Visi komentāri - E-mobilitāte: ražotāji varētu saražot lētāk, taču izvēlas lielāku peļņu nesošo SUV segmentu

E-mobilitāte: ražotāji varētu saražot lētāk, taču izvēlas lielāku peļņu nesošo SUV segmentu 13

 

Foto: iAutolv

iAuto | 24.septembris 2023 5:13

Jaunākais pētījums, kas veikts Eiropā liecina, ka elektrisko automašīnu ražotāji Eiropā varētu gūt peļņu arī segmentā, kur cenas grozās ap 25 000 eiro, taču tā vietā tiek ražoti elektriskie krosoveri, kas ļauj gūt vēl lielākus ienākumus.

Automašīnu ražotāji var pārdot mazākus Eiropā ražotus elektromobiļus par 25 000 eiro un tik un tā gūt peļņu – tāds ir Eiropas transporta organizāciju jumta organizācijas Transport & Environment (T&E) jaunākās analīzes rezultāts. Saskaņā ar pētījumu, ražošanas izmaksu un akumulatoru cenu kritums varētu ļaut līdz 2025. gadam elektrificēt tā dēvētā B segmenta transportlīdzekļus masu tirgum.

Tas nepieciešams, lai mobilitātes pāreja būtu sociāli pieņemama, taču, ne mazāk būtisks faktors ir arī izaicinājumi, ko rada Ķīnas uzņēmumi, kas arvien kuplākā skaitā iespiežas Eiropas tirgū.

Analītiķi prognozē, ka 2025. gadā Eiropas autoražotāji var gūt 4 procentu peļņas normu no Eiropā ražota neliela elektromobiļa. Tomēr tas tika balstīts uz scenāriju ar “labvēlīgiem tirgus apstākļiem”. Šajā scenārijā akumulatoru izmaksas samazinās līdz 100 USD par kWh, saskaņā ar BloombergNEF un citu analītiķu firmu prognozēm. Analīzē tiek ņemti vērā arī turpmāki tiešo izmaksu samazinājumi. Iedomātajam B segmenta transportlīdzeklim būtu 40 kWh LFP akumulators un darbības rādiuss no 250 līdz 300 kilometriem. Pēc "mazāk labvēlīgu tirgus apstākļu" scenārija 2025. gadā tāds pats transportlīdzeklis joprojām maksātu ap 28 000 eiro, bet scenārijā ar "nelabvēlīgākajiem tirgus apstākļiem" mazais elektromobilis maksātu ap 31 000 eiro. Salīdzinājumam: 2019. gadā tāds pats transportlīdzeklis būtu maksājis aptuveni 38 000 eiro.

Tomēr, saskaņā ar T&E datiem, seši lielākie Eiropas autoražotāji (BMW, Mercedes, Renault, Stellantis, Volvo Cars and Volkswagen.) ir atteikušies vai atlikuši savus plānus par maziem, pieņemamiem elektromobiļiem, lai palielinātu peļņas normu. Tā pieauga daudz ātrāk nekā inflācija: no 2019. līdz 2022. gadam tīrā peļņa uz vienu transportlīdzekli, ņemot vērā inflāciju, pieauga no 40 līdz 1920 eiro līdz pašreizējam 510 eiro līdz 8940 eiro, liecina ziņojums. To padarīja iespējamu ienesīgāku elektrisko SUV pārdošana, kas šobrīd veido vairāk nekā pusi (53 procentus) no visiem Eiropā pārdotajiem transportlīdzekļiem. Elektriskie apvidus automobiļi, kuru ražošanai un apkopei izmanto vairāk elektroenerģijas un izejvielu, 2022. gadā veidoja 51 procentu no elektromobiļu pārdošanas apjoma.

Tāpēc T&E aicina likumdevējus radīt apstākļus, lai autoražotāji varētu dot priekšroku maziem elektromobiļiem, jo ​​tie ir labvēlīgāki videi, mājsaimniecībām ar zemiem ienākumiem un Eiropas autobūves konkurētspējai. Asociācija aicināja izstrādāt vienotu stratēģiju ar noteikumiem par elektromobiļu efektivitāti ES līmenī, kā arī transportlīdzekļu nodokļiem un subsīdijām valsts līmenī, pamatojoties uz elektromobiļu svaru. Vietējā līmenī lielāka maksa par stāvēšanu būtu jāiekasē arī smagākajām automašīnām, prasa asociācija.

Tas daļēji sasaucas ar Eiropas Savienības Zaļo partijas izvirzītajiem priekšlikumiem, kuru skaitā bija arī prasība apvidus automašīnām un SUV ieviest atsevišķu atļauju un tiesības, tā sauktās „B+”, kas būtu nepieciešamas, ja īpašnieks vēlas vadīt transportlīdzekli, kura masa pārsniedz 1800 kg.

B segmenta elektroautomobilis Fiat 600e - cena aptuveni 36 500 eiro

 
Visi komentāri
 
0pis 24.septembris 2023 6:31
4 0 Atbildēt

Ka tik apjāt....tāpat kā jaunajās būdās ar vienu stāvvadu uz visiem un silto ūdeni pēc 2 minūtēm.

WALA 24.septembris 2023 9:52
11 0 Atbildēt

Just business un nekas personīgs - visi kas pelna akciju tirgos izdara spiedienu uz akciju emitentiem, to valdes tad arī ir nodarbinātas ar pelņas maksimizēšanu, un pilnīgos lohos paliek tie kas šajā "maģiskajā riņķī" nepiedalas ...

MMX 24.septembris 2023 23:34
2 1 Atbildēt

Bet kāpēc neapjāt - ja cilvēks ir gatavs nolikt 30K par paceltu golfu vai 150K par dzīvokli mājā ar vienu stāvvadu tad taču viss kārtībā. Atceries, lohs ir tas, kurš neņem jaunu mašīnu kredītā vai dzīvokli sūdīgā jaunajā projektā uz 30 gadiem, poh, ka mašīna sūds vai dzīvoklim siltais ūdens pēc 2 min, tu taču neiesi tagad kādam par to stāstīt. 

Kreditēta cilvēka dzīves uzdevums ir iestāstīt visiem pārējiem, ka viņi ir lohi, jo atzīt, ka viņu ir piepisis auto ražotājs vai ēkas apsaimniekotājs ir bīstami no tās puses, ka minētajām lietām vēl ir jāatrod nākamais pircējs.

Tajā pašā auto tirgū - tavs kā jauna auto pircēja uzdevums ir izvēlēties tādu auto, kuru tu ar pēc iespējas lielāku atlikušo vērtību varēsi atdot bankai vai pārdot, tātad pircējs jau startā zin, ka viņu apjāj un saprot, ka viņam šis cikls jāturpina lai nepaliktu jaņos.

sip0 26.septembris 2023 7:55
1 0 Atbildēt

Kuros jaunajos projektis ir šādi? Tīri intereses pēc, jo visur protams neesmu bijis, bet brīnumi redzēti protams dažādi.

Lai gan vienu stavvadu uz visu māju un siltā ūdens problēmas neesmu novērojis nevienā no saviem objektiem, tādēļ tāda interese, vari pastāstīt sīkāk, kuri projekti?

darklight 26.septembris 2023 9:29
1 0 Atbildēt

Pirms nedēļas - divām te vienā diskusijā bija links uz Aizliegto paņēmienu (a moš 4. studija?), kur tika šāda reāla problēma reālā mājā apskatīta.

sip0 26.septembris 2023 21:14
0 0 Atbildēt

Vari iemest linku? Labprāt noskatītos.

WALA 24.septembris 2023 10:37
2 1 Atbildēt

Šis nav par auto, bet vienalga parāda kā tiek gala lietotājs "slaukts" lielākas peļņas gūšanai:

Ļoti līdzīgi ir ar datoru dzelžiem, kaut tur tev nav serverim iespējas pirkt piem. atmiņu tieši no tās ražotāja, ir jāņem konkrētā servera "ražotāja" specifiskais "daļas numurs", citādi ir liela varbūtība ka dzelzis atmiņu neņems par pilnu vai uzrādīs kā defektīvu (dažreiz gan ir strādājoši varianti, bet tas prasa pamatīgi iedziļināties, un nav teikts ka būs lētāk kā "orģināls")

BMW 25.septembris 2023 9:46
0 0 Atbildēt

Lai tik turpina, dabūs spērienu pa pakaļu no Ķīniešiem, kas savedīs lētus un labus EV. Un kad EU pircējs sapratīs, ka ķīnas EV ir ok, līdzīgi kā agrāk bija ar Hyundai, kad tas ienācas Latvijā ar saviem Getz, tad Eiropas ražotājiem būs auzas. Jau tagad ķīniešiem standratā ir tādas fīčas, kas EU ražotājiem jāpērk atsevišķi, kā arī ir tāds fīčas, kuras EU ražotāji nemaz nepiedāvā!

WALA 25.septembris 2023 11:05
5 0 Atbildēt

Tikai viens nianse - Ķīna neražo "lētus un labus". Un pārsvarā ļoti daudz TUR ir tikai lēti, bet labi - ir ļoti, ļoti maz kas ... nu tā ka gandrīz nekas ...

... 25.septembris 2023 12:20
0 0 Atbildēt

Tas ir zināms mīts. Galvenā problēma, ka neviens negrib pirkt tos dāegos izstrādājumus, bet grib izbraukt ar lēto, bet vēl labāk nopirkt pa lēto un pārdot pa dārgo. Ok es nezinu konkrēti par auto, bet vairāk par citām lietām, kur pie mums parādās tās ķīniešu preces, kas viņiem jau ir novecojuši modeļi  vai pat viltojumi (Ķīnā vilto arī ķiniešu preces) un ar vairākas reizes lielu uzcenojumu...

WALA 25.septembris 2023 13:19
7 0 Atbildēt

NU man pieredze ar kompju dzelžiem un komponentēm liecina - ka vienalga cik dārgi bet ir ļoti daudz brāķa, kas aŗi ir ticamākais iemesls kādēļ teiksim lielie amīšu branid pārdodot to pašu preci lie tādu uzcenojumu, jo ar lielu varbūtību 30% no tiem relatīvi dārgajiem ķīniešiem - tāpat ir izmetami.

Pa taisno no Ķīnas tu vēsi "uzrausies" uz tiem 30% vai pat vairāk sūdu ... tas gan neizslēdz, ka kārtīgi papētot utml. var atrasrt aŗi ko labu un jēdzīgu, bet tas laiks ko veltīsi "izpētei" var arī neatmaksāties.

... 25.septembris 2023 10:15
3 0 Atbildēt

Mazi elektromobiļi ir labvēlīgāki mājsaimniecībām ar zemiem ienākumiem. Aha laikam veikta rūpīga analīze par to... 😃

Krotow 26.septembris 2023 14:29
0 0 Atbildēt

Ja mājsaimniecība atrodas pilsētā un auto lieto tikai lai atvestu pārtikas maisus no veikala. Lai gan tad var arī auto iztikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas tas par jaunumu? - Rīgā manīts Audi testu prototips (+ FOTO) 8

Redzot, ka prototips tiek fotografēts, no auto izkāpuši vīrieši un angliski pieprasījuši izdzēst bildes. Lasīt vairāk

 

Atklāts Audi modelis, ko vēl šodien komplektē ar manuālo kārbu 11

2025. gads un Audi ar manuālo pārnesumkārbu?, izklausās neticami, taču šāds modelis vācu luksusa automobiļu ražotāja piedāvājumā atrodams arī šogad. Lasīt vairāk

 

2025. gads būs izaicinošs - Volvo gatavo vairākus jaunumus 5

2024. gadu Volvo noslēdza ar rekordaugstiem rezultātiem, taču atslābst nedrīkst, jo šis gads autobūves nozarei būs ne mazāk izaicinošs. Lasīt vairāk

 

250 tonnu vilkšanai – Mercedes parāda militāros kraviniekus (+ FOTO) 21

Mercedes-Benz nodaļa Special Trucks jaunākajā speciālās tehnikas izstādē Abu Dabī nodemonstrējusi modeļus Arocs un Zetros, kas izstrādāti armijas vajadzībām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti