Asociācija aicināja izstrādāt vienotu stratēģiju ar noteikumiem par elektromobiļu efektivitāti ES līmenī, kā arī transportlīdzekļu nodokļiem un subsīdijām valsts līmenī, pamatojoties uz elektromobiļu svaru. Vietējā līmenī lielāka maksa par stāvēšanu būtu jāiekasē arī smagākajām automašīnām, prasa asociācija.

Tas daļēji sasaucas ar Eiropas Savienības Zaļo partijas izvirzītajiem priekšlikumiem, kuru skaitā bija arī prasība apvidus automašīnām un SUV ieviest atsevišķu atļauju un tiesības, tā sauktās „B+”, kas būtu nepieciešamas, ja īpašnieks vēlas vadīt transportlīdzekli, kura masa pārsniedz 1800 kg.

B segmenta elektroautomobilis Fiat 600e - cena aptuveni 36 500 eiro

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 24.septembris 2023 9:52
11 0 Atbildēt

Just business un nekas personīgs - visi kas pelna akciju tirgos izdara spiedienu uz akciju emitentiem, to valdes tad arī ir nodarbinātas ar pelņas maksimizēšanu, un pilnīgos lohos paliek tie kas šajā "maģiskajā riņķī" nepiedalas ...

WALA 25.septembris 2023 13:19
7 0 Atbildēt

NU man pieredze ar kompju dzelžiem un komponentēm liecina - ka vienalga cik dārgi bet ir ļoti daudz brāķa, kas aŗi ir ticamākais iemesls kādēļ teiksim lielie amīšu branid pārdodot to pašu preci lie tādu uzcenojumu, jo ar lielu varbūtību 30% no tiem relatīvi dārgajiem ķīniešiem - tāpat ir izmetami.

Pa taisno no Ķīnas tu vēsi "uzrausies" uz tiem 30% vai pat vairāk sūdu ... tas gan neizslēdz, ka kārtīgi papētot utml. var atrasrt aŗi ko labu un jēdzīgu, bet tas laiks ko veltīsi "izpētei" var arī neatmaksāties.

WALA 25.septembris 2023 11:05
5 0 Atbildēt

Tikai viens nianse - Ķīna neražo "lētus un labus". Un pārsvarā ļoti daudz TUR ir tikai lēti, bet labi - ir ļoti, ļoti maz kas ... nu tā ka gandrīz nekas ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ferrari F40 saslīd un nopļauj apgaismes stabu (+ VIDEO) 2

Zināms, ka avārija notikusi Lielbritānijā, iespējams, izmēģinot automašīnu pēc veiktās tehniskās apkopes. Lasīt vairāk

 

Pēc ilgiem gadiem Latvijas Premium auto tirgū Audi apsteidz BMW 2024. gadā 3

Latvijas premium automobiļu pircēji priekšroku devuši Audi un BMW, kas ar gandrīz vienādu reģistrāciju skaitu ieņem pirmās divas vietas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen grupas automobiļu tirdzniecība 2024. gadā sarukusi par 2,3%, Ķīnā - par 10% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" pērn pasaulē pārdevusi 9,027 miljonus automobiļu, kas ir par 2,3% mazāk nekā gadu iepriekš, teikts koncerna otrdien publiskotajā paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju 26

Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti