Bez ekrāniem un lētiem vizuļiem - De Tomaso ir atgriezies (+ FOTO) - iAuto

Bez ekrāniem un lētiem vizuļiem - De Tomaso ir atgriezies (+ FOTO) 7

 

Foto: De Tomaso

iAuto.lv | 17.maijs 2025 4:03

Pēc tam, kad 2019. gada Gudvudas Ātruma festivālā tika parādīts pilnībā funkcionējošs prototips P72, sekoja sešus gadus ilgs klusums, kas tagad pārtraukts.

Nesen ūdeņi beidzot sakustējušies un, kā vēl – markas preses dienests ziņo, ka sērijveida modelis ir gatavs un piegādes klientiem sāksies jau šogad.   

De Tomaso P72 pirmsākumi meklējami 1965. gadā, projektā apvienojoties Alehandro De Tomaso un Kerolam Šelbijam un mūsdienu variants veidots velkot paralēles ar vēsturi.  

Foto: De Tomaso

Mūsdienu P72 izceļas ar ar izliektām virsbūves līnijām un lieliem gaisa ieplūdes atverēm uzlabotai aerodinamikai. Prezentācijas automašīnai ir balts virsbūves pamatkrāsojums, rozā zelta krāsas jumts, spoguļu korpusi, riteņu diski un priekšdaļas dekors. Ražotājs uzsver, ka monokoka šasija izgatavota no viena oglekļa šķiedras materiāla gabala, tāpat kā priekšējais un aizmugurējais apakšrāmis. Nav līmēšanas, nav metināšanas — De Tomaso apgalvo, ka viņu šasija nosaka "jaunu standartu" strukturālajai tīrībai.

Foto: De Tomaso

Salonā nekā lieka, ļaujot vadītājam koncentrēties uz savu galveno uzdevumu: braukšanu. Tādēļ ar ādu izdarinātajā kabīnē nav ne  ekrānu, ne informācijas un izklaides sistēmas – vien sešas apaļas formas liela izmēra ciparnīcas, kas iebūvētas smalki darinātās “muciņās”, kā arī atklātā tipa ātrumpārslēgs ar apaļu uzgali.

Arī pārējo kontroles slēdžu forma ir apaļa, bet to izmēri – lieli, ieskaitot griestu konsoli ar sešām tikpat lielām pogām (interesanti, kam tās?).

Foto: De Tomaso

P72 darbina 5,0 litru V8 ar turbokompresors, kas, pēc De Tomaso teiktā, tika izstrādāts ekskluzīvi šim transportlīdzeklim. Iepriekš tika runāts par dzinēju, kas atvasināts no Ford Coyote V8 un noregulēts sadarbībā ar Roush inženieriem.

P72 modelī šis agregāts attīsta 700 ZS jaudu un 819 Nm griezes momentu, kas tiek piegādāts aizmugurējiem riteņiem caur sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. De Tomaso neatklāj paātrinājuma vai maksimālā ātruma datus, uzsverot, ka galvenais uzdevums bija atdzīvināt leģendāro zīmolu un dinamikas rādītājiem nav atvēlēta galvenā loma.

De Tomaso P72 piegādes sāksies vēlāk šogad, taču uzņēmums vēl nav paziņojis oficiālās cenas. Iepriekš tika ziņots, ka nolūkā saglabāt ekskluzivitāti, izlaidīs vien 72 šādas automašīnas.

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 17.maijs 2025 9:50
2 0 Atbildēt

Tas taču ir 70to gadu auto, tikai izgatavots no modernākiem materiāliem. Paņem kādu moderno auto un priecājies par integrāciju un mīksto plastmasu, kas uzreiz nečīkstēs kratoties par 100x lāpīto Rīgas asfaltu.

anonimikis 17.maijs 2025 9:04
1 2 Atbildēt

Tās 6 ciparnīcas kā reiz izskatās pēc lētiem vizuļiem. Kaut kā uzheračītas uz paneļa, nevis smuki integrētas.

0pis 17.maijs 2025 9:52
1 1 Atbildēt

"šasija izgatavota no viena oglekļa šķiedras materiāla gabala" - tas ir kā, bez karbona slāņiem kurus tin pa virsu iepriekšējam? Izlēja kā plastmasas vannu?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti