Visi komentāri - 5 minūtēs 400 km – BYD uzstādīs 15 000 superātrās uzlādes iekārtas

5 minūtēs 400 km – BYD uzstādīs 15 000 superātrās uzlādes iekārtas 4

 

Foto: Ekrānbilde no facebook.com/carnewschina

iAuto.lv | 9.jūnijs 2025 4:52

Šāda iekārta var nodrošināt īpaši ātru uzlādi vienā sekundē pievienojot gaitas rezervei 2 km, kas nozīmē, ka 5 minūtes ir pietiekami, lai ceļu turpinātu 400 km garumā.

Ķīnas autobūves gigants BYD ir paziņojis par vērienīgu projektu – uzņēmums kopā ar partneriem plāno izveidot īpaši ātru elektroauto uzlādes staciju tīklu visā valstī. Šis tīkls ietvers 15 000 viena megavatu jaudas uzlādes termināļus, būtiski pārniedzot Tesla Supercharger V4 iespējas, kas spēj nodrošināt tikai pusi no šīs jaudas – 500 kilovatus.

Projekts tika oficiāli atklāts Guandunas-Honkongas-Makao autoizstādē, un tā mērķis ir padarīt ātro uzlādi tikpat ātru un ērti pieejamu kā tradicionālo degvielas uzpildi. Uzlādes tīkla izbūvē BYD iesaistījis vietējos partnerus – uzņēmumu Xindietu un uz DiDi bāzēto uzlādes infrastruktūras uzņēmumu Xiaoju Charging. Taču BYD arī pats uzņemas būtisku daļu projekta – uzņēmums apņēmies patstāvīgi izveidot četrus tūkstošus uzlādes staciju. Līdz šim jau ir uzbūvētas vairāk nekā 500 stacijas, kas aptver aptuveni 200 Ķīnas pilsētu.

Uzņēmuma stratēģija ir cieši saistīta ar jauno paaudžu elektroauto – piemēram, BYD Han L sedanu un Tang L krosoveru, kas abi izmanto 1000 voltu arhitektūru un ir piemēroti uzlādei ar īpaši jaudīgām stacijām. Šie auto var tikt uzlādēti ar diviem vadiem vienlaikus, būtiski samazinot uzlādes laiku – pat par 70%. Tikai šā gada aprīlī vien BYD pārdeva vairāk nekā 10 tūkstošus Han L un vairāk nekā 11 tūkstošus Tang L automašīnu, kas uzņēmuma ieskatā ir tieši saistīts ar ātrās uzlādes pieejamību.

Tomēr BYD nav vienīgais spēlētājs šajā jomā. Arī citi ražotāji nesnauž – piemēram, Geely meitasuzņēmums Zeekr jau martā paziņoja par savu plānu ieviest vēl jaudīgākas – 1,2 megavatu – uzlādes stacijas. Šo tīklu Zeekr sola sākt izvērst jau līdz šī gada beigām. Elektrouzlādes sacensība Ķīnā ir sākusies – un tā kļūst arvien intensīvāka.

 
Visi komentāri
 
Onsis 9.jūnijs 2025 14:39
1 0 Atbildēt

Cik ilgā laikā tāds auto nodeg?

Hmm 9.jūnijs 2025 14:52
2 0 Atbildēt

Ja kopā ar kuģi, tad nedēļu vajadzēs

hue 9.jūnijs 2025 15:27
0 0 Atbildēt

Atkarībā no uzlādes līmeņa (nopietni)

imzz 9.jūnijs 2025 19:47
0 0 Atbildēt

BYD ļoti balstās uz parādiem. Faktiskais parāds esot ap 44 miljardi $. Un to pamatā veido parādi piegādātājiem. BYD esot prakse aizkavēt maksājumu līdz 275 dienām un vairāk, kamēr nozares prakse nepārsniedz 90 dienas max. Maksājumu vietā BYD izniedzot garantijas vēstules, kuras piegādātāji pat mēdzot iesniegt bankām, lai paši saņemtu kredītu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan parāda attēlus un pastāsta par jauno Leaf (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan iepazīstinājis ar jaunās paaudzes elektromobili Leaf, kas pasūtīšanai kļūs pieejams šoruden. Lasīt vairāk

 

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas OCTA (+ VIDEO) 2

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas obligātā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise jeb OCTA. Izmaiņas ir ieviestas, lai nodrošinātu lielāku drošību ceļu satiksmē un aizsargātu cietušos ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 

Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem 20

Vācijas reģionālā tiesa noraidījusi kāda elektroautomobiļa īpašnieka sūdzību, kurš vēlējās attiesāt sodu, ko viņam piesprieda par ātruma pārsniegšanu gaisa kvalitātes uzturēšanas zonā. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim par ceļu infrastruktūras (ne)ietekmi uz drošību (+ VIDEO) 93

Māris Ozoliņš skaidro, kāpēc nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim, kurš uzskata, ka negadījumu statistiku vairo nevis ceļu infrastruktūra, bet braukšanas stils.. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti