Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv tests: Toyota Prius, uz kuru atskatās (+ FOTO) 6

 

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 2.marts 2024 8:01

Toyota Prius vienmēr ir asociējies ar alternatīvi domājošiem cilvēkiem. Ne velti, jo Prius bija pirmais masveidā ražotais hibrīdauto pasaulē. Tas teorētiski nozīmēja mazāku degvielas patēriņu, mazākus izmešus un atbildīgāku attieksmi pret vidi. Arī visās iepriekšējās paaudzēs bija ļoti atšķirīgs no pārējās autobūves - galvenokārt, lai uzlabotu aerodinamiku un padarītu auto vēl ekonomiskāku.

Turklāt Prius parasti neizcēlās ar labiem jaudas rādītājiem un iepriecinošu vadāmību, un par Prius hibrīdtehnoloģiju nācās maksāt vairāk. Tas vēl vairāk pasvītroja Prius baltā zvirbuļa tēlu un daļa sabiedrības sāka šo auto nicināt. Internetā atrodami neskaitāmi joki un memes gan par pašu auto, gan tā īpašniekiem. Lai gan auto nav slikts. Tas pat ir viens no uzticamākajiem Toyota modeļiem. 

Un tad pienāca 2022. gads, kad pasaule tika iepazīstināta ar jaunu Prius piektajā paaudzē (pārdot to sāka 2023. gadā). Un piepeši Prius kļuva par modeli, kas kļuva iekārojams un uz kuru cilvēki ar pozitīvu aprīnu atskatās. Slīpā virsbūves silueta, spilgto krāsu, priekšējā un aizmugures noformējuma dēļ auto apskatnieki to pat salīdzina ar Lamborghini modeļiem. Zināma līdzība ir. Turklāt jaunais Prius ir kļuvis ātrs - ne Lambo ātrs, bet ātrs, salīdzinot ar saviem priekšgājējiem. 

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Latvijā Prius pieejams tikai kā Plug-In hibrīds

Pasaulē jaunais Prius tiek piedāvāts ar diviem dzinējiem dažādās jaudas un enerģijas sistēmas versijās, taču pie mums to piedāvā tikai vienā, jaudīgākajā versijā - 2.0 Hybrid Dynamic Force jeb Plug-In hibrīds ar 2 litru benzīna dzinēju, transmisijā integrētu elektrisko motoru un ar CVT tipa pārnesumkārbu. Šī sistēma attīsta 223 Zs jaudu . Aprīkots ar 13.6 kWh bateriju, Prius elektriskā režīmā spējot nobraukt 87 km (saskaņā ar WLTC datiem). Kombinētais degvielas patēriņš tiek solīts ap 3.8 litriem uz 100 km, bet CO2 izmeši ir 28 g uz kilometru. Līdz 100 km/h Prius ieskrienas 7 sekundēs. Diezgan iespaidīgi!

IZMĒRI

  • Garums: 4600 mm
  • Platums: 1780 mm
  • Augstums: 1430 mm
  • Garenbāze: 2750 mm
  • Klīrenss: 150 mm
  • Pašmasa: 1570 kg
  • Pilna masa: 1845 kg
  • Min. bagāžas tilpums: 674 litri
  • Apgriešanās diametrs: 10.8 m

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Prius un sportisks?

Jā! Nezinot, ka tas ir Prius, pirmais iespaids to ieraugot, liek domāt, ka acu priekšā atrodas kāds asāku izjūtu braucamais. Jaunajam Prius ir par 5 cm zemāka jumta līnija, kas vizuāli veido platāku stāju. Priekšdaļa noformēta ar šaurām lukturu joslām, kas izlocītas C formā, bet priekšējā buferī iestrādāta iespaidīga gaisa atvere. Karī krunkas uz motora pārsega vedina domāt, ka automobilī ir kāds lieljaudas agrēgāts. Aizmugurē plūdenā jumta līnija ir kā ar nazi nogriezta. Tur noformējumu veido horizontāla lukturu josla, kas nedaudz atgādina dizainu no 80 gadiem. Bet tā kā retro ir mode, kopskats ir gaumīgs. Bagāžnieka vāka centrā lepni gozējas Prius nosaukums. Dārgākajā komplektācijā, uz jumta novietots saules paneļu bloks, bet vidējā aprīkojuma versijā par papildus samaksu (650 EUR) iespējams uzstādīt panorāmas jumtu. Kupejas siluets tiek uzsvērts arī ar logu līnijā noslēptiem aizmugures durvju rokturiem. Diez cik veikli durvis spēs atvērt iereibuši nakts pasažieri, ņemot vērā to, ka Prius visā pasaulē ir starp taksometriem izplatīts modelis.

Arī salonā sportiskums jūtams tādā ziņā, ka Prius ir zema sēdpozīcija, kā arī slīpais vējstikls raisa asociācijas ar atrašanos kupejā. Pie slīpajām A statnēm gan jāpierod, jo sākumā nebija pārliecības par auto patiesajiem gabarītiem. Priekšējais panelis nu kļuvis konservatīvāks, bet līdz ar to labāk saprotams un ērtāk lietojams. Aplausi Toyota par to, ka ir saglabāti fiziski klimata kontroles taustiņi. Paneļa centrā novietots 12.3” infosistēmas ekrāns - jā, kārtejo reizi izskatās, kā atsevišķi piestiprināts, bet no funkionalitātes un pārredzamības viedokļa labi novietots. Sākotnēji dīvains šķiet digitālais mērinstrumentu panelis, kas novietots tuvu pie vējstikla apakšējās malas. Līdzigi kā Peugeot modeļos, uz to jāskatās pāri stūrei. Jāsaka, ka šis risinājums ir kā mērinstrumentu paneļa un heads-up displeja apvienojums. Toyota beidzot ir pacentušies un piedāvā mūsdienīgu un saprotamu multimediju un mērinstrumentu interfeisu, turklāt augstā izšķirtspējā. 

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Prius sporitskajam garam nepiestāv masīvais stūres rats, uz kura izvietoti 20 taustiņi - nav tas intuitīvākais risinājums, un arī glītākais ne. Toyota modeļiem arī raksturīgi funkciju taustiņus novietot grūti paredzamās atrašanās vietās. Šī kaite nav gājusi secen arī jaunajā Prius. Kreisā pusē novietoti stūres un vējstikla apsildes taustiņi, kā arī automātisko tālo gaismu slēdzis. Zem tā degvielas tvertnes un bagāžnieka atvēršanas slēdži. Šajā gadījumā no vadītāja vietas tie vēl ir salīdizinoši viegli saskatāmi un lietojami, bet izskatās, kā no citas operas. Varēja pacensties un izveidot kaut ko līdzīgāku klimata kontroles blokam. No stūres labajā pusē novietotie apkārtskata kameras un stāvvietas asistenta slēdži gan ir saskatāmi tikai no pasažiera sēdvietas. Skatam uz aizmuguri vienlaicīgi tiek piedāvāts klasisks elektrohromatisks spogulis, gan arī tā digitāls ekrāns. Toyota arī parūpējušies par atpakaļskata kameras mazgāšanas funkciju, lai attēls spogulī un ekrānā vienmēr būtu saskatāms.

#Prius

Vai nu tēmējot uz jaunākas paaudzes auditoriju, vai arī vienkārši cenšoties padarīt Prius atraktīvāku, dizaineri salonā paslēpuši dažādas t.s. lieldienu olas. Piemēram, cimdu nodalījumā atrodas uzraksts #glovebox, nodalījumā centrālajā konsolē ir uzraksts #hiddencompartment, kā arī citi simboli un uzraksti dažādās vietās salonā un uz virsbūves paneļiem. 

Vadītāja vietā ērtu sēdpozīciju var atrast arī gara auguma pasažieri. Gan sēdekļi, gan stūre regulējas pietiekoši daudz virzienos. Rezultātā arī ilgstoši braucieni ir pavadāmi komfortā. Kopumā salona ergonomika ir laba (atskaitot iepriekšminētos slēdžus). Sākotnēji centrālās konsoles elkoņbalsts liekas nedaudz par augstu, taču ar laiku var pierast un tas liekas ērts. Arī priekšā sēdošais pasažieris var baudīt ērtības. Citādi ir aizmugurē. Lai gan dīvāns liekas ērts, un kājām vietas pietiek, garāku cilvēku galvas gan duras griestos. 

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Cik pārsteidzoša āriene, tik pārsteidzošas braukšanas īpašības

Cik ir braukts ar dažādiem Toyota hibrīda modeļiem, tie savu darbu paveic bez lieka pompa, pārmērīgas dinamikas un azartiskām braukšanas īpašībām. Ikdienā pilnīgi pietiek, bet īpaši neizceļas. Prius Plug-In hybrid šoreiz ir ar odziņu. Pirmkārt, 223 Zs spēka sistēma ir jaudīgākā šajā modelī. Tā labi reaģē uz pedāļa nospiešanu, piedāvā labu paātrinājumu dažādos ātruma režīmos. Kas to būtu domājis, ka ar Prius var kaitināt “bembistus”. No nulles līdz 50-60 km/h Prius paātrinās žigli. Arī uz šosejas - uzsākot apdzīt zem 80 km/h pēc īsa brīža var attapties jau stipri pāri atļautajam ātrumam. Vienīgais, kas šajā atmosfērā neiederas, ir dzinēja troksnis, kad tas pastiprināti tiek turēts augstos apgriezienos (CVT pārnesumkārbām raksturīgi). Otrkārt, Prius Plug-In hibrīdam ir zems smaguma centrs, kā dēļ tas uz ceļa turas kā pielīmēts. Arī precīza vadāmība nodrošina to, ka straujus līkumus iespējams izbraukt lielākā atrumā. Sportiskā gaita mijas ar patīkamu komfortu. Balstiekārta labi apēd nelīdzenumus, it īpaši Rīgas ielas pavasarī, līdz ar to Prius ir patīkams ceļabiedrs ikdienā.

Lai gan vidējais patēriņš literatūrā šim auto ir norādīts 3.8 litri uz 100 km, bet dīlera brošūrā vispār tikai 0.7 litri uz 100 km. Tomēr jāņem vērā, ka to iespējams sasniegt ar regulāri uzlādētu bateriju. Mēs šo auto uz testu saņēmām ar pa pusei uzlādētu bateriju un paši to necentāmies lādēt. Līdz ar to pie diezgan dinamiskas braukšanas dažādos apstākļos, degvielas patēriņš bija 5.5 litru robežās. Ar prātīgāku braukšanu to būtu iespējams diezgan samazināt.

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Cenas un aprīkojums

Prius Plug-In cenu lapa ir vienkārša - viens dzinēja veids, un trīs aprīkojuma versijas. Par papildus samaksu vien pieejama virsbūves krāsa, panorāmas jumts un dažādi piederumi un uzlikas (dubļu sargi, vēja deflektori, bagāžas nodalījuma ieliktņi, gumijas paklājiņi u.tml.).

Tomēr Prius Plug-In nav lēts auto. Bāzes jeb Active versijā tas maksā 45 300 EUR. 

Active komplektācijā iekļauti 17” vieglkmetāla diski, gaisa spiediena kontrole, elektriski regulējami, nolokāmi un apsildāmi sānu spoguļi, Bi-LED priekšējie lukturi, laminēts vējstikls, 220 V kontaktligzda bagāžniekā, auduma sēdekļi, apsildāmi priekšējie sēdekļi, elektriski regulējami priekšējie sēdekļi, divu zonu klimata kontrole,  automātisks gaisa kondicionētājs ar tālvadību, keyless atslēga, vējstikla tīrītāju apsilde, ādas stūre, elektriski priekšējie un aizmugurējie logi, krēslas sensors, lietus sensors, parkošanās sensori ar automātisko bremzēšanu, 12.3” multivides ekrāns, Toyota Smart Connect+ interneta savienojums, mākonī bāzētu navigācijas sistēma, Apple un Android integrācija, 6 skaļruņu audiosistēma, atpakaļskata kamera ar mazgātāju. 

No drošības sistēmām ir pieejami vadītāja uzraudzības kamera, aklās zonas monitors, brīdinājums par aizmugurē un priekšā šķērsojošiem transportlīdzeklīem, Toyota Safety sense - sadursmju un gājēju sadursmju novēršanas funkcija, inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole, joslas asistents, automātiskās tālās gaismas, bezvadu atjauninājumi.  

Vidējā līmeņa jeb Luxury komplektācija maksā 47 300 EUR. Tajā ir 19”  diski, adaptīvā tālo gaismu sistēma, automātiska priekšē'jo lukturu līmeņa regulēšana, lamniēti priekšējie sānu logi, ūdeni atgrūdoši priekšējie logi, apsildāma stūre, elektrohromatisks un digitāls atpakaļskata spogulis, elektrisks bagāžnieka vāks. 

Dārgākajā jeb Premium komplektācija maksā 52 700 EUR. Tajā papildus visam ir iepriekšminētais saules panelis uz jumta, sintētiskas ādas apdare, apsildāmi aizmugurējie sēdekļi, ventilējami priekšējie sēdekļi, vadītāja sēdeklis ar atmiņu, stāvvietas asistents (attālināti darbināms). 

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

+ Atraktīvs dizains;

+ Šajā modelī nebijusi jauda un vadāmība;

+ Labi aprīkots jau bāzes komplektācijā;

+ Atpakaļskata kameras mazgāšana

- Aizmugurē pieaugušiem cilvēkiem ir maz vietas;

- Dažādu asistentu brīdinājuma signāli mēdz būt kaitinoši. Tos var izslēgt, bet pirms katra brauciena;

- Stiprāk jātaisa ciet durvis.

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-In Foto: iAuto.lv

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 2.marts 2024 10:17
7 7 Atbildēt

Kurš ta atskatās uz tādu kalimagu!?

0pis 2.marts 2024 9:08
6 1 Atbildēt

Haha, neesot lēts....elektriskajiem ar 45K saruna tikai sākas!

iAuto 4.marts 2024 12:01
2 0 Atbildēt

Tas jau gaumes jautājums

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 7

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 6

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti