Visi komentāri - Trafic, Estafette un Goelette – pirmie Ampere ražotie Renault programmdefinētie automobiļi

Trafic, Estafette un Goelette – pirmie Ampere ražotie Renault programmdefinētie automobiļi 3

 

Foto: Renault

Renault | 29.aprīlis 2025 12:25

Visi trīs jaunie Renault vieglie komercautomobiļi būs pirmie, kuros tiks izmantota Ampere elastīgā, mērogojamā programmdefinēta automobiļa arhitektūra.

Trafic, Estafette un Goelette ir jaunas elektroautomobiļu paaudzes trieciengrupa un apgāž šī segmenta ierastos principus, kļūstot par pirmajiem zīmola automobiļiem, kuros izmantota Ampere izstrādātā elastīgā, mērogojamā programmdefinēta automobiļa arhitektūra.

Jauna pieeja automobiļu dizainā

Līdz šim automobiļi tika projektēti ap šasiju un iekšdedzes vai elektrisko piedziņu. Ražotāji tad pievienoja visus elektroniskos elementus un iepriekš sagatavotās aprīkojuma pakas, kas nepieciešamas dažādām funkcijām un versijām. Šāda pieeja automobiļu dizainam nozīmēja ļoti daudz elektronisku vadības bloku – līdz pat 80 vienā automobilī – ierobežojot jaunu elementu veiktspēju un integrēšanu.

Ieviešot pieeju, kas līdzinās lielākajai daļai visjaudīgāko datoru, Ampere sava jaunā programmdefinētā automobiļa pieeju balsta uz vienas platformas ar centralizētu programmatūras arhitektūru un savienotu, intelektisku operētājsistēmu, kas ātri un uzticami kontrolē, analizē un atjaunina automobiļa funkcijas.

Lieljaudas datori darbojas kā šī automobiļa smadzenes, apstrādājot borta sensoru iegūtos datus – konkrēti no vadītāja atbalsta sistēmām (ADAS), piedziņas, šasijas kontroles un multivides / savienojamības pakalpojumiem. Šos datorus var atjaunināt ar jaunām funkcijām, lai automobili modernizētu vai pagarinātu tā kalpošanas laiku, izmantojot Ampere izstrādāto automobiļa operētājsistēmu jeb CAR OS.

Šī revolucionārā pieeja, kuru projektējuši un izstrādājuši Ampere inženieri, pārdefinē līdzšinējos standartus. Vispirms tā būs pieejama Trafic, Estafette un Goelette lietotājiem.

Automobilis, kas ir individuāli pielāgots katram lietotājam

Profesionālie lietotāji varēs atjaunināt savu automobili gluži tāpat kā savu klēpjdatoru vai tālruni, reāllaikā pievienojot jaunas funkcijas visā tā kalpošanas laikā. Varēs padarīt pieejamus personalizētus piedāvājumus, atspoguļojot katras personas faktisko lietojumu un braukšanas paradumus.

Tādējādi ar darbībām un prasībām atbilstoši pielāgotām funkcijām profesionāliem lietotājiem varētu uzlabot pieredzi.

Automobiļiem ar specifiskām funkcijām, piemēram, ātrās palīdzības, ugunsdzēsēju, policijas mašīnām, automobiļiem ar ledusskapi un citiem pārveidojumiem varētu iekļaut speciālas lietotnes katra elementa unikālai, centralizētai vadībai. Līdzīgu pieeju ievieš openR Link ar konvertētāja kompanjonu – godalgotu inovāciju, kas pieejama Renault Master, – tikai šajā gadījumā klāt vēl nāk programmdefinētā automobiļa intelekts.

Uzņēmumi, kuri izmanto paši savu operētājsistēmu, piemēram, piegāžu veikšanai, varēs borta multivides sistēmā integrēt savu OS, lai reāllaikā piegādes šoferiem viņu maiņā nosūtītu informāciju (laiks, maršruts, kontaktinformācija, piezīmes utt.).

Autoparka lietotāji varēs pieteikties savā profilā un piekļūt personalizētai saskarnei ar viņu iecienītiem automobiļa iestatījumiem un lietotnēm.

Foto: Renault

Foto: Renault

Foto: Renault

Foto: Renault

 
Visi komentāri
 
Krotow 29.aprīlis 2025 17:02
0 0 Atbildēt

Un salabot varēs tikai ražotāja tehniskais personāls. Redzu uz kurieni tas viss iet.

0pis 29.aprīlis 2025 17:25
3 0 Atbildēt

Pietiks kondensātam iemesties superdatorā vai sagrabēt kādam kontaktam un vadītājs nekurienes vidū vilks laukā veco labo telefonu, lai ziņotu Šef, viss pagalam, esmu dirsā un tālāk par to netieku.

VST 29.aprīlis 2025 22:23
1 0 Atbildēt

Tieši tā. Pārlieku liela "unifikācija". Vadības blokiem jābūt atsevišķiem saprāta robežās. Bet kurš tad mūsdienās domā par remontēšanas iespējamību.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā operācijā aptur Ukrainā bāzētu telefonkrāpnieku tīklu; par izkrāpto pirka luksusa auto (+ VIDEO)

Valsts policija (VP) kopā ar kolēģiem no citām valstīm decembrī apturējusi organizētas noziedzības tīklu, kas uzturēja krāpnieku zvanu centrus Ukrainas pilsētās Dņipro, Kijivā un Ivanofrankovskā, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Notverts Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš uz auto uzlīmēja simbolu “Z” burta formā (+ VIDEO) 3

Notverts kāds Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš aplīmējis auto ar simbolu “Z” burta formā. Vainīgo izdevies atklāt, lielā mērā pateicoties apzinīgam pilsonim, kurš par notikušo ne tikai nekavējoties ziņoja policijai, bet arī palīdzēja sagādāt pierādījumus. Taču liels bija viņa izbrīns, kad pēc lietas izskatīšanas vaicājot, kādu sodu Krievijas agresijas atbalstītājs saņēmis, policija atteicās to izpaust. Lasīt vairāk

 

Kuru upurēt? – atkal baumas par Stellantis visu 14 zīmolu dzīvotspēju 7

Stellantis zem sava karoga sapulcējis 14 lieliskus spēlētājua, tomēr ne visi var lepoties ar pienesumu, kas garantē dzīvotspēju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti