Visi komentāri - Volkswagen palielinās elektrisko auto pārdošanas apjomu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda

Volkswagen palielinās elektrisko auto pārdošanas apjomu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda 18

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 25.janvāris 2025 13:53

Volkswagen vēlas palielināt elektrisko automobiļu pārdošanu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda, kas autobūves uzņēmumam draud saskaņā ar stingrākiem ES oglekļa emisiju mērķiem.

Volkswagen pārstāvis žurnālistiem apstiprinājis, ka šāds soda apmērs draudētu, ja nekas netiktu darīts, bet, ja skatās visu Volkswagen grupu kopumā, koncerna zīmoliem par visiem kopā sodos būtu jāsamaksā 7,7 miljardi eiro.

Saskaņā ar jaunajiem ES noteikumiem aptuveni 22 procentiem no uzņēmumu pārdotajām automašīnām jābūt ar elektrisko piedziņu, tomēr saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, līdz tam vēl tālu – statistika liecina, ka elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars 2024. gadā bijis tikai 13 procenti.

Turklāt no šī gada Eiropas Savienība samazina vidējo izmešu daudzumu, kas pieļaujams jauniem blokā pārdotajiem transportlīdzekļiem, un autoražotājiem draud bargs naudas sods, ja tie neievēros prasības.

Vairākas ES valstis, tostarp Francija un Itālija, ir mudinājušas Briseli atteikties no sodiem grūtībās nonākušajiem Eiropas autoražotājiem, kas jau tā ir smagā situācijā sakarā ar pieaugošo konkurenci un vājo pieprasījumu pēc elektromobiļiem Eiropā.

No otras puses, arī ražotāji nav sēdējuši rokas klēpī salikuši, tādēļ atsevišķā paziņojumā 10 zīmolu grupa, kurai kopā ar Volkswagen pievienojies arī Audi, Škoda un Seat, norādīja, ka iepriekš ieviestie un gaidāmie pilnībā elektriskie modeļi palīdzēs uzņēmumam sasniegt ES izvirzītos mērķus, cerot uz izaugsmi galvenokārt Francijas un Vācijas tirgos.

Viens no veidiem, kā izvairīties no soda naudas, būtu citu autoražotāju neizmantoto oglekļa kvotu iegāde, tomēr Volkswagen cer izvairīties no soda naudas, "galvenokārt ar saviem centieniem, pamatojoties uz pozitīvām tendencēm savu produkta virzībā".

Tajā pašā laikā tiek piebilsts, ka: "Nav šaubu, ka 2025. gada mērķi ir īpaši nozīmīgs izaicinājums, jo elektrisko transportlīdzekļu pārdošana visā nozarē nav attaisnojusi cerības".

Vācijā, Eiropas lielākajā automašīnu tirgū, elektrisko automašīnu reģistrācija 2024. gadā samazinājās par 27,4 procentiem, ko īpaši ietekmēja valdības subsīdiju atcelšana. Tagad tie veido 13,5 procentus no visu transportlīdzekļu reģistrācijas, salīdzinot ar 18,4 procentiem 2023. gadā.

 
Visi komentāri
 
0pis 25.janvāris 2025 14:17
8 0 Atbildēt

Bet kā palielinās - katram pircējam dāvanā VW kalendārs? Vai atlaies mīnus 20kā? Un kur? Ķīnā, EU vai ASV?

Sipo 25.janvāris 2025 14:40
7 0 Atbildēt

Kas Tev jāzina, vai tad nepietiek ar mūspusē slaveno "mēs pie tā strādājam"?

650 25.janvāris 2025 14:24
19 2 Atbildēt

Kurš vispār ir tas, kas "uzdeva" eurovaldniekiem ieviest šādu te mākslīgi izdomātu sodu? Kam diez ir izdevīgi, lai euro auto (riepu,kalošu,apakš bikšu vai jebkādu citu preču) ražošana tiktu (apzināti!) iznīcināta? Kurp diez dosies tie darbu un ienākumus zaudējušie izputināto nozaru darbinieki? Ko viņi ēdīs?

1984 25.janvāris 2025 15:36
17 1 Atbildēt

Kurp diez dosies tie darbu un ienākumus zaudējušie izputināto nozaru darbinieki? Ko viņi ēdīs?

Dosies uz sazzvērestības teorijās minētajām 15 minūšu pilsētām (geto, rezervātiem, koncentrācijas nometnēm), ēdīs ko iedos (varbūt neiedos)..... pīpls apēdīs, nešaubīgi to visu apēdīs....kovidšovs to (paklausību un pakļaušanos nenormālībām) parādīja un pierādīja

0pis 25.janvāris 2025 17:19
1 7 Atbildēt

Mjā, latvietim bail no 15min. pilsētām, jo ir tik kaifīgi braukt uz darbu stundu-pusotru divreiz dienā, atk. no sastrēgumiem, ierēķinot bērnu vadāšanu uz DB/skolu otrā pilsētas galā (jo tur tak IRA labāk). Tad jau nav jābrīnās, ka brīvdienās tie netolerē ne mazāko kavēšanos un nedomājot iet otram pierē pie mazākās izdevības.

imzz 25.janvāris 2025 17:57
1 1 Atbildēt

15 min pilsētas tika uzbūvētas jebkurā pietiekami lielā pilsētā PSRS laikos. Esmu tādā dzīvojis Kijevā. Kvadrāts ar malu apm. līdz 800 m, ko veido daudzdzīvokļu nami, pa vidu kaut kas līdzīgs palielinātam daudzdzīvokļu namu pagalmam. Vidū divstāvu ēka, 1. st. pārtikas universālveikals, otrā vienā pusē ne diez kāda ēstuve, otrā pusē ne diez kāds restorāns un frizētava. tad gabaliņu tālāk bērnudārzs, vēl skola, un "pilsētas stūrī aiz ceļa fabrika strādāšanai, otrā stūrī kino, kas kopīgs ar jau "nākamo pilsētu.

0pis 25.janvāris 2025 18:31
2 0 Atbildēt

Es nez, man šķiet ka baigi ērti sīko vispirms ievest DB, neejot tālāk par 10min, tad pa tiešo uz darbu nesēžot sastrēgumos. Pamatskola arī lai ir netālu - no kādas 4. klases jau lai pats brauc uz citu skolu ar sabiedrisko, ja vietējā neliekas gana laba.

Es labāk brīvdienās kaut kur izeju vai izbraucu, nevis darbdienās nobraucos līdz baltajām pelītēm, ka pie stūres iemieg vai no stresa krustojumā lec laukā kauties ar kādu, kas nokavē startu par 3sek.

n0@$$ 28.janvāris 2025 4:23
1 0 Atbildēt

Alkatīgie auto koncerni indē tevi un tu tik saki paldies ! Ja nebūtu regulējuma būtu svina benzīns ,nekādu katalizatoru ,ad blue u.t.t. Visi sprāgtu no plaušu slimībām, svina saindēšanos u.t.t. un tu priecātos ,ka tik ir darbs.

Sergejs 28.janvāris 2025 15:21
0 0 Atbildēt

Nu vai tad nezini ka indiāņu problēmas šerifam pie kājas?

imzz 25.janvāris 2025 18:22
10 0 Atbildēt

Manuprāt, neloģiski ir tas, ka netiek ņemtas vērā atšķirības starp "bloka" valstīm. Piem, Nīderlande: Iedzīvotāju blīvums 520/km2 Latvija 30/km2 . 17 reizes mazāk. Kāds pamats noteikt vienādus standartus ?

1984 26.janvāris 2025 13:43
5 1 Atbildēt

Šodienas Brasseles politbirojs cilvēkam parastajam ir stipri kaitīgāks nekā Brežņeva laika senilo vecīšu kompānija

Krotow 26.janvāris 2025 16:03
0 1 Atbildēt

Un ir alternatīva bez ielīšanas atpakaļ senilo vecīšu apskāvienos?

1984 26.janvāris 2025 17:24
4 0 Atbildēt

Diemžēl mums ir tikai divas izvēles, un abas ir diezgan nejaukas  - Eiropa strauji jūk prātā, bet Puttainais ar kompāniju te ir vēl mazāk vajadzīgs....

Onsis 25.janvāris 2025 18:22
5 4 Atbildēt

Kā tos var pārdot, ja tos šrotus neviens nepērk?

sviesc 25.janvāris 2025 20:03
6 1 Atbildēt

vw vienkāršī vajadzētu klapēt ciet to bodi, i viss. Lai tie zaļie,zilie un citi pasaku tēli staigā kājam. kā arī pa ielu ejot lai atskatās, jo kurā katrā brīdī var dabūt nazi mugurā no atlaistā darbinieka.

Hmmm 26.janvāris 2025 12:31
0 1 Atbildēt

Nu lai iedod cenu ka Ķīna!

Kanibaals 26.janvāris 2025 15:23
1 0 Atbildēt

Cik no auto jābūt melnā un cik baltā krāsā?

n0@$$ 28.janvāris 2025 6:49
0 0 Atbildēt

Auto ražotaāji nesēž rokas klēpī salikuši ??? Kādi jauni modeļi? Uz tās invalīdu platforas saliktas dažādas virsbūves?! Vai ICEkāru invalīdi ar EV iekšām ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi 35

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi, aģentūru LETA informēja "Augstsprieguma tīkla" (AST) komunikācijas vadītāja Līva Jēgere. Lasīt vairāk

 

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 12

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā. Lasīt vairāk

 

57 000 -75 000 eiro: Stellantis apakšzīmola flagmanis DS Nr`8 pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 6

Stellantis atvēris pasūtījumu grāmatu jaunajam elektrisko modeļu flagmanim DS Nr`8. Cenas sākas no atzīmes 57 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Elektrotīklu sinhronizācijas laikā sagaida operatīvu reakciju uz visiem riskiem

Sinhronizācijas ar Eiropas elektrotīkliem gaitā jābūt gataviem operatīvi reaģēt uz visiem iespējamiem riskiem, ceturtdien, tiekoties ar ar klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS), uzsvēris Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti