Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto pirmais tests ar mazo un piepacelto "Ford Puma" (+ FOTO) 24

 

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors un Ford Puma Foto: iAuto.lv

iAuto | 10.februāris 2020 21:35

Ford Puma ir kompakts krosovers ar klasē ietilpīgāko bagāžas nodalījumu, efektīvu hibrīdsistēmu un modernām vadītāja palīgsistēmām.

2019.gada aprīlī Amsterdamā mums bija iespēja skatīt jaunā krosovera Puma siluetu. (Šim iAuto video ir vairāk kā 40 000 skatījumu!)

Šogad 28. un 29. janvārī bija iespēja Ford Puma redzēt dzīvē un arī veikt pirmo testa braucienu Spānijas dienvidos.

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Pilsētas krosovers ir 4,19 m garš un apveltīts ar klasē ietilpīgāko bagāžnieku (456-1216 l.). Eiropas tirgū tas dodas ar EcoBoost Hybrid tehnoloģiju, kur 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs kombinēts ar integrētu 11,5 kW siksnas piedziņas starteri/ģeneratoru (BISG). Šāda sistēma ļauj atgūt un uzkrāt enerģiju, papildinot 48 voltu litija jonu akumulatoru un vēlāk izmantotu papildu griezes momenta (līdz 50 Nm) iegūšanai normālas braukšanas apstākļos un paātrinājuma laikā.

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Hibrīdsistēma pieejama 125 un 155 Zs versijās, komplektā ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Vēlāk tiek solīta arī dīzeļa modifikācija un variants ar robotizēto pārnesumkārbu.

Foto: iAuto.lv

Auto vadamība un automātiskās kārbas darbība bija sagaidāmi laba un bez pārsteigumiem. Puma nav sportiski-dinamisks auto, bet pilnībā apmierināja nepieciešamo paātrinājumu ar "+" zīmi. Tiek plānota arī Puma jaudīgāka versija, tas varētu būt ļoti interesanti!

Stūre ir ērta un atsaucīga. Precīza vadāmība. Foto: iAuto.lv

Ford Puma pieejama Co-Pilot360 tehnoloģija, kas atpazīst ceļa zīmes un ceļa apzīmējumus, palīdz "noparkot" automobili un brīdina par šķēršļiem, kas var parādīties trajektorijā, kad tas virzās atpakaļgaitā. Krosoveru varēs nokomplektēt ar adaptīvo kruīzkontroli, tuvo/tālo gaismu automātiku, ar masāžas funkciju aprīkotiem sēdekļiem, 12,3 collu mērinstrumentu ekrānu. Pieejama arī automātiskā bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, multimediju sistēma ar 8 collu ekrānu un Android Auto,  Apple CarPlay atbalstu, niša viedtālruņa bezvadu uzlādei, Bang&Olufsen audio sistēma ar 10 skaļruņiem.

Foto: iAuto.lv

Daudzi auto ražotāji grēko ar atpakaļskata kameras izšķirtspēju, diemžēl arī Ford Puma to vajadzētu uzlabot.

Foto: iAuto.lv

Ar FordPass mobilās lietotnes palīdzību varēs pārvaldīt dažādas automobiļa funkcijas, piemēram, noteikt automobiļa atrašanās vietu, attālināti atbloķēt/aizbloķēt durvis, iedarbināt dzinēju. Par šīm iespējām vēl neizdevās pārliecināties.

Foto: iAuto.lv

Salona apdare ir laba. Ir arī iespēja ar rāvējslēdzēju noņemt sēdekļiem audumu, lai to varētu izmazgāt.

Foto: iAuto.lv

Priekšējos sēdekļos ir iedobe kājām, kas paaugstina komforta līmeni aizmugurē sēdošajiem. Foto: iAuto.lv

Lielākais pārsteigums ir Ford Puma bagāžnieks. Ne tikai skaitļos 456 L (+ 164L), bet funkcionāli. Tur var tiešām ielikt daudz.

Te ir ļoti daudz čemodānu un somu, izskatījās iespaidīgi. Foto: iAuto.lv

Jaunievedums ir bagāžnieka apakšā, rezerves riteņa vietā izveidotā 80L papildu tvertne. Turklāt apakšā tai ir caurums gluži kā vannai ar iespēju izlaist ūdeni, to izmazgāt utt. Šis te mazais nieks būtiski uzlabo auto funkcionalitāti un jauni paņēmieni pielietošanai vēl tiks atklāti, piemēram, var ielikt ledu un alu karstā vasarā, vai ziemā salikt slapjās drēbes. Paredzu, ka šādu risinājumu pārņems arī citi autoražotāji, bet Ford Puma bija pirmais.

Te var ielikt arī puķu podus ar augiem, kuri nebūs jālauž vai jāved salonā piespiežot ar sēdekli. Foto: iAuto.lv

Te ir tas caurums kā vannā - viss ūdens iztek ārā. Foto: iAuto.lv

Šī, it kā, mazā lieta pārsteidza, video:

Nosaukumu Puma Ford izmantoja kompaktai priekšiedziņas kupejai, kas laika posmā no 1997. līdz 2002.gadam tika ražots uz kompaktā modeļa Fiesta bāzes. Pēcteča šim modelim nebija.

PLUSI UN MĪNUSI

Plusi

  • Vizuāli pievilcīgs auto
  • Digitālais instrumentu panelis
  • Bagāžas nodalījuma 80L papildus kaste ar plašām izmantošanas iespējām

Mīnusi

  • Navigācijas sistēma nav ērti saprotama
  • Priekšējo riteņu arku skaņas izolācija varēja būt labāka

Ford Puma cena Vācijā ir no 23 500 EUR. Latvijā cena vēl nav zināma.

Video no Ford Puma prezentācijas:

TEHNISKIE DATI

  • Augstums 1 537 mm
  • Garums 4 186 mm
  • Riteņu bāze 2 558 mm
  • Platums 1 805 mm
  • Klīrenss 143 mm

Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Viss vienkārši Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Mazā ļipiņa, lai atvērtu degvielas vāciņu ļoti krīt acīs. Vajadzēja tomēr ar "push" risinājumu. Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Testa brauciena maršruts

Ford Puma Foto: iAuto.lv

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iAuto 10.februāris 2020 22:53
8 1 Atbildēt

Par šo runājot ir jāsaprot, ka tā vairs nav tirgus situācija ar normālām pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām.

Ir stājusies spēkā Eiropas Savienības regula par vidējiem CO2 izmešiem jauniem automobiļiem, kuri pārdoti ES. Par katru CO2 virs normas autoražotājiem būs jāmaksā sodi ES. Tas nozīmē, ka iekšdedzes motori paliks tikai mazāk jaudīgi, jo tad arī CO2 izmeši ir mazāki. Nebūs sporta versijas, vai arī uz tām būs ilgi jāgaida, kamēr pārdos EV, PHEV utml, kas atkal samazina CO2 izmešus kopējā apjomā.

Ņūtons 11.februāris 2020 18:29
8 2 Atbildēt

Vienīgie fordi par kuriem.var maksāt 23k ir mustangs (ar v8 un f150 (raptors), viss pārējais priekš forda ir overpriced...

23k par mazu kroplu krosoverfordu ir cilvēku čakarēšana!!!

R(8) 10.februāris 2020 21:59
3 1 Atbildēt

Viss lielakais minus tur ir liela kaste ar mazu motorinu , nesaku , ka tur vajag 2,5 vai 3.0 motoru , bet tak vareja ielikt 1.5 benzina un 1.6 dizela motoru prieks plasakas publikas

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 5

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO) 3

Vēls rudens un pirmais sniegs saistīti ne tikai ar tumsu un netīriem ceļiem, bet arī pazīstamām neērtībām automašīnu salonos - mitrumu un aizsvīdušiem stikliem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoindustrija Krievijā mēneša laikā pārdevusi gandrīz 100 000 jaunu automašīnu 9

Ķīnas autobūves uzņēmumi turpina kurināt tempu Krievijā – sasniegts jauns viena mēneša rekords. Lasīt vairāk

 

Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO) 34

Lai arī autovadītāji ik gadu jau laicīgi tiek brīdināti par to, ka automašīna jāaprīko ar atbilstošām riepām, tomēr ir daļa, kuri ziemas riepu uzstādīšanu atliek uz pēdējo brīdi. Uzmanību riepām un transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim ik pa laikam pievērš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), kopā ar Valsts policiju veicot profilaktiskās pārbaudes. Šodien tāda norisinājās arī Valmieras pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti