Volkswagen vēlas palielināt elektrisko automobiļu pārdošanu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda, kas autobūves uzņēmumam draud saskaņā ar stingrākiem ES oglekļa emisiju mērķiem.
Volkswagen pārstāvis žurnālistiem apstiprinājis, ka šāds soda apmērs draudētu, ja nekas netiktu darīts, bet, ja skatās visu Volkswagen grupu kopumā, koncerna zīmoliem par visiem kopā sodos būtu jāsamaksā 7,7 miljardi eiro.
Saskaņā ar jaunajiem ES noteikumiem aptuveni 22 procentiem no uzņēmumu pārdotajām automašīnām jābūt ar elektrisko piedziņu, tomēr saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, līdz tam vēl tālu – statistika liecina, ka elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars 2024. gadā bijis tikai 13 procenti.
Turklāt no šī gada Eiropas Savienība samazina vidējo izmešu daudzumu, kas pieļaujams jauniem blokā pārdotajiem transportlīdzekļiem, un autoražotājiem draud bargs naudas sods, ja tie neievēros prasības.
Vairākas ES valstis, tostarp Francija un Itālija, ir mudinājušas Briseli atteikties no sodiem grūtībās nonākušajiem Eiropas autoražotājiem, kas jau tā ir smagā situācijā sakarā ar pieaugošo konkurenci un vājo pieprasījumu pēc elektromobiļiem Eiropā.
No otras puses, arī ražotāji nav sēdējuši rokas klēpī salikuši, tādēļ atsevišķā paziņojumā 10 zīmolu grupa, kurai kopā ar Volkswagen pievienojies arī Audi, Škoda un Seat, norādīja, ka iepriekš ieviestie un gaidāmie pilnībā elektriskie modeļi palīdzēs uzņēmumam sasniegt ES izvirzītos mērķus, cerot uz izaugsmi galvenokārt Francijas un Vācijas tirgos.
Viens no veidiem, kā izvairīties no soda naudas, būtu citu autoražotāju neizmantoto oglekļa kvotu iegāde, tomēr Volkswagen cer izvairīties no soda naudas, "galvenokārt ar saviem centieniem, pamatojoties uz pozitīvām tendencēm savu produkta virzībā".
Tajā pašā laikā tiek piebilsts, ka: "Nav šaubu, ka 2025. gada mērķi ir īpaši nozīmīgs izaicinājums, jo elektrisko transportlīdzekļu pārdošana visā nozarē nav attaisnojusi cerības".
Vācijā, Eiropas lielākajā automašīnu tirgū, elektrisko automašīnu reģistrācija 2024. gadā samazinājās par 27,4 procentiem, ko īpaši ietekmēja valdības subsīdiju atcelšana. Tagad tie veido 13,5 procentus no visu transportlīdzekļu reģistrācijas, salīdzinot ar 18,4 procentiem 2023. gadā.
Kurš vispār ir tas, kas "uzdeva" eurovaldniekiem ieviest šādu te mākslīgi izdomātu sodu? Kam diez ir izdevīgi, lai euro auto (riepu,kalošu,apakš bikšu vai jebkādu citu preču) ražošana tiktu (apzināti!) iznīcināta? Kurp diez dosies tie darbu un ienākumus zaudējušie izputināto nozaru darbinieki? Ko viņi ēdīs?