Ķīnas elektroauto Eiropā kļūst aizvien populārāki. Kā tas ietekmēs lietoto auto tirgu? 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 18.jūlijs 2024 10:31

Daudziem Ķīnas automašīnas var šķist eksotiskas, taču daudzās Eiropas valstīs tās jau tiek izmantotas ceļu satiksmē. Taču pagaidām vairums cilvēku neko daudz par Ķīnas auto ražotājiem nezina, tādēļ par šiem spēkratiem mēdz "klejot" dažādas baumas.

Pēc automobiļu nozares eksperta un auto datu uzņēmuma "carVertical" pārstāvja Mata Buzeļa (Matas Buzelis) teiktā, Ķīnas elektroauto skaita straujš pieaugums ietekmēs arī lietoto spēkratu tirdzniecību. Taču vai Ķīnas ražotiem, lietotiem elektroauto būs pircēji?

Ķīnas auto var ietekmēt elektroauto cenu

Ņemot vērā, ka elektroauto ir dārgāki nekā dīzeļa vai benzīna motora spēkrati, Ķīnas elektroauto ražotāji eiropiešiem sniedz iespēju ietaupīt. Kā ziņo medijs "Financial Times", Ķīnā ražotu elektroauto īpatsvars 2023.gadā Eiropā sasniedzis 8% atzīmi. Taču eksperti paredz, ka 2027.gadā Ķīnas elektroauto varētu sasniegt jau piekto daļu no Eiropas elektroauto tirgus.

Cena nav vienīgais iemesls, kādēļ autobraucēji neizvēlas elektroauto. Eiropas valstīs uzlādes infrastruktūra joprojām ir attīstības stadijā. Tāpat daudzi pircēji elektroauto uzturēšanu saskata kā neērtu.

Pēc M. Buzeļa teiktā, jauni Ķīnas elektroauto izmaksās lētāk, kamēr tie turpinās iegūt ievērojamu tirgus daļu. Taču Eiropas auto ražotāji jau izskata variantus kā konkurēt ar Ķīnas uzņēmumiem, tostarp apspriežot sadarbības iespējas ar vietējiem konkurentiem.

Konkurence ir iespējama, taču tikai ar līdzvērtīgiem noteikumiem un regulām

Eiropas Komisijas lēmums piemērot augstāku importa nodokli Ķīnā ražotiem transportlīdzekļiem šīs valsts elektroauto ražotājiem radīs zināmus šķēršļus.

Eiropieši vēlas pasargāt savus autoražotājus, kā arī tos, kas transportlīdzekļu izveidē neizmanto resursus, pārkāpjot cilvēktiesības un izmantojot neētiski iegūtus izejmateriālus. Tādēļ Eiropas Savienība apsver palielināt importa nodevu no 10% līdz 38,1% kas ievērojami ietekmētu šo spēkratu līdz šim zemo cenu. Savukārt ASV Ķīnā ražotiem auto ir piešķirts 100% importa nodoklis.

"Daži Ķīnas uzņēmumi jau veic investīcijas, Eiropā būvējot autoražotnes, tādēļ tajās veidotajiem spēkratiem netiks piemērota augstāka nodokļa likme. Taču šis ir tieši tas, kam bija jānotiek jau no sākta gala, jo konkurencei ir jābūt līdzvērtīgai, ar vieniem spēles noteikumiem. Ja Ķīnas elektroauto zīmoli kļūs caurspīdīgāki attiecībā uz pašu transportlīdzekļu ražošanu, tad arī tiem būs iespējas iesaistīties godīgā konkurencē," paskaidro "carVertical" pārstāvis M. Buzelis.

Lietoti elektroauto ar laiku var kļūt lētāki

Pieaugošā sāncensība elektroauto tirgū ilgtermiņā pircējiem būs izdevīga, jo tā var samazināt cenas. Autobraucēji, kas meklē lētākus auto, varēs izvēlēties arī elektroauto, kurus iepriekš, iespējams, neapsvēra.

"Pieaugot lētāku Ķīnas elektroauto popularitātei, visā Eiropā var mainīties līdzšinējais pieprasījums pēc elektroauto. Ar šīm izmaiņām var būt gana, lai elektroauto cena samazinātos," skaidro M. Buzelis.

Taču elektroauto popularitāte, pieejamā infrastruktūra un pircēju rocība dažādās Eiropas valstīs var atšķirties. Tādēļ katrā valstī lietoto auto tirdzniecības izmaiņas, palielinoties Ķīnas transportlīdzekļu skaitam, var būt citādākas.

Apšaubāma atlikusī tirgus vērtība un uzticamība

Pirms Ķīnas elektroauto pirkuma ir svarīgi apsvērt to straujo tirgus vērtības samazināšanos. Šādas automašīnas lietoto auto tirgū ir mazāk pieprasītas, tādēļ to cena ir vēl jo zemāka.

"Strauja tirgus vērtības samazināšanās ikmēneša maksājumu ietvaros var būt jūtama. Patērētājiem ir daudz neskaidrību par transportlīdzekļiem, kas ražoti Ķīnā. Arī to uzticamība ir apšaubāma. Šķiet, ka pircēji varētu apsvērt jauna Ķīnas elektroauto iegādi pretstatā mazlietotam, Eiropā ražotam spēkratam. Taču Ķīnā ražotu, jaunu elektroauto pēc kāda laika varētu būt grūti pārdot tālāk citam īpašniekam," secina M. Buzelis.

Tāpat autovadītājus var apgrūtināt nelielais skaits rezerves daļu, kas pieejamas Eiropā. Taču Ķīnas auto ražotāji jau ir sākuši Eiropā būvēt ražotnes, kas var šo problēmu atrisināt. Tiesa, šāds solis ilgtermiņā var palielināt Ķīnas elektroauto cenu.

 
Visi komentāri
 
0pis 18.jūlijs 2024 13:40
19 0 Atbildēt

Tāpat autovadītājus var apgrūtināt nelielais skaits rezerves daļu, kas pieejamas Eiropā.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Krievu auto ekspertu pieredze ar ķīniešu auto ir tāda, ka vienam modelim detaļas var atšķirties no partijas un partiju, un tas nekur nav dokumentēts. Ko tas nozīmē lietotājam? Aizbraucot uz servisu ar piem. 2023. g. 7. mēnesī ražotu auto, tiek vispirms noskaidrots kādu detaļu vajag, un to nevarot izdarīt pēc kataloga, jo ķīnieši liek to, kas tobrīd ir bijis pieejams vai izdevīgāks. Pēc tam izrādās, ka auto izmantotās detaļas ražotājs to vairs neražo (attiecīgi, pēc tam ir mainījusies auto konstrukcija) un tad serviss atzvana ar prieka vēsti "pameklējiet detaļu ar šādu kodu saviem spēkiem, jo noliktavā tā nav pieejama". Protams, beigās var saķīmiķot kak ņibuģ, un meistars kas veiks pielāgojumus, mierīgi varēs prasīt tik, cik uzskatīs par atbilstošu savam laikam un prasmēm.

Man šāda pieeja auto būvei kardināli mazina entuziasmu par ķīniešu auto izdevīgu sākumcenu. Tas ir aliekspreša vienreizlietojamo lietu piegājiens - lietojam kamēr kalpo un pērkam nākamo. Varbūt kādam tas liekas forši.

BMW 18.jūlijs 2024 15:52
0 5 Atbildēt

Nu Jums tur Krievijā savas problēmas, mums Latvijā savējās! Trolli, mēs tevi šodien atmaskojām! ;)

0pis 18.jūlijs 2024 17:05
6 0 Atbildēt

Ko ta tu satraucies par nabagu problēmām! Uzpūt tiem mellu dūmu mākoni un vīlē uz Latbemu uz ikmēneša dzinēja kapitālo remontu

😊

Sergejs 19.jūlijs 2024 10:04
2 0 Atbildēt

Neredzu iemeslu kāpēc nevar mācīties uz Krievijas pieredzes, obligāti savus zilumus jāiegūst?

:-) 18.jūlijs 2024 14:12
0 0 Atbildēt

EV otreizējā tirgus praktiski nav. Izņēmums mazlietoti, līdz 30 t km noskrējiena.

Krotow 18.jūlijs 2024 17:30
0 2 Atbildēt

No tā kas lasāms par esošo auto bateriju derīgās lietošanas termiņu, vēlme pirkt jebkādu lietotu elektroauto strauji krīt uz 0.

topinamburs 19.jūlijs 2024 9:41
0 0 Atbildēt

citāts: "Viens no klāsta svarīgākajiem jaunumiem ir elektriskais Torres EVX krosovers, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz 462 km distanci. Lai apliecinātu uzticamību, ražotājs automašīnai ir nodrošinājis 7 gadu vai 150 000 km garantiju, savukārt akumulatoram ir 10 gadu vai 1 000 000 km garantija. Jā, miljons kilometru."

Baterijas jau visiem ir +- vienādas, no dažiem ražotājiem.

ZZZZ 19.jūlijs 2024 7:40
1 0 Atbildēt

Par bateriju lasāms, ka GARANTIJA 10gadi vai 1 000 000km

tv.ss.lv/msg/lv/transp...er/bmgdpc.html

Sergejs 19.jūlijs 2024 11:17
2 0 Atbildēt

Man tāds solijums mazliet atgādina Hodža Nasreddina solijumu padišaham par ēzeļa apmācību 20 gadu laikā😉

 Un gan jau vēl "devil in details", kas tieši tajā garantijā teikts (kādus parametrus bateruja saglabā pie tā miljona), kas jāievēro lai tā garantija darbotos un kurš galu galā garantēs ka dižais Sunjhrenvčai autoražotājs pēc 5 gadiem pastāvēs.

 Jā, esmu diezgan liels skeptiķis un akli uz šādiem saukļiem par 10 gadiem un muljonu km nepavelkos. Ir progress ar baterijām, lieta attīstas, tai skaitā nu jau laikam būs pievīlētas arī SSB:

finance.yahoo.com/news/vw-updat...153358399.html

Bet ir jau lietas ko risināt: dendrītu izveidošanās (dēļ kā aiziet šūnas uz īso), ilgtermiņa ātrā uzlāde (nevis 300kw/h uz 20 sekundēm izmantojot kā rādītāju), utilizācija un arī standartizācija nenāktu par skādi.

ZZZZ 20.jūlijs 2024 9:15
0 0 Atbildēt

Kamēr dendiji runā ar ēzeļiem, padišahs Jums nodrošina miljonu garantiju?! Bet nu mēs stipra tauta, nevajag to. Lai tas šahs tur risina tās garantijas pats. Mēs samurgosim biedrības un visu nolaidīsim podā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.477 un 95 benzīns 1.517 EUR; bet Igaunijā? - 15.09.2024

iAutolv uzpilda degvielu par 1.477 eiro litrā, Gulbenē todien Neste cena bija 1.42 par litru, bet Igaunijā 15. septembrī par dīzeļdegvielas litru prasīja 1,419 eiro. Lasīt vairāk

 

Pjastri veiksmīgi aizsargājas no Leklēra un uzvar Azerbaidžānas "Grand Prix" 2

Austrālijas autosportists Oskars Pjastri svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 17.posmā - Azerbaidžānas "Grand Prix" - un viņa pārstāvētā "McLaren" komanda kļuva par līderi Konstruktoru kausā. Lasīt vairāk

 

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus 4

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Dzelzceļa stacija RIX lidostā un vilciena savienojums ar Rīgu būtu jāiesaldē vismaz uz 10 gadiem (+ VIDEO) 23

iAutolv apskata topošo Rail Baltica stacijas ēku Rīgas lidostā un izsaka savas domas attiecībā par šo projektu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti