Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vācija atgriezīsies pie elektroautomobiļu subsīdijām 23

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 11.septembris 2024 4:08

Augusta sliktie jauno automobiļu realizācijas dati bija pēdējais piliens jau tā pilnajā nepatikšanu traukā. Vācieši atturas no jauno auto iegādes, tādēļ rezultāti ir slikti, bet attiecībā uz elektroauto iegādi – pat “graujoši slikti”.

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem, elektrisko automašīnu reģistrāciju samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Arī pirmajos astoņos šī gada mēnešos kritums bijis vairāk nekā iespaidīgs - 40,6 procenti.

Šādi rādītāji pat vislielākos optimistus pārliecinājuši, ka bez “burkāna” elektroautomobiļu tirgus nav atdzīvināms, tādēļ politiķi pieņēmuši lēmumu par atbalstu nozarei. Tas nozīmē, ka juridiskajām personām, kas iegādājušās vai plāno iegādāties elektromobiļus, tiks piedāvāti būtiski nodokļu atvieglojumi.

2023. gada beigās Vācijas varas iestādes atcēla subsīdijas elektrisko transportlīdzekļu iegādei, un klienti sāka pārslēgties uz automašīnām ar parasto degvielu vai hibrīdiem. Lai stimulētu vietējos autoražotājus, politiķi gatavi piedāvāt nodokļu atvieglojumus līdz 40 procentiem, taču atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz atbalsts pienākas korporatīvajiem elektromobiļu pircējiem.  Interesanti, ka subsīdijas tiks ieviestas ar atpakaļejošu datumu: jaunā programma attieksies uz elektromobiļiem, kas iegādāti no 2024. gada jūlija un tiks iegādāti līdz 2028. gada decembrim.

Valdības lēmums jau tiek asi kritizēts, jo subsidētā elektromobiļa cenas augšējo robežu tā plāno palielināt no 70 000 līdz 95 000 eiro, tādējādi valsts atbalstu varēs saņemt tie uzņēmēji, kuri iegādājas premium klases elektromobiļus, piemēram, BMW i5, Mercedes-Benz EQE SUV vai Porsche Macan.

 

 
Visi komentāri
 
felix65 11.septembris 2024 6:17
7 1 Atbildēt

Ja jau pat Vācijā... Tātad tā tehnoloģija nav dzīvotspējīga.

anonimikis 11.septembris 2024 8:40
2 5 Atbildēt

Dīzelis vispār tikai dēļ subsīdijām degvielai un varas iestāžu ilgstoši pieļautiem likumpārkāpumiem (manipulācijas ar DPFiem) eksistē. Ja šos divus noņēmtu, tiešā konkurencē ar benzīnu tie hlami nevienam nebūtu vajadzīgi.

janka 11.septembris 2024 9:05
6 1 Atbildēt

dīzelis eksistē jo nodokli maksā par CO2 nevis citiem, kārtu bīstamākiem piesārņojumiem.

:-) 11.septembris 2024 14:01
3 0 Atbildēt
Sergejs 11.septembris 2024 16:55
0 1 Atbildēt

Neposti jūsmiņiem zaļo sapni, tas tak ir tur, kaut kur

GTD2 11.septembris 2024 10:03
1 2 Atbildēt

Jā un preces vadātu ar ziliņiem, bat pasažierus ar lazu

WALA 11.septembris 2024 9:47
4 0 Atbildēt

Tur var būt pilnīgi citi apsvērumi - tā ir kā slēpta subsīdija vācu autoražotājiem lai palielinātu iespējas konkurēt ar nejēdzīgi subsidētiem ķīniešu fufeļiem ...

GTD2 11.septembris 2024 8:08
2 0 Atbildēt

Subsīdijas ir tās ,kas neļauj auto tirgam sakārtoties, vācieši nemācās no savām kļūdām.

No rīta 11.septembris 2024 8:16
4 0 Atbildēt

ir viņiem eksperti, kas tieši tā arī domā, taču ekonomika stājas, ķīnieši nāk virsū, arodbiedrības trakos un ES prasīs zaļo kursu, tādēļ jāražo par katru cenu un jāmēģina iestučīt.

OK 11.septembris 2024 8:15
0 0 Atbildēt

Ja man piemaksaas par izveeli ikdienaa lietot kaadu no shiem elektrohlamiem, tad varbuut arii piekritiishu piedaavaajumam!

ZZZZ 11.septembris 2024 8:40
1 0 Atbildēt

Tas izklausās tā, OK par naudu gatavs nolaist bikses. Bet tev taču tas nepatīk! Varbūt sāksi, No rīta?

OK 11.septembris 2024 8:45
2 0 Atbildēt

Katrs domaa par savaam vaajiibaam! Texts bija par auto teemu, konkreetaak par izveeles argumentiem.

imzz 11.septembris 2024 9:11
4 0 Atbildēt

Visticamāk, Vācijas valdība nespēja pārdzīvot VW krīzi šajā sakarā. Protams, var subsidēt jebko, ja budžets atļauj, tikai vienmēr ir draudi, ka nākošā valdība subsīdijas atcels. Arī Šolcs karājoties mata galā, jo viņam draudot tiesu lietas par finansu afēru. Vecs stāsts, bet neesot vēl beidzies.

2022. gada 17. augusts, 21:32 pēc Centrāleiropas laika

Metjū Karničnigs

BERLĪNE — Ko Olafs Šolcs zināja un kad viņš to uzzināja?

Atbildes varētu ļoti labi noteikt Vācijas kanclera nākotni, jo viņam būs jāveic oficiāla izmeklēšana par 2017. gada lēmumu, kad viņš bija Hamburgas mērs, neiekasēt nodokļu parādus 47 miljonu eiro apmērā no privātas vietējās bankas, kas apsūdzēta valdības krāpšanā.

ZZZZ 11.septembris 2024 9:14
0 0 Atbildēt

OK par naudu dedzināsi sevi elektrohlama tosterī, domās kūpināsi ICE dūmus.

OK 11.septembris 2024 9:23
1 0 Atbildēt

Lasi uzmaniigaak un padomaa, ko noziimee vaards  - varbuut!!! Domaa vairaak par sevi, gan jau citi zinaas, kaa labaak riikoties!

hue 11.septembris 2024 9:18
0 0 Atbildēt

Nesaprotama Vācijas EV pirkšanas atpalicība salīdzinot ar Norvēģiju. Vidējās algas ir līdzīgas.

+ vēl Norvēģi lielākoties pērk tieši Vācijā ražotos EV.

WALA 11.septembris 2024 9:48
8 1 Atbildēt

Vācieši brauc daudz vairāk un daudz tālāk ikdienā ...

khe 11.septembris 2024 12:18
2 0 Atbildēt

+ Norvēģijā iekšdedzes auto ir krietni lielāki nodokļi, tādēļ bieži vien elektro ir lētāki...

imzz 11.septembris 2024 12:37
10 0 Atbildēt

Norvēģija ir bagātāka valsts par Vāciju, pēc kopprodukta uz vienu iedzīvotāju rēķinot: Norvēģija 4 vietā, Vācija 17. Un googles vispārējais uzskats:

Galu galā tajā ir 15 reizes vairāk iedzīvotāju nekā Norvēģijā. Runājot par nominālo bagātību uz vienu cilvēku, Norvēģija ir daudz bagātāka nekā Vācija un vairums citu valstu pasaulē.

imzz 11.septembris 2024 13:27
6 0 Atbildēt

Un vēl par Norvēģiju. Izskatās, ka norvēģi piepirkuši EV klāt jau eksistējošam ICE, un izmanto abus, katru tur, kur izdevīgāk. EV ne mazā mērā valdības atlaižu, priekšrocību un atvieglojumu dēļ.

"divām trešdaļām Norvēģijas EV mājsaimniecību pieder vismaz viens ICE transportlīdzeklis. No 2010. līdz 2022. gadam Norvēģija pievienoja 550 000 EV, bet ICE transportlīdzekļu skaits uz ceļa, nevis kritās, pieauga par 32 630. "

:-) 11.septembris 2024 14:09
8 1 Atbildēt

Perfekti. EV viņiem ir kā rotaļlieta, nekas vairāk. Vācietis, un ne tikai ir sapratis, ka EV nenodrošina mobilitāti pietiekamā kvalitātes līmenī, tas ir sniedzamība, uzlāde, efektivitāte, lietošanas izmaksas, vienvārdsakot zems komforta līmenis. Pat Vācu ministri atteicās no EV, jo izmantojot EV nav iespējams to pielāgot darba grafikam. Loģiski - darba grafiks un tad, kā to izpildīt, nevis no sākuma plānot laiku, uzlādi un tad domāt vai atcelt MK sēdi.

650 11.septembris 2024 14:07
2 0 Atbildēt

Kā tad, 2-3 mašīnu esamība vienā mājsaimniecībā krassi uzlabo dabas resursu saglabāšanu nākamajām (lohu) paaudzēm.Plus vēl šie bagāti/glumie norvēģi uzvārās uz beidzamo atlikušo raženo oģlūdeņraž izpumpēšanu no jau tā izmocītajām zemes dzīlēm,tos tālāk pārdodot dažādiem lohiem ārpus savas Zaļās lielvalsts.

:-) 11.septembris 2024 14:17
4 0 Atbildēt

Nu redz, vīrs uz darbu, sieva uz darbu, bērni uz skolu un tt, vai nedaudz savādākā kombinācijā. Man ar pie mājas 3 auto, tieši ši iemesla dēļ. Produktivitāte ir lielā mērā ir atkarīga no mobilitātes. Kau vai šikai, vai dienu pavadot lekcijā, pēcpusdienu laboratorijā un vakarā vēl uz mājām, to var izdarīt ar sabiedrisko transportu, vai EV, var, tik šai atrakcijai būs jāvelta daudz vairāk laika, nevajadzīga spriedelēšana, kur, cikos, cik ilgi, cik km,  attiecīgi kritas produktivitāte. Tā reizi 2 ne'dēlās uzpildies un 1000 km bez galvasāpēm, ziema, vai vasara.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 7

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 6

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti