Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām.
Kad 20. decembrī Sanfrancisko uz vairākām stundām pazuda elektrība, pārstāja darboties arī luksofori un Ielās, kur ikdienā pulsēja nepārtraukta automobiļu kustība, pēkšņi iestājās haoss.
Galvenais traucēklis bija Waymo pašbraucošie taksometri, kas pie nestrādājošiem krustojumiem gluži vienkārši apstājās. Tie stāvēja ar mirgojošām brīdinājuma gaismām, bloķējot satiksmi un liekot citiem autovadītājiem nervozi meklēt apbraucamos ceļus. Evakuatoriem nācās stundām ilgi vest prom nekustīgos transportlīdzekļus, kamēr sociālajos tīklos izplatījās video ar skatiem no paralizētiem krustojumiem. Elektrības padeves pārtraukums skāra aptuveni 19 000 mājsaimniecību, un drīz vien Waymo pieņēma lēmumu uz laiku apturēt savu taksometru pakalpojumus. Tikai svētdienas pēcpusdienā uzņēmums paziņoja, ka darbība ir atsākta.
Tajā pašā laikā Tesla robotaksis turpināja darbību it kā nekas nebūtu noticis. Bez luksoforiem, bez centrālās infrastruktūras atbalsta – tie brauca tālāk, pielāgojoties situācijai.
Tas skaidrojams ar atšķīrību tehnoloģijās - Waymo balstās uz detalizētām lidara kartēm, kas katrai pilsētai tiek veidotas atsevišķi. Tās nodrošina augstu precizitāti, taču prasa milzīgus resursus un grūti pielāgojas neparedzētiem apstākļiem, piemēram, strāvas padeves pārtraukumam. Programmatūra darbojas pēc stingri definētiem noteikumiem, un, kad realitāte no tiem atkāpjas, sistēma izvēlas apstāties.
Tesla pieeja ir citāda. Uzņēmums paļaujas uz kamerām un mākslīgo intelektu, atsakoties no lidara. Šādas sistēmas automašīnas apkārtni “redz” līdzīgi kā cilvēks un spēj interpretēt situāciju arī tad, ja luksofors nedarbojas. Šo pieeju ir grūtāk izstrādāt, taču tā dod lielāku elastību reālajā pasaulē.




















































Citā avotā:
""Tesla" robotizētos taksometrus neietekmēja Sanfrancisko elektrības padeves pārtraukums," sacīja Masks, komentējot video ar "Waymo" izgāšanos. Tomēr Masks noklusējis vienu svarīgu niansi – "Tesla" šajā pilsētā nesniedz bezpilota taksometru pakalpojumu. "Tesla" vietējie pārvadājumu pakalpojumi ir cilvēka uzraudzības režīmā (FSD (Supervised)), tādējādi tiem joprojām ir nepieciešams, ka pie stūres vienmēr būtu cilvēks-autovadītājs.