Volkswagen palielinās elektrisko auto pārdošanas apjomu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda - iAuto

Volkswagen palielinās elektrisko auto pārdošanas apjomu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda 18

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 25.janvāris 2025 13:53

Volkswagen vēlas palielināt elektrisko automobiļu pārdošanu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda, kas autobūves uzņēmumam draud saskaņā ar stingrākiem ES oglekļa emisiju mērķiem.

Volkswagen pārstāvis žurnālistiem apstiprinājis, ka šāds soda apmērs draudētu, ja nekas netiktu darīts, bet, ja skatās visu Volkswagen grupu kopumā, koncerna zīmoliem par visiem kopā sodos būtu jāsamaksā 7,7 miljardi eiro.

Saskaņā ar jaunajiem ES noteikumiem aptuveni 22 procentiem no uzņēmumu pārdotajām automašīnām jābūt ar elektrisko piedziņu, tomēr saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, līdz tam vēl tālu – statistika liecina, ka elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars 2024. gadā bijis tikai 13 procenti.

Turklāt no šī gada Eiropas Savienība samazina vidējo izmešu daudzumu, kas pieļaujams jauniem blokā pārdotajiem transportlīdzekļiem, un autoražotājiem draud bargs naudas sods, ja tie neievēros prasības.

Vairākas ES valstis, tostarp Francija un Itālija, ir mudinājušas Briseli atteikties no sodiem grūtībās nonākušajiem Eiropas autoražotājiem, kas jau tā ir smagā situācijā sakarā ar pieaugošo konkurenci un vājo pieprasījumu pēc elektromobiļiem Eiropā.

No otras puses, arī ražotāji nav sēdējuši rokas klēpī salikuši, tādēļ atsevišķā paziņojumā 10 zīmolu grupa, kurai kopā ar Volkswagen pievienojies arī Audi, Škoda un Seat, norādīja, ka iepriekš ieviestie un gaidāmie pilnībā elektriskie modeļi palīdzēs uzņēmumam sasniegt ES izvirzītos mērķus, cerot uz izaugsmi galvenokārt Francijas un Vācijas tirgos.

Viens no veidiem, kā izvairīties no soda naudas, būtu citu autoražotāju neizmantoto oglekļa kvotu iegāde, tomēr Volkswagen cer izvairīties no soda naudas, "galvenokārt ar saviem centieniem, pamatojoties uz pozitīvām tendencēm savu produkta virzībā".

Tajā pašā laikā tiek piebilsts, ka: "Nav šaubu, ka 2025. gada mērķi ir īpaši nozīmīgs izaicinājums, jo elektrisko transportlīdzekļu pārdošana visā nozarē nav attaisnojusi cerības".

Vācijā, Eiropas lielākajā automašīnu tirgū, elektrisko automašīnu reģistrācija 2024. gadā samazinājās par 27,4 procentiem, ko īpaši ietekmēja valdības subsīdiju atcelšana. Tagad tie veido 13,5 procentus no visu transportlīdzekļu reģistrācijas, salīdzinot ar 18,4 procentiem 2023. gadā.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 25.janvāris 2025 14:24
19 2 Atbildēt

Kurš vispār ir tas, kas "uzdeva" eurovaldniekiem ieviest šādu te mākslīgi izdomātu sodu? Kam diez ir izdevīgi, lai euro auto (riepu,kalošu,apakš bikšu vai jebkādu citu preču) ražošana tiktu (apzināti!) iznīcināta? Kurp diez dosies tie darbu un ienākumus zaudējušie izputināto nozaru darbinieki? Ko viņi ēdīs?

1984 25.janvāris 2025 15:36
17 1 Atbildēt

Kurp diez dosies tie darbu un ienākumus zaudējušie izputināto nozaru darbinieki? Ko viņi ēdīs?

Dosies uz sazzvērestības teorijās minētajām 15 minūšu pilsētām (geto, rezervātiem, koncentrācijas nometnēm), ēdīs ko iedos (varbūt neiedos)..... pīpls apēdīs, nešaubīgi to visu apēdīs....kovidšovs to (paklausību un pakļaušanos nenormālībām) parādīja un pierādīja

imzz 25.janvāris 2025 18:22
10 0 Atbildēt

Manuprāt, neloģiski ir tas, ka netiek ņemtas vērā atšķirības starp "bloka" valstīm. Piem, Nīderlande: Iedzīvotāju blīvums 520/km2 Latvija 30/km2 . 17 reizes mazāk. Kāds pamats noteikt vienādus standartus ?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi 35

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi, aģentūru LETA informēja "Augstsprieguma tīkla" (AST) komunikācijas vadītāja Līva Jēgere. Lasīt vairāk

 

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 12

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā. Lasīt vairāk

 

57 000 -75 000 eiro: Stellantis apakšzīmola flagmanis DS Nr`8 pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 6

Stellantis atvēris pasūtījumu grāmatu jaunajam elektrisko modeļu flagmanim DS Nr`8. Cenas sākas no atzīmes 57 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Elektrotīklu sinhronizācijas laikā sagaida operatīvu reakciju uz visiem riskiem

Sinhronizācijas ar Eiropas elektrotīkliem gaitā jābūt gataviem operatīvi reaģēt uz visiem iespējamiem riskiem, ceturtdien, tiekoties ar ar klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS), uzsvēris Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti