Visi komentāri - Gandrīz 96% no Norvēģijā janvārī pārdotajiem jaunajiem automobiļiem bijušas elektriskās automašīnas

Gandrīz 96% no Norvēģijā janvārī pārdotajiem jaunajiem automobiļiem bijušas elektriskās automašīnas 20

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.februāris 2025 13:04

Gandrīz 96% no šogad janvārī Norvēģijā reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem bijušas elektrtiskās automašīnas, liecina publicētā valsts automašīnu tirgu uzraugošās grupas OFV informācija.

No janvārī Norvēģijā pārdotajiem jaunajiem automobiļiem 8954 jeb 95,8% bija elektriskie spēkrati.

Ietverot uzlādējamos hībrīda modeļus, elektriskie automobiļi janvārī veidoja 96,8% no valstī kopumā pārdotajiem jaunajiem spēkratiem.

Visvairāk Norvēģijā janvārī pārdotas "Toyota bZ4X", "Volkswagen ID.4" un "Nissan Ariya" automašīnas.

Jau ziņots, ka pērn 89% no Norvēģijā reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem bija elektrtiskās automašīnas.

Norvēģijā elektriskie automobiļi ir atbrīvoti no daudziem nodokļiem, tādējādi tie ir konkurētspējīgāki salīdzinājumā ar automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem, kuriem piemēro lielus nodokļus.

Tāpat šo automobiļu īpašniekiem nav jāmaksā ceļa nodevas, viņi var bez maksas izmantot publiskās autostāvvietas un braukt pa sabiedriskā transporta satiksmes joslām.

Norvēģija vēlas panākt, lai no 2025.gada visas jaunās automašīnas valstī būtu bez kaitīgajiem izmešiem, proti, elektriski vai ar ūdeņradi darbināmi automobiļi.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 3.februāris 2025 13:59
1 2 Atbildēt
n0@$$ 3.februāris 2025 14:44
1 1 Atbildēt

Toyota bZ4X droši atdod par 10 kronām ,jo kam tas sūds vajadzīgs ?!

n0@$$ 3.februāris 2025 14:47
1 1 Atbildēt

Priecājies ,ka piecūko komentārus !!! Stulbeni.

VP 3.februāris 2025 18:30
8 4 Atbildēt

Tas ir tikai un vienīgi valsts noziedzīgās politikas rezultāts. Brīvajā tirgū, ar vienādu ievedmuitu visiem auto, elektriskie brauktu nakuj vienā virzienā uz Ziemeļpolu. Un norvēģu zemei vēl ir tāda īpatnība kā izstiepums, kuru nonstopā nespēj izbraukt neviens elektroauto. Elektriskie no Oslo līdz Nordkampusam brauc nedēļu, ja nenosalst jau 100 km aiz Oslo.

650 3.februāris 2025 21:04
9 1 Atbildēt

No kurienes viņiem naudiņa?? Pēc 2023šā gada datiem, Norģēģija exportēja 1.7miljonus barelu naftas/diennaktī.Kur vēl noziedzīgāka politika- par šajā acīmredzamajā "dabas bendēšanas" procesā iegūtajiem milzu līdzekļiem deklamēt sevi kā viscauri zaļu un nevainīgu.

imzz 4.februāris 2025 12:33
3 0 Atbildēt

Nu, malači. Lai tik turpina eksperimentu. "viņi var bez maksas izmantot publiskās autostāvvietas un braukt pa sabiedriskā transporta satiksmes joslām."  joprojām ?

Ja visi brauks ar elektriskajiem auto, tad, pēc elementāras loģikas, stāvvietas būs pilnas un sab. transporta joslām zudīs jēga.

Teslists 4.februāris 2025 16:52
2 1 Atbildēt

Kapēc tu uzskati, ka tikai sabiedrības atkritumiem, kuri brauc lohovozā, vajadzētu būt atseviškai prioritārai joslai? 

Autobusa joslu izmanto arī motocikli, mopēdi, divriteņi.

Kapec tu nedirs uz tiem, božēlojamais skauģi?

imzz 4.februāris 2025 22:48
0 0 Atbildēt

Cilvēks, es nevienu neapskaužu. Tesla tak nav nekas sevišķs. Tā ir Maska širpotrebs. Un man uz konta ir pietiekami, lai es varētu nopirkt, piemēram, jaunu Tesla Y long range ar vienu pārskaitījumu bez aizņemšanās.

Teslists 5.februāris 2025 10:19
0 1 Atbildēt

Wooow! Tad jau tu esi bagātnieks.

Tad huļi runā kā miskastnieks no autobusa?

Nenopērc to model Y lai varētu arī braukt pa autojoslu, pietiks tukši dirst .

Teslists 5.februāris 2025 10:21
0 0 Atbildēt

Es tev varu aizsutit savu referāļa linku, dabusi 2000 atlaidi.

imzz 5.februāris 2025 11:40
0 0 Atbildēt

Nevajag par visiem spriest pēc sevis ;) Ar auto es tagad braucu diezgan maz, tāpēc pirkt Teslu būtu kaut kas līdzīgs kapitālieguldījumam, bet "ieguldīt" naudu EV būtu viens no nejēdzīgākajiem naudas ieguldīšanas veidiem.

Teslists 5.februāris 2025 19:40
1 0 Atbildēt

Kāda naudas ieguldīsana. Tā ir mašīna. Kas par murgiem. Te viss skaidrs. Bomzis parastais. Nauda ir tikai nedrikst tērēt. ddd

nja 4.februāris 2025 15:09
1 1 Atbildēt

kur bazīs nolitotos akumulatorus? droši vien pie mums glabāt. nekā ekoloģiska te nav. tam aķim lielāks kaitejums nekā izpludes gazēm rL6L

Es 4.februāris 2025 17:01
5 0 Atbildēt

Dzīvoju jau ilgāku laiku Norvēģijā un neviens no atvieglojumiem vairs Norvēģijā nav, nedrīkst braukt vairs pa sabiedriskā transporta joslām, nav bezmaksas stāvvietas utt, beidziet muldēt ja neziniet

Viktors 4.februāris 2025 17:25
1 1 Atbildēt

Nez ko šie darīs krīzes situācijā (piem. lai tas nenotiek, bet Ukrainas situācija)? Elektroenerģijas padeves pārtraukuma laikā sēdēs mierā vai piemontēs pedāļus.

Tt 4.februāris 2025 18:12
0 0 Atbildēt

To pašu, ko zviedri pēc brīvdienām tikai 10x garākām rindām, lai arī katram mājās lādētājs. Šis video no Zviedrijas, bet pēc Lieldienu brīvdienām un citām garākām šis pats katru reizi notiek Norvēģijā arī

www.vg.no/stories/31904...1zcJ4nVqwJJ50Y

Tt 4.februāris 2025 18:08
0 0 Atbildēt

Tas ir valsts uzspiests. Ja gribi, lai privātais darbs apmaksā automašīnas izdevumus par braukšanu uz darbu, tad tam jābūt elektro. Iekšdedzes mašīnas īpašnieks neko nesaņem. Protams, ka pirks elektro, lai arī gribētu iekšdedzes. 

Gribi saņemt valsts, komunas pasūtījumu-visiem jābrauc elektro, pat ekskavatori. Ja atbrauksi uz komunu ar iekšdedzes motoru uz sapulci ar komunas priekšniekiem, 25 000kr soda nauda. Komuna ir tas, kas novads Latvijā.

Tas tā plašākai situācijas izpratnei kā tā tik daudz elektro. Ak, jā, paskatieties vispār cik daudz saloni piedāvā iekšdedzes modeļus.

Tt 4.februāris 2025 18:10
0 0 Atbildēt

Un ak jā, ap Oslo autobusa joslas nevar uzmantot jau gandrīz gadu. Ārpus Akeršus var, tikai tur to autobusu joslu ir tik pat daudz cik Latgalē

Re 4.februāris 2025 21:38
1 0 Atbildēt

Es dzīvoju Oslo un no pagājušā gada vairs nav atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām. Un viņu infrastruktūra kas saistīta ar elektro auto lādēšanu ir zem katras kritikas. Lādētāju ir daudz bet ziemā uzlāde notiek ļoti lēni jo ir pārslogota. lielajā salā atteicās darboties 60% elektrisko autobusu turklāt pasažieri ziemā tiek pārvadāti ļoti lielā aukstumā, jo jātaupa tak baterija. Un kur jūs ķērāt info par bezmaksas stāvvietām? Nu jau gadu arī elektroauto maksā ceļa nodevas tāpat kā fosīlie kurinātāji, protams mazāku bet maksā vienalga. Un elektriskā auto mūžs ir 5 gadi. Tad tas pārvēršas par milzu apgrūtinājumu tās īpašniekiem....nu neperkat tikai dieva dēļ tos nolietotos tosterus kas maksimums 100 km ir spējīgi nobraukt ar vienu uzladi!!!!

imzz 5.februāris 2025 11:47
0 0 Atbildēt

Nu, re. Man jau bija tāda nojauta. Bet, meklējot informāciju internetā par tēmu, parasti nokļūst pie elektriskajiem entuziastiem, un tad rodas tāda aina, it kā Norvēģijā jau būtu iestājušies pilnīgi elektrovasjuki.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lai visi nonāktu paradīzē – zināms iemesls, kādēļ automašīna Minhenē iebrauca cilvēku pūlī 2

Policija noskaidrojusi afgāņu patvēruma meklētāja nolūkus, kādēļ tas apzināti vadīja automašīnu virsū cilvēkiem. Lasīt vairāk

 

Slikto grants ceļu dēļ atsakās pārvadāt pat skolēnus (+ VIDEO) 5

Limbažu pusē ceļi vietām ir tik slikti, ka sabiedriskais transports nereti atteicies braukt un pārvadāt pat skolēnus. Lasīt vairāk

 

“Dieva aci” ikvienam - visi BYD saņems pašu izstrādāto autopilota sistēmu God’s Eye 10

Ķīnas autobūves līderis, koncerns BYD, paziņojis, ka autonomās braukšanas sistēmu God’s Eye saņems ikviens viņu ražotais modelis, tostarp arī tie, kurus pieņemts uzskatīt par mazcenas modeļiem. Lasīt vairāk

 

Kas mikroķirurgam patīk jaunākajā Honda CR-V hibrīdā? (+ VIDEO) 8

Honda CR-V ir liels, izskatīgs un moderns japāņu krosovers. Tas pieejams tikai ar pašuzlādes vai lādējamo hibrīddzinēju, un atkarībā no tā ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Ko par to teiks pazīstams mikroķirurgs ? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti