Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 22.aprīlis 2024 4:47

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem.

Par to raksta vācu mediji, atsaucoties uz ADAC atskaiti par 13 Ķīnas automašīnu pārbaudēm pēdējo trīs gadu laikā. Automobiļu kluba eksperti norāda, ka Ķīnas transportlīdzekļi ir nopietni konkurenti un pārliecinoši daudzās testa kategorijās. Ar diviem izņēmumiem visas automašīnas Euro NCAP pārbaudēs ieguva piecas no piecām zvaigznēm. Pat izvairīšanās testā, kurā tiek pārbaudītas elektroniskās drošības sistēmas, jo īpaši ESP pareiza darbība, testa kandidāti neuzrādīja nekādus trūkumus, kamēr daudzi Eiropas ražotāju transportlīdzekļi bija spiesti samierināties ar sliktākiem rezultātiem.

ADAC eksperti arī atzina, ka virsbūves un salonu materiālu kvalitāte un apdare lielākoties bija laba. Testi parādīja, ka Ķīnas ražotāji pēdējos gados ir ievērojami attīstījušies un tagad var sekot līdzi pazīstamajiem zīmoliem.

Tomēr autoklubs saskatījis arī trūkumus elektroniskajās palīdzības sistēmās - ceļa zīmju atpazīšanas, joslu ievērošanas un distances konroles sistēmas bieži darbojās neuzticami. Šeit Eiropas ražotāji gūst labumu no viņu gadu desmitiem ilgās pieredzes ar šīm ļoti sarežģītajām sistēmām. Tomēr var arī redzēt, cik ātri Ķīnas ražotāji reaģē uz kritiku: piemēram, jaunākajos Nio modeļos šīs sistēmas jau ir būtiski uzlabotas.

Ķīnieši lielu uzsvaru liek uz skārienekrāniem, tomēr šajā jomā ne vienmēr viss gludi - sarežģītas izvēlņu struktūras apvienojumā ar dažkārt gausiem displejiem, programmatūras kļūdām un nepareiziem tulkojumiem atkārtoti rada problēmas, kontrolējot gaisa kondicionētāju, navigāciju vai izklaides saturu.

Ķīnas modeļi gandrīz vienmēr ir lētāki par Eiropas ražojumiem, bieži vien starpībai sasniedzot vairākus tūkstošus eiro, tomēr ADAC brīdina, ka automašīna ar zemu iegādes cenu vēlāk var izrādīties dārgāka, piemēram, negaidīti liela vērtības zuduma vai remonta izmaksu dēļ. Turklāt izplatītāju tīkls dažkārt nav tik blīvs kā pastāvošajā konkurencē.

Automobiļu klubs norāda uz to, ka robeža starp Eiropas un Ķīnas ražotājiem vairs nav tik skaidra kā pirms dažām desmitgadēm. Piemēram, BMW un Citroen zīmoliem daži modeļi tiek pilnībā ražoti Ķīnā, bet Smart ir Mercedes-Benz un Geely kopīgs produkts, kas arī tiek ražots Ķīnā.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nelabojams 22.aprīlis 2024 9:59
4 0 Atbildēt

Tas bija paredzams. Atceramies, kādu ceļu nogāja japāņu elektronika, autobūve u.c. No lētu grabažu ražotāja tā astoņdesmitajos gados (dažās jomās pat mazliet agrāk) pārvērtās par kvalitatīvu produktu lielvalsti. Korejai tas pats, tikai 15-20 gadus vēlāk. Jau sen gaidīju, ka un kad tā notiks arī ar Ķīnu.

ZZZZ 22.aprīlis 2024 10:25
2 1 Atbildēt

Kā tad tā, ĶRT lētajam porš urā3 panelis apvilkts kā labākajam prēmiumam kādreizējos laikos. Ar tādu kā samtu/ādas izstrādājumu. Raudi blakus tikai melna plastAmassa. Otrā rindā sēdētājiem vietas kā long modelītī...Un cena, cena, cena ja tur parunā/pakaulējās. Ā un jā tas ir elektro kur bākā nav jālej utt.

Labojamais 22.aprīlis 2024 13:35
2 0 Atbildēt

Nu patiesībā Ķīna jau ļoti sen prot kvalitativi strādāt. Paskat uz apple, tiem jau sen rūpnīcas ir Ķīna.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 20

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 7

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 16

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti