Francijas autoražotājs Citroen laidīs klajā vienkāršotu sākuma līmeņa versiju, kas maksās mazāk par 20 000 eiro.
e-C3 prezentācijas laikā Citroen solīja, ka tiek gatavota arī mazākas sniedzamības versija, ko klientiem varēs piedāvāt par zemāku cenu. Tagad šis solījums ir kļuvis par realitāti – autoražotājs ir nācis klajā ar jaunu, sākuma līmeņa e-C3 modeli, kura cena ir 19 990 eiro.
Šādam B segmenta automobilim ir uzstādīts mazāks – 30 kWh – LFP akumulators, kas nodrošina aptuveni 200 kilometru nobraukumu. Elektromotora jauda ir samazināta līdz 60 kW, salīdzinot ar iepriekšējās versijas 83 kW (113 Zs). Lai arī detaļas par uzlādes tehnoloģiju un dinamiskajiem rādītājiem ražotājs pagaidām neatklāj, modelis joprojām tiek pozicionēts kā praktisks risinājums ikdienas pārvietošanās vajadzībām.
Līdz šim tirgū bija pieejams e-C3 par 23 300 eiro – ar 320 kilometru nobraukumu (WLTP ciklā) un ātrās uzlādes iespēju līdz 100 kW (20-80% aptuveni 20. min.)
Vācijas tirgū jaunā e-C3 modifikācija cenu ziņā šobrīd atpaliek tikai no diviem konkurentiem – Dacia Spring (no 16 900 eiro) un Leapmotor T03 (no 18 900 eiro). Lētākas versijas parādīšanās ļauj Citroen nostiprināt savas pozīcijas starp pieejamākajiem elektroauto tirgū, īpaši, ja runa ir par pilna izmēra automašīnām, nevis mazajiem pilsētas transportlīdzekļiem.
Papildus pasažieru modelim, komerciālajiem klientiem tiek piedāvāta īpaša e-C3 furgona versija bez aizmugurējā sēdekļa, kuras cena ir vēl zemāka – 19 490 eiro.

























































EV vajadzētu šādiem mazizmēra baterijas ietilpības aparātiem, sākt norādīt salona apsildes jaudas kW/h? Te arī varētu salīdzinošu testēt, piem ziemā uzsiles ātrumu un mah t ko varētu sasbiegt auto salonā, piem āra t -10C.
Zem -20C apsilde beidzas kopā ar bateriju.
Jā, pie -20 vairs komfortablu salona temp. dabūt nevar. Un baterijai mazāka ietilpība paliek + apkurei tērē. Tapēc beigās ir kaut kādi 40% no nobraukuma nost. Bet vismaz nav jādomā vai no rīta pielaidīsi pēc -25 grādu nakts.
Tas gan varētu nebūt, ja tas ir palicis pie vada. To var iepriekš uzsildit un savus tos km līdz darbam vai kur tur jau pie -20 t kreklā nebrauksi. Bet nu iedarbināsi ar stipri lielu varbūtību pretstatā jebkāda veida ICE.
Nekad dzīvē nav bijusi situācija, kad nevaru iedarbināt mašīnu aukstuma dēļ. Ne ar maniem benzīniem, ne ar darba dīzeļiem (ko izmantoju ļoti reti). Bet, kas attiecas uz piesildīšanu pie -20, arī iekšdedzes auto šādās temperatūrās necik ātri nepiesildīsi un pusceļš līdz darbam jābrauc cimdos.
Tu noteikti zini... Ar ko brauc pats? Volvo S70 vai Audi A6 dizelis ar izgrieztu DPF?
Ziemā tērēs 1-1.2 kW stundā uz apsildi. Tātad no Rīgas līdz Bauskai, lai būtu, 2 kW jeb 50 centi. Bet vecais dīzelis paņems 1.5-2 litri vairāk, jeb 3 Eiro. Tā lūk...
Vislabāk zina tie, kuri nebrauc ar elektroauto.