Mēģinājumi izglābt izdegušo kravas kuģi Felicity Ace ar 4000 Volkswagen koncerna automobiļiem izrādījās nesekmīgi – tiek ziņots, ka 200 m garais nogrimis Atlantijas okeāna dzelmē.
Volkswagen nolīgtais Felicity Ace ar aptuveni 4000 jauniem automobiļiem kuru skaitā bija arī 1100 Porsche un 186 Bentley, aizdegās 16.februārī, netālu no Portugālei piederošajām Azoru salām. 22 cilvēku lielā apkalpe izglābās, bet kuģis dega vairākas dienas.
Glābēji cīnījās ar liesmām, taču tās praktiski „noslāpa pašas no sevis” pēc tam, kad „izdega viss, kas varēja degt”. Pēc notikušā kuģi mēģināja aizvilkt, taču tas sasvērās uz labajiem sāniem un 1.martā nogrima aptuveni 3500 m dziļumā.
Tiek atzīmēts, ka todien negadījuma vietā bijuši skarbi laika apstākļi, taču tas varēja nebūt vienīgais iemesls kuģa bojāejai – eksperti pieļauj, ka uguns varēja bojāt konstrukcijas tik spēcīgi, ka starpsienas starp klājiem izdega, ļaujot pārvietoties kravai vai pat radīt vietas kur ieplūst ūdens. Runājot par aizdegšanos, aizdomās tiek turēti elektroautomobiļi – zināms, ka kuģa kravā bijuši vairāki Volkswagen ID.3, turklāt šo iemeslu norādījis arī kuģa kapteinis.
Tiek lēsts ka Volkswagen zaudējumi šajā gadījumā ir vismaz 155 miljoni eiro, koncerna pārstāvis apstiprinājis, ka kuģa krava bijusi apdrošināta.
Klientiem ASV tā, protams, ir bēdīga ziņa, jo automobiļu piegādes jau tā bija aizkavējušās pusvadītāju krīzes dēļ.
Felicity Ace bija ceļā no Volkswagen svarīgākās jauno automobiļu iekraušanas ostas Vācijas Emdenā uz ASV. Transportkuģa kravā bija vairāk nekā tūkstotis Porsche, 186 Bentley, kā arī daži nu jau no ražošanas noņemtā varenauto Lamborghini Huracan eksemplāri.
Ņemiet vien tos elekto.. Drīz varēsim lasīt izglābšanās stāstus ikdienā..
Uzskatu ka li-ion tādā koncentrācijā ir pārāk nestabils lai būtu drošs. Nerunājot par ekspluatācijas izdevīgumu ņemot vērā 10 gadus.