Visi komentāri - Francijas pilsētā Dūe izgatavoti 100 000 Renault 5 E-tech elektroauto: Uzmanības centrā: "Ražots Francijā"

Francijas pilsētā Dūe izgatavoti 100 000 Renault 5 E-tech elektroauto: Uzmanības centrā: "Ražots Francijā"

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 4.decembris 2025 11:03

Ampere ElectriCity rūpnīca Dūe pilsētā ir sasniegusi vēsturisku atskaites punktu: Tikai 15 mēnešu laikā šeit tika saražoti 100 000 Renault 5 E-Tech elektroauto vienību! Katru dienu no montāžas līnijas izbrauc aptuveni 900 automašīnu, no kurām divas trešdaļas ir Renault 5 E-Tech elektroauto.

Nozīmīgs atskaites punkts, kas sasniegts tikai 15 mēnešu laikā! Pēc palaišanas 2024. gada oktobrī Ampere ElectriCity rūpnīcā Dūe pilsētā jau ir uzbūvēti 100 000 Renault 5 E-Tech elektrauto vienību. Pagājušajā nedēļā tika izgatavots 100 000. transportlīdzeklis: Techno versija ar 52 kWh akumulatoru (visizplatītākā līmeņa apdares un akumulatora kombinācija). Notikums, ko ar lielu prieku atzīmēja visi darbinieki, kas strādāja Francijas ziemeļos esošajā ražotnē.

Prestižās balvas "Gada auto 2025" ieguvēja Renault 5 E-Tech electric mērķisir risināt mūsdienu mobilitātes tehnoloģiskos, sociālos un vides izaicinājumus, veicot savu lomu elektroauto popularizēšanā.

"Nedaudz vairāk nekā gadu pēc palaišanas Dūe rūpnīcas palaišanas tika izgatavota 100 000. Renault 5 E-Tech elektroauto vienība, kas ir mūsu komandu apņēmības un mūsu klientu uzticības apliecinājums. Ampere rūpnīcā Dūe pilsētā ir notikušas plašas pārmaiņas ceļā uz pilnīgu elektrifikāciju, ko virza tās darbinieku aizrautība un pieredze. Šodien mēs svinam daudz vairāk nekā tikai skaitli, jo mēs godinām mūsu kopīgo spēju sarakstīt jaunu nodaļu ilgtspējīgas inovācijas jomā."

Pjērs Emanuēls Andrjē (Pierre-Emmanuel Andrieux), Dūe rūpnīcas direktors, Ampere

Seši modeļi vienā ražošanas līnijā

Šis pasākums ir arī "Ražots Francijā" zīmola svinības. Pagājušajā gadā Renault 5 E-Tech electric saņēma arī Origine France Garantie sertifikātu. Ampere ElectriCity rūpnīcā Dūe pilsītā uz vienas līnijas tiek ražoti ne mazāk kā seši elektroauto modeļi: Renault 5, Renault Megane un Renault Scenic E-Tech electric, Alpine A290, Nissan Micra un Mitsubishi Eclipse Cross. Katru dienu tiek izgatavoti aptuveni 900 transportlīdzekļu, no kuriem divas trešdaļas ir Renault 5 E-Tech electric. Lai to panāktu, darbaspēks strādā trīs maiņās dienā: no rīta, pēcpusdienā un, no 13. oktobra, arī nakts maiņā, kuras ražošanas apjomi ir uz pusi mazāki no dienas maiņas apjomiem.

Renault ir nolēmis ražot lielāko daļu savu elektroauto Ampere ElectriCity rūpnieciskajā kompleksā, kur divas trešdaļas piegādātāju (tostarp Cléon elektromotoru rūpnīca) atrodas 300 kilometru rādiusā, bet lielākā daļa klientu atrodas 1000 kilometru rādiusā. Rūpnieciskajā kompleksā ietilpst arī rūpnīca Mobēžā, kur notiek Renault 4 E-Tech elektroauto montāža, un rūpnīca Ruicā, kas specializējas hibrīda un elektrisko pārnesumkārbu zobratu ražošanāun akumulatoru korpusu ražošanā, izmantojot Minth Electricity Technology kopuzņēmumu.

"Renault 5 E-Tech elektroauto ir piemērs mūsu spējai pārveidot leģendāru modeli par konkurētspējas un Francijas rūpnieciskās neatkarības dzinējspēku. Šis sasniegums balstās unikālā un efektīvā vietējā ekosistēmā, kas aptver visu vērtības ķēdi, apvienojot Dūe un Kleonas elektromotoru ražotnes ar Ruicu, kā arī piesaistot mūsu partnerus un piegādātājus, kas atrodas pašā Ziemeļfrancijas reģiona sirdī. Tas ir vairāk nekā rūpniecisks panākums, tas ir cilvēcisks un kolektīvs piedzīvojums, kas apliecina mūsu spēju apvienot ātrumu, inovācijas un ilgtspējīgas vērtības radīšanu mūsu klientiem un mūsu reģioniem."

Anna Katerīna Brīē (Anne-Catherine Brieux), Ampere un Alpine ražošanas viceprezidente

Popularitāte iziet ārpus Francijas robežām

Renault 5 E-Tech elektroauto ir guvis ievērojamus panākumus kopš nonākšanas tirgū, jo šis modelis jau vairākus mēnešus ir līderis elektroauto B segmentā Eiropā. Šis modelis ieņem arī otro vietu mazumtirdzniecības tirgū Eiropā visos segmentos kopā. Gada sākumā Francijā Renault 5 E-Tech electric nostiprinājās pirmajā vietā elektroauto tirgū kopumā. Šī pozīcija oktobrī tika sasniegta arī Apvienotajā Karalistē. Nīderlandē un Spānijā šis modelis ir pirmais savā segmentā.

Renault 5 E-Tech elektriskais automo nesen uzsāka savu ceļu ārpus Eiropas, debitējot Turcijā un Izraēlā, bet pagājušajā mēnesī šim sarakstam pievienojās arī Maroka. 2026. gadā plānots ienākt arī citos tirgos.

Jauns aprīkojums no 2026. gada janvāra

Šie panākumi tirgū turpināsies un pieaugs arī 2026. gadā, jo no janvāra beigām būs pieejams pilns modeļu klāsts (trīs dzinēji, divas akumulatoru ietilpības, pieci apdares līmeņi, sākot no 24 990 eiro, neskaitot valsts dotācijas), kā arī virkne uzlabojumu un jaunas funkcijas.

Drīzumā Renault 5 E-Tech elektroauto iegūs viena pedāļa funkciju Techno apdares un augstākās versijās. Šis ceturtais reģeneratīvās bremzēšanas līmenis ļauj vadītājam pilnībā apturēt transportlīdzekli bez bremzēm, izmantojot tikai gāzes pedāli. Šī funkcija ir īpaši noderīga sastrēgumos vai tuvojoties apļveida krustojumam, "stop" zīmēm vai sarkanajai luksofora gaismai, jo tā palīdz nodrošināt vienmērīgāku braukšanu pilsētas satiksmē.

Būs pieejama arī autovadītāja uzmanības kontroles funkcija. Izmantojot kreisajā vējstikla balstā uzstādīto iekšējo kameru, šī funkcija spēj noteikt vadītāja noguruma pakāpi vai uzmanības novēršanu. Turklāt klienti tagad var izmantot jaunu pakalpojumu, kas ir 2 GB mobilo datu mēnesī trīs gadu garumā vai līdz līguma ar Mobilize Financial Services (visi līgumi, izņemot parastos aizdevumus) termiņa beigām. Šis pakalpojums ir pietiekams, lai ikdienā izmantotu populārākās automašīnā pieejamās lietotnes, piemēram, līdz 40 stundām audio straumēšanas (standarta kvalitātē) vai līdz 3 stundām video straumēšanas.

Visbeidzot, jaunie Renault 5 E-Tech elektroauto īpašnieki savu auto var padarīt unikālu ar jaunajām "PoweR5" uzlīmēm uz aizmugurējiem spārniem, savukārt "NumbeR5" uzlīmes, kas ir paredzētas priekšējiem spārniem un jumtam, un jau ir redzamas Techno un Iconic Cinq apdares līmeņos, būs pieejamas arī Five un Evolution apdares līmeņos.

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti