Mercedes-Benz nodaļa Special Trucks jaunākajā speciālās tehnikas izstādē Abu Dabī nodemonstrējusi modeļus Arocs un Zetros, kas izstrādāti armijas vajadzībām.
Mercedes Zetros ir paredzēts militārām operācijām apvidū ar ierobežotu infrastruktūru. Konstrukcija ar motora pārsegu un vadītāja kabīni aiz priekšējās ass nodrošina zemāku kopējo augstumu, manāmi samazinātu vibrāciju un vibrāciju slodzi personālam un kravām, lielāku braukšanas drošību un lielāku ātrumu uz nelīdzena reljefa. Vadītāja kabīnei nav jābūt paceltai, lai veiktu darbus motortelpā, šajā laikā var palikt automašīnā un nodrošināt sakaru sistēmu un citu transportlīdzekļa funkciju izmantošanu.
Visi Zetros modeļi ir aprīkoti ar OM 460 rindas sešcilindru dīzeļdzinēju, kas rada līdz 510 Zs lielu jaudu un līdz 2300 Nm griezes momentu no 12,8 litru darba tilpuma. Spēka agregāts darbojas apvienojumā ar Allison 16 pārnesumu automātisko pārnesumkārbu, kurai ir manuālais režīms, divpakāpju sadales kārbu un pieslēdzamiem diferenciāļu bloķētājiem. Komplektācijā iekļauta vinča, kas ļauj iekraut riteņu vai kāpurķēžu transportlīdzekļus ar kopējo masu līdz 70 tonnām.
Arocs 6x6 ir paredzēts vēl smagāku kravu vilkšanai – automašīna var transportēt tankus, speciālo aprīkojumu vai citas kravas, paļaujoties uz 12,8 litru sešcilindru OM 460 dīzeļdzinēju un tā 421 Zs jaudu, apvienojumā ar Allison 12 pārnesumu robotizēto kārbu ar manuālo režīmu. Šī modeļa ekipējumā ir jaudīga vinča, ko var izmantot smagās tehnikas pārvietošanai, uzkraušanai vai izkraušanai. Speciālais aprīkojums ietver jumta lūku, maskēšanās gaismas, kas samazina iespēju pamanīt transportlīdzekli, braucot naktī, kā arī riepu spiediena kontroles sistēma ar bezpakāpju spiediena regulēšanu, lai uzlabotu tā spēju bezceļa apstākļos.
Precizēšu- vai šie auto arī ur aprīkoti ar SCR katalītisko neitralizētu, adBlue sistēmu un kvēpu filtru, kas bojājuma gadījumā neļauj auto braukt?