Apdrošinātājs: Tikai 10% no Latvijā reģistrētajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir apdrošināti - iAuto

Apdrošinātājs: Tikai 10% no Latvijā reģistrētajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir apdrošināti 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.jūlijs 2016 10:26

Aptuveni tikai 10% no visiem Latvijā reģistrētajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir apdrošināti, liecina apdrošināšanas AS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) aplēses.

BTA ekspertu vērtējumā tas ir satraucošs rādītājs, ņemot vērā, ka ūdens transporta pārvietošanās intensitāte un līdz ar to arī riska līmenis katru gadu palielinās. Turklāt tikai katrs piektais ūdens transportlīdzekļa vadītājs, iegādājoties atpūtas kuģošanas līdzekļa KASKO apdrošināšanas polisi, ir apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, kā rezultātā lielākā daļa ūdens satiksmes negadījumos cietušo atlīdzību no vainīgā var iegūt tikai tiesas ceļā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati rāda, ka ik gadu palielinās Latvijā reģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits. Pēdējā gada laikā tas palielinājies par 5,3% un sasniedz gandrīz 23 000 peldlīdzekļu.

BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece paziņojumā medijiem skaidro, ka Latvijā ūdens transportlīdzekļiem nav OCTA, ir tikai brīvprātīgā KASKO un īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, ko mazo transportlīdzekļu īpašnieki nelabprāt iegādājas. Līdz ar to, ja ar šo ūdens transportlīdzekli tiek izraisīts negadījums un tam nav attiecīgās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas, cietušajai pusei saņemt atlīdzību par radītajiem bojājumiem ir gandrīz neiespējami, ja vien savā starpā cietušais un vainīgais par to atsevišķi nevienojas vai cietušais civiltiesiskā kārtā, iesniedzot prasības pieteikumu tiesā, nevēršas pret personu, kura izraisījusi negadījumu uz ūdens. Rodas situācija, ka vainīgais par notikumu neatbild, bet cietušais iedzīvojas papildu zaudējumos. Šāda situācija ir absurda, jo arī uz ūdens var notikt tādi paši negadījumi kā uz sauszemes - uzbraukt virsū ūdenī esošam cilvēkam, saskrāpēt citu ūdens transportlīdzekli, radīt ūdens transportlīdzekļa korpusa bojājumus, atzīst Rijniece.

Apkopojot informāciju par BTA apdrošinātajiem mazizmēra ūdens transportlīdzekļiem, apdrošinātājs secina, ka mainījusies iepriekšējo gadu tendence KASKO apdrošināšanas polises pirkt tikai tad, kad to pieprasa līzinga kompānijas. Gada griezumā ūdens transportlīdzekļu KASKO apdrošināšana pieaugusi par 41%, un pārliecinoši lielākā daļa jeb 93% peldlīdzekļu īpašnieku to iegādājas brīvprātīgi. To var skaidrot ar sabiedrības izpratnes pieaugumu par apdrošināšanas nepieciešamību, uzskata BTA eksperti.

"Lai arī kopējais kuģu apdrošināšanas un to īpašnieku civiltiesiskās apdrošināšanas parakstīto prēmiju apmērs un noslēgto līgumu skaits pēdējā gada laikā ir palielinājies, kopējais apdrošināto mazizmēra kuģošanas līdzekļu un to īpašnieku skaits ir ļoti niecīgs, ja skatāmies, cik kopumā Latvijā ir reģistrētu šādu peldlīdzekļu. Aizvadītajā gadā atlīdzībās vien izmaksāti aptuveni 20 000 eiro, kas liecina, ka negadījumi ar peldlīdzekļiem un cilvēkiem uz ūdens notiek regulāri. Varam tikai iedomāties, cik daudz vēl ir tādu negadījumu, par kuriem mēs nezinām, jo tikai ap 10% no visiem šādiem peldlīdzekļiem ir apdrošināti," atzīst Rijniece.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
žanis 19.jūlijs 2016 16:47
2 1 Atbildēt

Lielākā daļa tautas nav tik bagāti lai algotu juristu bet apdrošinātāji cenšas atrast 101 iemeslu lai tik nebūtu jāmaksā atlīdzības. Tamdēļ arī neko labprātīgi neapdrošina. Velti izmesti līdzekļi.

rt 19.jūlijs 2016 17:46
1 0 Atbildēt

Apdrošina tikai vērtīgos un līzingā pirktos. Ar "tupelēm" neviens nekrāmējās. Pārsvarā tām ir metāllūžņu vai nulles vērtība. Un Latvija ir pietiekoši maza, agri vai vēlu katukur tā tupele uzpeldēs...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 1

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 17

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti