Ķīnas elektroauto Eiropā kļūst aizvien populārāki. Kā tas ietekmēs lietoto auto tirgu? 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 18.jūlijs 2024 10:31

Daudziem Ķīnas automašīnas var šķist eksotiskas, taču daudzās Eiropas valstīs tās jau tiek izmantotas ceļu satiksmē. Taču pagaidām vairums cilvēku neko daudz par Ķīnas auto ražotājiem nezina, tādēļ par šiem spēkratiem mēdz "klejot" dažādas baumas.

Pēc automobiļu nozares eksperta un auto datu uzņēmuma "carVertical" pārstāvja Mata Buzeļa (Matas Buzelis) teiktā, Ķīnas elektroauto skaita straujš pieaugums ietekmēs arī lietoto spēkratu tirdzniecību. Taču vai Ķīnas ražotiem, lietotiem elektroauto būs pircēji?

Ķīnas auto var ietekmēt elektroauto cenu

Ņemot vērā, ka elektroauto ir dārgāki nekā dīzeļa vai benzīna motora spēkrati, Ķīnas elektroauto ražotāji eiropiešiem sniedz iespēju ietaupīt. Kā ziņo medijs "Financial Times", Ķīnā ražotu elektroauto īpatsvars 2023.gadā Eiropā sasniedzis 8% atzīmi. Taču eksperti paredz, ka 2027.gadā Ķīnas elektroauto varētu sasniegt jau piekto daļu no Eiropas elektroauto tirgus.

Cena nav vienīgais iemesls, kādēļ autobraucēji neizvēlas elektroauto. Eiropas valstīs uzlādes infrastruktūra joprojām ir attīstības stadijā. Tāpat daudzi pircēji elektroauto uzturēšanu saskata kā neērtu.

Pēc M. Buzeļa teiktā, jauni Ķīnas elektroauto izmaksās lētāk, kamēr tie turpinās iegūt ievērojamu tirgus daļu. Taču Eiropas auto ražotāji jau izskata variantus kā konkurēt ar Ķīnas uzņēmumiem, tostarp apspriežot sadarbības iespējas ar vietējiem konkurentiem.

Konkurence ir iespējama, taču tikai ar līdzvērtīgiem noteikumiem un regulām

Eiropas Komisijas lēmums piemērot augstāku importa nodokli Ķīnā ražotiem transportlīdzekļiem šīs valsts elektroauto ražotājiem radīs zināmus šķēršļus.

Eiropieši vēlas pasargāt savus autoražotājus, kā arī tos, kas transportlīdzekļu izveidē neizmanto resursus, pārkāpjot cilvēktiesības un izmantojot neētiski iegūtus izejmateriālus. Tādēļ Eiropas Savienība apsver palielināt importa nodevu no 10% līdz 38,1% kas ievērojami ietekmētu šo spēkratu līdz šim zemo cenu. Savukārt ASV Ķīnā ražotiem auto ir piešķirts 100% importa nodoklis.

"Daži Ķīnas uzņēmumi jau veic investīcijas, Eiropā būvējot autoražotnes, tādēļ tajās veidotajiem spēkratiem netiks piemērota augstāka nodokļa likme. Taču šis ir tieši tas, kam bija jānotiek jau no sākta gala, jo konkurencei ir jābūt līdzvērtīgai, ar vieniem spēles noteikumiem. Ja Ķīnas elektroauto zīmoli kļūs caurspīdīgāki attiecībā uz pašu transportlīdzekļu ražošanu, tad arī tiem būs iespējas iesaistīties godīgā konkurencē," paskaidro "carVertical" pārstāvis M. Buzelis.

Lietoti elektroauto ar laiku var kļūt lētāki

Pieaugošā sāncensība elektroauto tirgū ilgtermiņā pircējiem būs izdevīga, jo tā var samazināt cenas. Autobraucēji, kas meklē lētākus auto, varēs izvēlēties arī elektroauto, kurus iepriekš, iespējams, neapsvēra.

"Pieaugot lētāku Ķīnas elektroauto popularitātei, visā Eiropā var mainīties līdzšinējais pieprasījums pēc elektroauto. Ar šīm izmaiņām var būt gana, lai elektroauto cena samazinātos," skaidro M. Buzelis.

Taču elektroauto popularitāte, pieejamā infrastruktūra un pircēju rocība dažādās Eiropas valstīs var atšķirties. Tādēļ katrā valstī lietoto auto tirdzniecības izmaiņas, palielinoties Ķīnas transportlīdzekļu skaitam, var būt citādākas.

Apšaubāma atlikusī tirgus vērtība un uzticamība

Pirms Ķīnas elektroauto pirkuma ir svarīgi apsvērt to straujo tirgus vērtības samazināšanos. Šādas automašīnas lietoto auto tirgū ir mazāk pieprasītas, tādēļ to cena ir vēl jo zemāka.

"Strauja tirgus vērtības samazināšanās ikmēneša maksājumu ietvaros var būt jūtama. Patērētājiem ir daudz neskaidrību par transportlīdzekļiem, kas ražoti Ķīnā. Arī to uzticamība ir apšaubāma. Šķiet, ka pircēji varētu apsvērt jauna Ķīnas elektroauto iegādi pretstatā mazlietotam, Eiropā ražotam spēkratam. Taču Ķīnā ražotu, jaunu elektroauto pēc kāda laika varētu būt grūti pārdot tālāk citam īpašniekam," secina M. Buzelis.

Tāpat autovadītājus var apgrūtināt nelielais skaits rezerves daļu, kas pieejamas Eiropā. Taču Ķīnas auto ražotāji jau ir sākuši Eiropā būvēt ražotnes, kas var šo problēmu atrisināt. Tiesa, šāds solis ilgtermiņā var palielināt Ķīnas elektroauto cenu.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 18.jūlijs 2024 13:40
19 0 Atbildēt

Tāpat autovadītājus var apgrūtināt nelielais skaits rezerves daļu, kas pieejamas Eiropā.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Krievu auto ekspertu pieredze ar ķīniešu auto ir tāda, ka vienam modelim detaļas var atšķirties no partijas un partiju, un tas nekur nav dokumentēts. Ko tas nozīmē lietotājam? Aizbraucot uz servisu ar piem. 2023. g. 7. mēnesī ražotu auto, tiek vispirms noskaidrots kādu detaļu vajag, un to nevarot izdarīt pēc kataloga, jo ķīnieši liek to, kas tobrīd ir bijis pieejams vai izdevīgāks. Pēc tam izrādās, ka auto izmantotās detaļas ražotājs to vairs neražo (attiecīgi, pēc tam ir mainījusies auto konstrukcija) un tad serviss atzvana ar prieka vēsti "pameklējiet detaļu ar šādu kodu saviem spēkiem, jo noliktavā tā nav pieejama". Protams, beigās var saķīmiķot kak ņibuģ, un meistars kas veiks pielāgojumus, mierīgi varēs prasīt tik, cik uzskatīs par atbilstošu savam laikam un prasmēm.

Man šāda pieeja auto būvei kardināli mazina entuziasmu par ķīniešu auto izdevīgu sākumcenu. Tas ir aliekspreša vienreizlietojamo lietu piegājiens - lietojam kamēr kalpo un pērkam nākamo. Varbūt kādam tas liekas forši.

0pis 18.jūlijs 2024 17:05
6 0 Atbildēt

Ko ta tu satraucies par nabagu problēmām! Uzpūt tiem mellu dūmu mākoni un vīlē uz Latbemu uz ikmēneša dzinēja kapitālo remontu

😊

Sergejs 19.jūlijs 2024 10:04
2 0 Atbildēt

Neredzu iemeslu kāpēc nevar mācīties uz Krievijas pieredzes, obligāti savus zilumus jāiegūst?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rīgā ceļa zīmēm ticēt nevar, ceļu būvnieki Vianova nedarbi uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 5.9.2024 (+ VIDEO) 9

Ceļa remontētāji atkal grēko ar ceļa zīmju un vadstatņu izvietošanu, iAuto atkal spiests pieminēt projektētāju, būvnieku un kontrolētāju atbildību. Taču ir arī labā ziņa - vieta, kur vecais asfalts satiekas ar jauno, šoreiz nofrēzēta godam, tādēļ neveido atsitienu, kas būvniekiem izdodas ne vienmēr. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 

Netraferētā policijas ekipāža ķer uz ātrumu ceļu būvdarbu zonā uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 4.09.2024 (+ VIDEO) 31

Autovadītāji remontu zonā brauc ievērojami ātrāk par atļautajiem 50 km/h, riskējot un arī iekrītot, kad plūsmai pievienojas netrafarētais policijas auto. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti