Laiku pa laikam autoražotāji izstādēs sabiedrības acis priecē ar kādu izskatīgu konceptu, tomēr, nonākot sērijveida ražošanā, daudz kas no izstādē redzētā ir zudis. Bet ir arī pozitīvi piemēri, kā šī stāsta varonis Lexus LC500. Pirmo reizi tas tika atrādīts jau 2012. gadā kā Lexus LF-LC koncepts, bet šī automobiļa izstrāde notika no 2011. līdz 2016. gadam. No šī gada tas pieejams pircējiem – ar 477 zirgspēku V8 dzinēju, vai arī ar 354 zirgspēku V6 hibrīdu.
TEHNISKIE DATI
Dzinēji:
- 3.5 litru V6 hibrīds: 354 Zs pie 6600 apgr./min., 475 Nm pie 4900 apgr./min., CO2: 145 g/km, CVT automātiskā pārnesumkārba
- 5 litru V8: 477 Zs pie 7100 apgr./min., 540 Nm pie 4800 apgr./min, CO2: 263 g/km, 10-pakāpju Sport Direct Shift automātiskā pārnesumkārba
Izmēri:
- Garums: 4760 mm
- Platums: 1920 mm
- Augstums: 1345 mm
- Riteņu bāze: 2870 mm
- Klīrenss: 133 mm
- Bagāžas tilpums: 150 litri (130 litri hibrīda versijai)
- Pašmasa: 1935 - 2012 kg
Cenas:
Lexus LC pieejams trijos aprīkojuma līmeņos – “Luxury” no 105 560 EUR, “Sport” no 113 720 EUR un “Sport +” no 119 010 EUR. Visos gadījumos aprīkojums ir bagātīgs, tomēr ir būtiskas nianses, par kurām nākas maksāt vairāk – oglekļa šķiedras jumts, izbīdāms aizmugures spoileris, četru riteņu aktīvā stūrēšana, torsena tipa ierobežotas slīdes diferenciālis, stūre ar mainīgiem pārnesumiem, 13 skaļruņu “Mark & Levinson” audiosistēma, sportiski sēdekļi, pilnīgāka ādas apdare un 21” riteņu diski.
iAuto testēja Lexus LC500 “Sport +” komplektācijā.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Saglabāts koncepta dizains
LC500 ārpusē bez izmaiņām ir saglabāts koncepta dizains. Priekšējo lukturu segmentējumi pēc skata atrodas atsevišķos blokos – LED starmeši veidoti trijstūra ietvarā, bet LED dienasgaismu joslas bumeranga formā iestiepjas priekšējā buferī. Taču papētot sīkāk izrādās, ka abi šie elementi ir savienoti vienā lukturī. Hromētais dekoratīvais radiatora režģis korsetes formā, kas iepriekš jau redzēts jau citos aktuālajos Lexus modeļos, ir monumentāls, tomēr ne tik masīvs, ja salīdzinām ar Audi modeļiem, kuriem liels dekoratīvais režģis ir kļuvis par firmas zīmi. Sānu logu līnija un aizmugures lukturi atgādina Lexus Superauto LFA, tomēr LC500 izvēlētas krietni elegantākas proporcijas un detaļas.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Interjers gan atšķiras no koncepta automobilī redzētā - ir saglabāta priekšējā paneļa arhitektūra vairākos stāvos, taču futūristiskie elementi aizstāti ar klasiskiem, Lexus raksturīgiem slēdžiem, ekrāniem u.c. detaļām. LC500 salonā pat raisās asociācijas ar interjeru no astoņdesmito gadu autobūves - protams, šeit viss ir mūsdienīgi un pirmklasīgi nostrādāts. Bēša āda mijas ar zamšādu, oglekļa šķiedras apdare sliekšņiem, alumīnija detaļas elegantās formās. Sajūta, ka interjeru veidojis kāds itāļu modes nams.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Panelis orientēts uz vadītāju
Visu vadības slēdžu pārvaldība paredzēta vien vadītājam, jo centrālo paneli no pasažiera atdala siena, atvēlot vien iespēju atvērt cimdu nodalījumu, noregulēt ventilācijas atveri un apskatīt mehānisko pulksteni. Protams, blakussēdētājam klimata kontroles un izklaides sistēmas slēdži ir aizsniedzami, tomēr tā jau ir autovadītāja teritorija.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Priekšējā paneļa centrā ‘uz plaukta’ integrēts 10,25” liels informācijas un izklaides sistēmas displejs. Tā vadība notiek ar skārienpaliktni un slēdžiem blakus pārnesumkārbas svirai. Ar pirkstu velkot pa skārienpaliktni, ekrānā tas tiek attēlots kā kursors. Pie šāda vadības veida sākotnēji ir jāpierod, tomēr, iemanoties rīkoties ar skārienpaliktni, nepieciešamās izvēlnes būs ātri sasniedzamas.
Braukšanas un stabilitātes kontroles režīmu pārslēgšanas sviras izvietotas aiz stūres, mērinstrumentu paneļa sānos. Savukārt liels pārsteigums notiek, kad izmainām mērinstrumentu panelī attēlojamo informāciju – apaļā tahometra skala mehāniski pārvietojas pa labi, displejā atbrīvojot vietu uzstādījumu izvēlnei u.c. informācijai.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Lai gan tehniskajā pasē rakstīts, ka šis auto ir četrvietīgs, aizmugures sēdekļos ir vieta vien somai. Pat aiz vidēja auguma autovadītāja, kājām vietas nav nemaz. Šādai automašīnai būtu grēks sūdzēties arī par 150 litru bagāžas ietilpību - divi mazie ceļojuma koferi ir ievietojami
V8 ‘mūzika’
LC500 ir sastopams plašs klāsts ar aktīvās drošības aprīkojumu, kas apvienots vienā nosaukumā - “Lexus Safety System +”. Tajā ietilpst pirmssadursmes sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, joslas ievērošanas palīgsistēma, automātiskās tālās gaismas, adaptīvā kruīza kontrole, aklās zonas asistents. Lai arī Lexus šo sistēmu sauc par revolucionāru, mūsdienu automobiļos tas nav nekas jauns – pat piecas reizes lētākos modeļos. Visai iespējams, ka Lexus LC ir saņēmis kādus īpašus šīs sistēmas algoritmu uzlabojumus, tomēr īsajā testa laikā to nepārbaudījām, jo neba tehnoloģijas tas, kādēļ jāpievērš uzmanība šim automobilim (tas, protams ir svarīgs aspekts).
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
Pieclitrīgais V8 benzīna dzinējs ir tas, ko visnepacietīgāk vēlamies izmēģināt. Dzinējs iedarbojas ar nelielu rēkoņu, taču brīvgaitā un “Normal” braukšanas režīmā var dzirdēt vien vieglu V8 raksturīgo burbuļošanu. Citās toņkārtās tas sāk skanēt, kad pedālis tiek iespiests grīdā vai arī ieslēgts “Sport” vai “Sport +” režīms. Pēdējā, ne vien izmainās gāzes pedāļa un transmisijas reakcija, bet arī padara cietāku balstiekārtu un samazina stabilitātes kontroles sistēmu iejaukšanos. Vēl lielāku sajūsmu par paātrināšanos sniedz skaņa, kas to pavada.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba darbojas pārliecinoši, un nebija nepieciešams izmantot ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres. “Normal” režīmā auto gan ietur nelielu pauzi, pirms reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, taču tas drīzāk ir uzvedinošs jautājums – ‘vai tiešām gribi izbeigt mierpilno braucienu?!”. “Sport” un “Sport +” režīmos automobilis bez ierunām klausa katrai komandai. Degvielas patēriņš testa laikā bija zem 20 litriem uz 100 km, kas ir visai tuvs rādītājs ražotāja datiem - pilsētā 17.6 litri, ārpus 8.2 litri, kombinētais 11.6 litri uz 100 km.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
4.7 sekundes līdz simtam varbūt pat skaitās lēni 477 Zs automobilim, tomēr jāatceras, ka LC500 nav gluži sporta auto. Braucot ar to, negribas sacensties, bet savā nodabā baudīt braucienu – sākot no atrašanās tajā, beidzot ar klausīšanos V8 dziesmā – tas arī būs vienīgais troksnis no ārpuses. Šādi sprinta rādītāji saistīti ar visai lielo automobiļa pašmasu – gandrīz divas stundas, neskatoties uz to, ka japāņi lepojas ar šī automobiļa virsbūvi. Tās rāmja detaļas, kas nepakļaujas deformācijai, veidotas no tērauda ar augstu stiepes izturību, savukārt durvis, bagāžas un motora nodalījumu pārsegi veidoti no alumīnija, bet jumts un durvju rāmi no plastmasas, kas pastiprināta ar oglekļa šķiedru.
Dārgākajā “Sport +” versijā automobilim ir stūres sistēma ar mainīgu attiecību, tādēļ pilsētā tas ir viegli manevrējams, bet lielākos ātrumos stūre ir stabili stingra. Pat neskatoties uz 21” riteņiem, automobilis nodrošina augstu komfortu arī ielās ar šaubīgāku asfalta segumu. Bruģis un grants ceļi šoreiz gan neietilpa testa maršrutā.
Jaunais Lexus LC500 Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Uz šāda tipa automobiļiem, kāds ir LC500, nav attiecināmi tradicionālie vērtēšanas kritēriji, kas plaša patēriņa modeļiem, citādi tas zaudētu vienos vārtos ar savu nepraktiskumu, degvielas patēriņu un lietošanas izmaksām. “Gran Turismo” segmenta automobiļi vērtējami pēc sajūtām ko tie sniedz, kas gan ir vēl subjektīvāka mēraukla.
Arī konkurence šajā segmentā ir visai ievērojama – Latvijā izplatītākās kupejas un sedani ir BMW 6. sērija, Mercedes S klases kupeja un Mercedes CLS, Audi A7, Porsche Panamera, Bentley Continental u.tml. No vienas puses, Lexus LC500 neklāsies viegli starp šiem eiropiešiem, bet no otras puses šobrīd LC500 var būt eksotiska auto statusā un piesaistīt pircējus, kas vēlas ko skaistu, individuālu... un no Japānas.
+ Spilgts ārējais dizains un interjera noformējums
+ V8 dzinējs, tā skaņa un pārnesumkārba
+/- Informācijas un izklaides sistēmas vadība ir gana sarežģīta
- Aizmugurējās sēdvietas bez lielām iespējām tos pielietot (dažās valstīs dēļ šī ir zemāki nodokļi)
Diskusija forumā: Lexus LC500 tests, atsauksmes un iespaidi 2017/2018
Skaista rotaļlieta! Diemžēl Latvijā ir tikai pāris simts kilometru laba asfalta, kur ar šādu auto komfortabli un ar baudu varēs braukt, tas skatoties uz 21" diskiem un plānajām "mizām" ap tiem. Ikdienas braukšanai bezjēdzīgs, bet izklaidei lielisks auto, būs "zīmuļiem" ar ko papriecāties!
Šis bija skaistākais (vārda tiešajā nozīmē) auto, kāds mums ir bijis. Katra detaļa bija jūtams japāņu pedantisms, kaut vai durvju rokturis no iekšpuses...
Skaistākais kroplis?