Norvēģijas prāmju operators Havila Kystruten aizliedzis visu veidu elektrificēto automašīnu pārvadāšanu, pakļaujot aizliegumam elektriskās, hibrīda un ar ūdeņraža degvielu darbināmos transportlīdzekļus.
Neraugoties uz to, ka Norvēģija ir pionieris šāda veida transportlīdzekļu ieviešanā ik gadu palielinot savu daļu kopējā tirgus statistikā (2022.gadā 79% no pārdotajiem jauniem auto bija BEV), šāds negaidīts lēmums pieņemts izdarot secinājumus no pērn notikušās autovedēja Felicity Ace avārijas, kas ar gandrīz 4000 automašīnām aizdegās pie Azoru salām.
Riska analīzē secināts, ka aizdegoties šādai automašīnai, būtu nepieciešama īpaši dārga glābšanas operācija, turklāt atšķirībā no degošas parastās automašīnas, apkalpe nevar ar to efektīvi cīnīties, un pasažieri ir apdraudēti. Līdz ar to Havila Kystruten uz saviem prāmjiem vairs nepārvadā automašīnas ar elektromotoriem. "Elektriskās, hibrīda un ūdeņraža automašīnas ir aizliegtas uz kuģa," teikts viņu portāla jautājumu un atbilžu sadaļā, vēsta vācu izdevums 24auto.de.
Atgādināsim, ka Felicity Ace, kas pārvadāja jaunās Volkswagen automašīnas, tagad guļ okeāna dzelmē ar visu kravu, un, lai arī oficiālie kuģa aizdegšanās iemesli nav noskaidroti, tiek pieļauts, ka ugunsnelaimi izraisīja kāds no elektriskajiem auto, kas bija autovedēja tilpnē.
Felicity Ace bija ceļā no Volkswagen lielākās jauno automobiļu iekraušanas ostas Vācijas Emdenā uz ASV. Transportkuģa kravā pēc dažādām ziņām bija aptuveni 1117 Porsche, 523 Volkswagen, 1846 Audi, 190 Bentley un 85 Lamborghini eksemplāri.
Nu lūk, jau sākas problēmas ar ļoti reklamētajiem elektroauto! Tie ir tikai pumpuriņi, vēl nāks ziediņi un tad odziņas.Tā ka es sirsnīgi iesaku palikt pie ļoti uzticamiem dīzeļiem un benzīnniekiem.Ar elektroauto lai brauc I. Masks un citi tamlīdzīgi kadri.