iAuto izmēģina japāņu mākslas darbu "Lexus LC500" (+ FOTO) 26

Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 7.decembris 2017 10:32

Laiku pa laikam autoražotāji izstādēs sabiedrības acis priecē ar kādu izskatīgu konceptu, tomēr, nonākot sērijveida ražošanā, daudz kas no izstādē redzētā ir zudis. Bet ir arī pozitīvi piemēri, kā šī stāsta varonis Lexus LC500. Pirmo reizi tas tika atrādīts jau 2012. gadā kā Lexus LF-LC koncepts, bet šī automobiļa izstrāde notika no 2011. līdz 2016. gadam. No šī gada tas pieejams pircējiem – ar 477 zirgspēku V8 dzinēju, vai arī ar 354 zirgspēku V6 hibrīdu.

TEHNISKIE DATI

Dzinēji:

  • 3.5 litru V6 hibrīds: 354 Zs pie 6600 apgr./min., 475 Nm pie 4900 apgr./min., CO2: 145 g/km, CVT automātiskā pārnesumkārba
  • 5 litru V8: 477 Zs pie 7100 apgr./min., 540 Nm pie 4800 apgr./min, CO2: 263 g/km, 10-pakāpju Sport Direct Shift automātiskā pārnesumkārba

Izmēri:

  • Garums: 4760 mm
  • Platums: 1920 mm
  • Augstums: 1345 mm
  • Riteņu bāze: 2870 mm
  • Klīrenss: 133 mm
  • Bagāžas tilpums: 150 litri (130 litri hibrīda versijai)
  • Pašmasa: 1935 - 2012 kg

Cenas:

Lexus LC pieejams trijos aprīkojuma līmeņos – “Luxury” no 105 560 EUR, “Sport” no 113 720 EUR  un “Sport +” no 119 010 EUR. Visos gadījumos aprīkojums ir bagātīgs, tomēr ir būtiskas nianses, par kurām nākas maksāt vairāk – oglekļa šķiedras jumts, izbīdāms aizmugures spoileris, četru riteņu aktīvā stūrēšana, torsena tipa ierobežotas slīdes diferenciālis,  stūre ar mainīgiem pārnesumiem, 13 skaļruņu “Mark & Levinson” audiosistēma, sportiski sēdekļi, pilnīgāka ādas apdare un 21” riteņu diski.

iAuto testēja Lexus LC500 “Sport +”  komplektācijā.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Saglabāts koncepta dizains

LC500 ārpusē bez izmaiņām ir saglabāts koncepta dizains. Priekšējo lukturu segmentējumi pēc skata atrodas atsevišķos blokos – LED starmeši veidoti trijstūra ietvarā, bet LED dienasgaismu joslas bumeranga formā iestiepjas priekšējā buferī. Taču papētot sīkāk izrādās, ka abi šie elementi ir savienoti vienā lukturī. Hromētais dekoratīvais radiatora režģis korsetes formā, kas iepriekš jau redzēts jau citos aktuālajos Lexus modeļos, ir monumentāls, tomēr ne tik masīvs, ja salīdzinām ar Audi modeļiem, kuriem liels dekoratīvais režģis ir kļuvis par firmas zīmi. Sānu logu līnija un aizmugures lukturi atgādina Lexus Superauto LFA, tomēr LC500 izvēlētas krietni elegantākas proporcijas un detaļas.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Interjers gan atšķiras no koncepta automobilī redzētā -  ir saglabāta priekšējā paneļa arhitektūra vairākos stāvos, taču futūristiskie elementi aizstāti ar klasiskiem, Lexus raksturīgiem slēdžiem, ekrāniem u.c. detaļām. LC500 salonā pat raisās asociācijas ar interjeru no astoņdesmito gadu autobūves - protams, šeit viss ir mūsdienīgi un pirmklasīgi nostrādāts. Bēša āda mijas ar zamšādu, oglekļa šķiedras apdare sliekšņiem, alumīnija detaļas elegantās formās. Sajūta, ka interjeru veidojis kāds itāļu modes nams.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Panelis orientēts uz vadītāju

Visu vadības slēdžu pārvaldība paredzēta vien vadītājam, jo centrālo paneli no pasažiera atdala siena, atvēlot vien iespēju atvērt cimdu nodalījumu, noregulēt ventilācijas atveri un apskatīt mehānisko pulksteni.  Protams, blakussēdētājam klimata kontroles un izklaides sistēmas slēdži ir aizsniedzami, tomēr tā jau ir autovadītāja teritorija.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Priekšējā paneļa centrā ‘uz plaukta’ integrēts 10,25” liels informācijas un izklaides sistēmas displejs. Tā vadība notiek ar skārienpaliktni un slēdžiem blakus pārnesumkārbas svirai. Ar pirkstu velkot pa skārienpaliktni, ekrānā tas tiek attēlots kā kursors. Pie šāda vadības veida sākotnēji ir jāpierod, tomēr, iemanoties rīkoties ar skārienpaliktni, nepieciešamās izvēlnes būs ātri sasniedzamas.

Braukšanas un stabilitātes kontroles režīmu pārslēgšanas sviras izvietotas aiz stūres, mērinstrumentu paneļa sānos. Savukārt liels pārsteigums notiek, kad izmainām mērinstrumentu panelī attēlojamo informāciju – apaļā tahometra skala mehāniski pārvietojas pa labi, displejā atbrīvojot vietu uzstādījumu izvēlnei u.c. informācijai.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Lai gan tehniskajā pasē rakstīts, ka šis auto ir četrvietīgs, aizmugures sēdekļos ir vieta vien somai. Pat aiz vidēja auguma autovadītāja, kājām vietas nav nemaz. Šādai automašīnai būtu grēks sūdzēties arī par 150 litru bagāžas ietilpību - divi mazie ceļojuma koferi ir ievietojami

V8 ‘mūzika’

LC500 ir sastopams plašs klāsts ar aktīvās drošības aprīkojumu, kas apvienots vienā nosaukumā - “Lexus Safety System +”. Tajā ietilpst pirmssadursmes sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, joslas ievērošanas palīgsistēma, automātiskās tālās gaismas, adaptīvā kruīza kontrole, aklās zonas asistents. Lai arī Lexus šo sistēmu sauc par revolucionāru, mūsdienu automobiļos tas nav nekas jauns – pat piecas reizes lētākos modeļos. Visai iespējams, ka Lexus LC ir saņēmis kādus īpašus šīs sistēmas algoritmu uzlabojumus, tomēr īsajā testa laikā to nepārbaudījām, jo neba tehnoloģijas tas, kādēļ jāpievērš uzmanība šim automobilim (tas, protams ir svarīgs aspekts).

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Pieclitrīgais V8 benzīna dzinējs ir tas, ko visnepacietīgāk vēlamies izmēģināt. Dzinējs iedarbojas ar nelielu rēkoņu, taču brīvgaitā un “Normal” braukšanas režīmā var dzirdēt vien vieglu V8 raksturīgo burbuļošanu. Citās toņkārtās tas sāk skanēt, kad pedālis tiek iespiests grīdā vai arī ieslēgts “Sport” vai “Sport +” režīms. Pēdējā, ne vien izmainās gāzes pedāļa un transmisijas reakcija, bet arī padara cietāku balstiekārtu un samazina stabilitātes kontroles sistēmu iejaukšanos. Vēl lielāku sajūsmu par paātrināšanos sniedz skaņa, kas to pavada.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba darbojas pārliecinoši, un nebija nepieciešams izmantot ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres. “Normal” režīmā auto gan ietur nelielu pauzi, pirms reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, taču tas drīzāk ir uzvedinošs jautājums – ‘vai tiešām gribi izbeigt mierpilno braucienu?!”.  “Sport”  un “Sport +” režīmos automobilis bez ierunām klausa katrai komandai. Degvielas patēriņš testa laikā bija zem 20 litriem uz 100 km, kas ir visai tuvs rādītājs ražotāja datiem -  pilsētā 17.6 litri, ārpus 8.2 litri, kombinētais 11.6 litri uz 100 km.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

4.7 sekundes līdz simtam varbūt pat skaitās lēni 477 Zs automobilim, tomēr jāatceras, ka LC500 nav gluži sporta auto. Braucot ar to, negribas sacensties, bet savā nodabā baudīt braucienu – sākot no atrašanās tajā, beidzot ar klausīšanos V8 dziesmā – tas arī būs vienīgais troksnis no ārpuses. Šādi sprinta rādītāji saistīti ar visai lielo automobiļa pašmasu – gandrīz divas stundas, neskatoties uz to, ka japāņi lepojas ar šī automobiļa virsbūvi. Tās rāmja detaļas, kas nepakļaujas deformācijai, veidotas no tērauda ar augstu stiepes izturību, savukārt durvis, bagāžas un motora nodalījumu pārsegi veidoti no alumīnija, bet jumts un durvju rāmi no plastmasas, kas pastiprināta ar oglekļa šķiedru.

Dārgākajā “Sport +” versijā automobilim ir stūres sistēma ar mainīgu attiecību, tādēļ pilsētā tas ir viegli manevrējams, bet lielākos ātrumos stūre ir stabili stingra. Pat neskatoties uz 21” riteņiem, automobilis nodrošina augstu komfortu arī ielās ar šaubīgāku asfalta segumu. Bruģis un grants ceļi šoreiz gan neietilpa testa maršrutā.

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Uz šāda tipa automobiļiem, kāds ir LC500,  nav attiecināmi tradicionālie vērtēšanas kritēriji, kas plaša patēriņa modeļiem, citādi tas zaudētu vienos vārtos ar savu nepraktiskumu, degvielas patēriņu un lietošanas izmaksām. “Gran Turismo” segmenta automobiļi vērtējami pēc sajūtām ko tie sniedz, kas gan ir vēl subjektīvāka mēraukla.

Arī konkurence šajā segmentā ir visai ievērojama –  Latvijā izplatītākās kupejas un sedani ir  BMW 6. sērija, Mercedes S klases kupeja un Mercedes CLS, Audi A7, Porsche Panamera, Bentley Continental u.tml. No vienas puses, Lexus LC500 neklāsies viegli starp šiem eiropiešiem, bet no otras puses šobrīd LC500 var būt eksotiska auto statusā un piesaistīt pircējus, kas vēlas ko skaistu, individuālu...  un no Japānas.

+ Spilgts ārējais dizains un interjera noformējums

+ V8 dzinējs, tā skaņa un pārnesumkārba

+/- Informācijas un izklaides sistēmas vadība ir gana sarežģīta

- Aizmugurējās sēdvietas bez lielām iespējām tos pielietot (dažās valstīs dēļ šī ir zemāki nodokļi)

Diskusija forumā: Lexus LC500 tests, atsauksmes un iespaidi 2017/2018

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

Lexus LC500 Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Abavnieks 7.decembris 2017 10:59
3 0 Atbildēt

Skaista rotaļlieta! Diemžēl Latvijā ir tikai pāris simts kilometru laba asfalta, kur ar šādu auto komfortabli un ar baudu varēs braukt, tas skatoties uz 21" diskiem un plānajām "mizām" ap tiem. Ikdienas braukšanai bezjēdzīgs, bet izklaidei lielisks auto, būs "zīmuļiem" ar ko papriecāties!

iAuto 7.decembris 2017 14:41
8 0 Atbildēt

Šis bija skaistākais (vārda tiešajā nozīmē) auto, kāds mums ir bijis. Katra detaļa bija jūtams japāņu pedantisms, kaut vai durvju rokturis no iekšpuses...

ezis71 7.decembris 2017 17:59
0 12 Atbildēt

Skaistākais kroplis?

LMT 7.decembris 2017 11:05
4 3 Atbildēt

Ko ta salonu piečurājāt?

anonimikis 7.decembris 2017 11:23
0 3 Atbildēt

skaņas izolācija tik sūdīga, ka dzinēju dzird salonā?

viencexperc 7.decembris 2017 11:55
15 18 Atbildēt

Nav saprotama mērķauditorija.

Leksus tās ir sieviešu automašīnas, bet ir maz sievietes, kuras grib v8. Turklāt, leksus pērk idiņi, kuri domā, ka ir "zaļie". Bet šim nav pat hibrīda versijas.

Nebūs populārs.

650 7.decembris 2017 23:58
0 0 Atbildēt

Pag, vai tad šitam vismaz purns nav no GS hibrīda? Vai tomēr no a4? Vai (man liekas) ka vispār aizmugure ar priekšu vietām sajaukta.Vai otrādi.Hvz, kas īsti te notiek.

kasinsh79 7.decembris 2017 12:35
11 1 Atbildēt

Domāju, ka konkrētā modeļa mērķauditorija diez vai būs sievietes Izskatās nopietni, gan vizuāli, gan jaudīgi. LEXUS būs uzticamības paraugs vismaz.

GTD2 7.decembris 2017 13:02
5 0 Atbildēt

Lexsus tas pats toyotas razojums, tik drusku kvalitativaak nostradaats pie apdares, bet ne pietiekami cik vajjadzetu,ka so auto megina prezenteet, bet vai uzticamibas paraugs, nezinu jo toyota nav nekads uzticamibas paraugs ar savaam nekvalitativaam atrumkarbaam, un nekvalitativiem un rijigiem dizeldzinejiem

iAuto 7.decembris 2017 14:45
2 0 Atbildēt

Tāpēc Toyota tagad piedāvā BMW dīzeļmotorus savos automobiļos, ja vajag. Bet reāli visa tirdzniecība apjoms pāriet uz hibrīdiem. Piemēram, šīs dienas testa auto CT200 vispār nav tīri benzīna motors, tikai kopā ar hibrīdu. No visiem Lexus, tikai 2 modeļi vēl var pasūtīt benzīna dzinēju.

iAuto 7.decembris 2017 14:49
0 0 Atbildēt

Šodien iAuto testā

kasinsh79 7.decembris 2017 12:43
5 0 Atbildēt

Ļoti labas bildes

seaman 7.decembris 2017 13:35
1 0 Atbildēt

Priekš pvn atsisanas normāls braucamais kāda bankrota priekšā esošā biznesmeņa draudzenei

dsa 7.decembris 2017 14:24
6 1 Atbildēt

Beņķis izskatās piedirsts. Varēja pirms bildēšanas vismaz ar birstīti alkantaru pielīdzināt.

iAuto 7.decembris 2017 14:46
0 0 Atbildēt

Foto apstrāde iegāza, vajadzēs nomainīt bildi

viencexperc 7.decembris 2017 18:11
1 5 Atbildēt

Tas no kulakā raušanas.

Iauto taču rakstīja - "skaistākais auto"

y 8.decembris 2017 7:34
7 1 Atbildēt

Oi, kā žulcs spiež, Tu taču brauc ar amerikāņu auto, ko tad vel čīksti pie katra raksta?

Būtu strā'dājis labāk, lai vari beidzot jaunu auto iegā'dāties nevis sē'dējis visu dienu iAuto un izgāžis savu žulti uz auto, ko tā pat nekad neiegādāsies.

ro 7.decembris 2017 14:32
12 1 Atbildēt

Redzēts ielās, konča! Oldschool stilā salons arī mega labi izskatās (daudz labāk patīk, nekā futūriskie saloni, kādi nāk daudziem šodienu autiņiem) šito tiešām gribētos izmēģināt!

LV 7.decembris 2017 14:51
2 2 Atbildēt

Un kā vienmēr, testa auto ar EST numuriem. Kauns Latvijai. Vismaz nodeva bija nomaksāta?

iAuto 7.decembris 2017 16:16
6 1 Atbildēt

Protams, ka 10 EUR par katru dienu tiek maksāti

Toyota un Lexus importieris ir Igaunijā, tāpēc arī attiecīga reģistrācija, bet kur problēma, ka ar EST numuriem? Latvijā neviens šāds auto vēl nav nopirkts, Lietuvā laikam jau 2 gb!!!

delta 7.decembris 2017 15:30
1 0 Atbildēt

saistīti ar visai lielo automobiļa pašmasu – gandrīz divas stundas, neskatoties uz to, ka japāņi lepojas ar šī automobiļa virsbūvi.

arba 7.decembris 2017 21:45
4 0 Atbildēt

mērķauditorija - bagātu cilvēku bērni

jauni bagāti cilvēki

neviens vecāks par 50 šo auto nepirks, ne tāpēc, ka slikts, bet kosmiskā dizaina dēļ, konservatīvisma dēļ, izvēlēsies pārbaudītas vērtības un mierīgāku dizainu

tekt, ka Lexus ir toyto, ir tas pats, ja teiktu, ka porsche ir škoda

toyto un lexus lielākie tirgi nav eiropa, tā ir āzija un amerika, tur nevienam eiropas dizeļu manija neinteresē , tāpēc arī nav labu dīzeļu

y 8.decembris 2017 7:32
6 2 Atbildēt

1.Jēziņ muļķi, kas tad ir uzticamības paraugs no jaunajām automašinām?

2. Lexus ir krietni kvalitatīvāk nostrādāts par toyotu, vispār smieklīgi skatīties, kā šejienes skauģi noliek auto, kuru viņi tāpat nekad mūžā nebūtu spējīgi iegādāties.

Visiem viss te slikts. Paši brauc ar veciem lūžniem, bet galvenais jau nolikt jaunos auto, jo nav spējas atzīties, ka jauns auto nesanāk.

rallijss 8.decembris 2017 18:10
3 0 Atbildēt

Auto labs. Cerams būs nākamajā Gada Auto nominācijā par sporta auto. Zelta puisēns tagad būs ar Lexus sadraudzējies un paņems savā konkursā. Ja vien Lexus neapvainosies kā daļa dīleru un puisēns korekti uzvedīsies.

y 8.decembris 2017 19:17
1 1 Atbildēt

Tev ka tik uzdirst, tak pasties, kas rakstā ir teikts - 3.5 litru V6 hibrīds.

iAuto 20.septembris 2020 22:26
1 0 Atbildēt

Japānas policijai uzdāvina Lexus LC500 iauto.lv/zinas/pasaule...na-lexus-lc500

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto apskata elektrisko mopēdu no Citroen (+ VIDEO) 11

Ja elektrisko transportlīdzekli piereģistrē pareizi, Latvijā ar to var braukt no 14 gadiem. Lasīt vairāk

 

Pat 190 km/h: Par ātruma pārkāpšanu vairāki luksusa klases automašīnu vadītāji Rīgā paliek bez tiesībām (+ VIDEO) 6

Aizvadītajās brīvdienās, kad Latvijā starptautiska pasākuma norises laikā bija ieradušās dažādas luksusa klases automašīnas, Valsts policijas (VP) darbinieki gan Rīgā, gan Zemgales reģionā fiksēja vairākus īpaši steidzīgus šī pasākuma dalībniekus un sodīja tos, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Valsts policija Liepājā aiztur ātrumpārkāpēju, kurš bija uzsācis bēgšanu 1

Naktī no 27. uz 28.jūniju likumsargi Liepājā fiksēja automašīnu, kuras vadītājs pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Noskaidrots, ka automašīnu vadīja nepilngadīgs jaunietis, kurš, ieraugot policistus, kuri lika viņam apstāties, uzsāka bēgšanu. Lasīt vairāk

 

ES dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80%

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80% no ietilpības, bet turpmākajos gados - līdz 90%, paredz Eiropas parlamenta pieņemtā Gāzes uzglabāšanas regula. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti