Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt - iAuto

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto.lv | 13.augusts 2025 4:06

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam.

Par to raksta vācu mediji, atsaucoties uz interviju izdevumā Handelsblatt, kurā Kaleniuss norādījis – “Ja ES nemainīs savas domas, autoražotāji "ar pilnu ātrumu ietrieksies sienā".

Vēl pirms dažiem gadiem Mercedes bija apņēmies pilnībā koncentrēties uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Eiropas tirgū un līdz desmitgades beigām pārtraukt pārdot automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem – "ja tirgus apstākļi to atļaus". Šis ambiciozais mērķis nu ir atmests un  ražotājs veic 180 grādu pagriezienu. Bez iekšdedzes dzinējiem vietējā autobūves nozare "sabruks", uzskata izpilddirektors, un paskaidro - ja regulatori aizliegs jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinējiem, pircēji pirms noteiktā termiņa stāšanās spēkā metīsies iegādāties benzīna un dīzeļa mašīnas, kas "nekā nepalīdzēs klimatam".

Kaleniuss izteicies, ka dekarbonizācija ir jāpanāk, taču tas jādara saskaņā ar realitāti, ir jābūt atvērtiem jaunām tehnoloģijām un nedrīkst aizmirst par savu ekonomiku.

Elektromobiļi joprojām ir tālu no 100 procentu tirgus daļas, ko ES vēlas sasniegt. Pirmajā pusgadā automašīnas bez iekšdedzes dzinējiem veidoja tikai 17,5 procentus no kopējā pārdošanas apjoma ES valstīs, Apvienotajā Karalistē un Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīs (Islandē, Lihtenšteinā, Norvēģijā un Šveicē). ACEA dati arī liecina, ka uzlādējamie hibrīdi veidoja tikai 8,7 procentus no kopējā piegāžu skaita. Parastie hibrīdi veidoja 35 procentus, taču šajā skaitā ir iekļauti arī automobiļi ar vieglo hibrīdsistēmu, ko daudzi neuzskata par "īstiem" hibrīdiem.

ES 2035. gada aizliegums vēl nav akmenī cirsts - tas tiks pārskatīts vēlreiz turpmākajos mēnešos. Tomēr Eiropas Komisija, ES izpildvaras iestāde, vēl martā atkārtoti apstiprināja savu apņemšanos līdz nākamās desmitgades vidum sasniegt 0 g/km CO₂ emisiju jaunām pārdotajām automašīnām.

Šajā kontekstā Mercedes ir pamats bažām - elektroautomobiļu pārdošanas īpatsvars globālajās piegādēs 2025. gada pirmajā pusē bija tikai 8,4 procenti, salīdzinot ar 9,7 procentiem tajā pašā periodā 2024. gadā. Pat ieskaitot PHEV, elektrificētie modeļi veidoja tikai 20,1 procentu no kopējām piegādēm gada pirmajos sešos mēnešos.

Vai uzvarēs veselais saprāts, vēl jāredz, taču, ņemot vērā spēcīgo pretestību, ar kuru ES saskaras jau kādu laiku, pastāv cerība, ka aizliegumu varētu atvieglot.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 14.augusts 2025 10:46
21 0 Atbildēt

Būtībā jau visa autobūve ir veidota neracionāli no dabas un resursu viedokļa. Auto vajadzētu veidot ar domu, ka tā kalpošanas laiks būs vismaz 30 gadu. Un industrijai vajadzētu orientēties uz remontu, nevis nepārtrauktu jaunu modeļu izlaidi, it kā ap pusotru tonnu un vairāk smagais agregāts būtu kaut kas līdzīgs sieviešu šmotkām, kuras nepārtraukti jāmaina, līdzko vecās vairs nav modē. Remontu izdevīgums būtu panākams ar daudz lielāku standartizāciju nekā patlaban, lai samazinātu nepieciešamo rezerves daļu nomenklatūru.

0pis 13.augusts 2025 8:23
8 1 Atbildēt

Ir palaists reArm Europe plāns, kas tuvākajos 5 gados būs svarīgāks par EV un bezmaksas uzlādi. Tā ka es gaidu ka visu to jārēšanos ar nabagu mudināšanu pirkt EV izbeigs pabalstīt finansiāli, kas var - var, kas nevar - brauc ar ko var. 

Starp citu, laba alternatīva - piesakies valsts militārajā dienestā un brauc ar tanku.

Viktors 13.augusts 2025 13:14
7 1 Atbildēt

ES daudzi lēmumi tiek pieņemti bez saprāta. Kamēr ķīnieši, krievi, jeņķi, visa Āzija kurina no rūpnīcām dūmeņus ar pilnu jaudu, ES grauj visu ko var. Kādas problēmas bija maksimums noteikt, ka visiem auto jābūt ar vismaz hibrīddzinējiem. Gaiss pilsētās tīrs, praktiski auto joprojām, un ekonomiski izdevīgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijā apstājas simtiem Porsche: kas noticis? 2

Krievijā liels skaits Porsche automobiļu īpašnieku pēdējo nedēļu laikā saskārušies ar dīvainu problēmu – automašīnu vairs nevar iedarbināt. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 19

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti