Līdz 2030. gadam 30 000 darbinieku - "Volkswagen" neslēgs rūpnīcas, taču samazinās darbavietu skaitu - iAuto

Līdz 2030. gadam 30 000 darbinieku - "Volkswagen" neslēgs rūpnīcas, taču samazinās darbavietu skaitu 6

 

Foto: Volkswagen

Nozare.lv | 21.decembris 2024 9:57

Krīzes skartais autoražotājs "Volkswagen" (VW) piektdien paziņoja, ka sarunās ar arodbiedrību panācis vienošanos par izmaksu samazināšanas plānu, kas paredz Vācijā līdz 2030.gadam likvidēt 35 000 darbavietu, neatlaižot darbiniekus piespiedu kārtā, kā arī atteikties no sākotnējās ieceres slēgt vairākas rūpnīcas.

Vienošanās ļaus Eiropas lielākajam autoražotājam samazināt izmaksas par četriem miljardiem eiro gadā.

Iepriekš VW apsvēra iespēju pilnībā slēgt trīs rūpnīcas Vācijā, kas būtu bezprecedenta solis autoražotāja 87 gadu vēsturē.

VW ir saskāries ar grūtībām, pārejot uz elektrisko transportlīdzekļu ražošanu, jo pieaug konkurence ar Ķīnas ražotājiem. Negatīva ietekme ir ari pieprasījuma kritumam Eiropā.

Piektdien panāktā vienošanās paredz ražošanas samazināšanu visās desmit VW Vācijas rūpnīcās un 35 000 darbavietu likvidēšanu sociāli atbildīgā veidā, piemēram, panākot vienošanos par priekšlaicīgu pensionēšanos un izmaksājot kompensāciju. Līdz 2030.gadam darbinieki piespiedu kārtā netiks atlaisti.

VW mazākā rūpnīca Drēzdenē, kurā strādā aptuveni 300 cilvēku, 2025.gada beigās atbilstoši iepriekš plānotajam pārtrauks transportlīdzekļu ražošanu, taču tiks pārprofilēta citam mērķim.

Osnabrikas rūpnīcā, kurā strādā aptuveni 2300 cilvēku, ražošana turpināsies līdz 2027.gada vidum, un pēc tam arī šī rūpnīca tiks izmantota citām vajadzībām.

Savukārt Volfsburgā, kur atrodas VW galvenā mītne, ražošanas līniju skaits tiks samazināts no četrām līdz divām. Līdz ar to līdz 2030.gadam šajā rūpnīcā tiks likvidētas 4000 darbavietas un populārā automobiļa "Golf" ražošana tiks pārcelta uz rūpnīcu Meksikā.

Savukārt rūpnīcā Cvikavā, kas ir galvenā elektrisko transportlīdzekļu ražotne, ražošanas līniju skaits tiks samazināts līdz vienai.

"Sarunās mums bija trīs prioritātes - samazināt jaudas pārpalikumu Vācijas ražotnēs, samazināt darbaspēka izmaksas un samazināt [jauno modeļu] izstrādes izmaksas līdz konkurētspējīgam līmenim," preses konferencē Berlīnē sacīja VW zīmola vadītājs Tomass Šēfers.

Visos trijos gadījumos koncerns bija spējis rast "dzīvotspējīgus risinājumus", teica Šēfers.

Kopumā autoražotājs samazinās ražošanas jaudu Vācijā "par vairāk nekā 700 000" transportlīdzekļu gadā, viņš sacīja.

"Tie ir smagi lēmumi, bet arī svarīgi lēmumi nākotnei," uzsvēra Šēfers.

No plānotajiem četriem miljardiem eiro ietaupījumu 1,5 miljardi eiro tiks gūti no zemākām darbaspēka izmaksām un pakāpeniskas darbinieku skaita samazināšanas.

Vienošanās arī paredz darbinieku atalgojuma iesaldēšanu 2025. un 2026.gadā.

Sarunas ar arodbiedrību "IG Metall" turpinājās vairākas nedēļas, un to laikā notika VW darbinieku streiki.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
khe 23.decembris 2024 12:05
2 0 Atbildēt

ja viss ir slikti, diez kā viņiem izies, samazinot izmaksas pakāpeniski, nevis drastiski... Vai tik uzņēmumam beigās nesanāk, ka tā vietā, lai tagad ieviestu efektīvus pasākumus un izkļūtu no krīzes un sāktu augt dažu gadu laikā, beigās turpat vien būs pēc 5 gadiem un būs jāturpina agonēt un domāt par taupības pasākumiem...

Pakāpeniska darbinieku samazināšana, izmaksājot kompensācijas un rūpnīcu neslēgšana jau vien norāda, ka izmaksas strauji nesamazināsies tuvāko gadu laikā

imzz 21.decembris 2024 10:36
2 0 Atbildēt

Interesanti, ka VW ir lielākās darbaspēka izmaksas attiecībā pret peļņu , ap 15%  Pārējiem vācu autoražotājiem ir zemākas, pat BMW. Bet Stellantis koncernam ap 10%

imzz 24.decembris 2024 10:06
1 1 Atbildēt

VW ir ne tikai uzņēmums, bet arī pensiju fonds. T.i. VW ir pataisīts par īstu sociālo uzņēmumu.

"Jūsu Volkswagen grupas pensiju shēma

Mēs dzīvojam un strādājam ilgāk nekā jebkad agrāk un ceram uz ilgāku pensionēšanos. Neatkarīgi no tā, vai jūsu pensija vēl ir tālu vai drīzumā, plānošana uz priekšu palīdzēs jums pilnībā izbaudīt dzīvi pēc darba."

vwpensions.pensioncharges.com/discover/

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti